Joonas Häkkinen

LCD jakoon

4 viestiä aiheessa

Mulla on tarkoitus Suomeen päästyä laittaa tuo nykyinen muun perheen pelikone serveriksi, niin kuin varmaan oon tässä jo ihan riittävästi toitottanut. ;D Tässä mietin, että samalla olisi kiva saada "buuttivapaa" kahden käyttiksen ympäristö. Eli toisinsanoen johtaisin ja tekisin wintuusahommia tällä koneella, ja linux-hommia servulla (kuten koodaaminen, tms.). Molemmissa olisi kiva käyttää tätä mukavaa LCD-näyttöä, joten ajattelin seuraavaa:

Tekisin jonkinnäköisen jakajan tämän näytön johtoon, ja siihen kätevän naksuttimen, jolla voin vaihtaa, kummasta koneesta kuva tulee. Laitetaan viä kuva..

lcd-jako.PNG

Onko järkeä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tuossahan on kovastikin järkeä, mielestäni noita jakajia saa ihan kaupastakin... vaan en tähän hätään nyt löytänyt.

Kumminkin itse tekisin sen juuri noin, tiedä sitten että miten moinen muka itse tehdään (TeeSeItse-tyylillä) että ei näyttö poksu eikä koneet :D

Edit:

Eikun löysinpäs (Belkin Omniview E) haehan http://verkkokauppa.com/ hakusanaa 4878

Bonuksena tulee se että myös yksi ja sama hiiri sekä näppis toimii kahdella koneella, tosin hintaa on 98€, vaan kätevän oloinen peli on.

Täsä valmistajan sivut On noita kyllä muillakin valmistajilla varmasti...

Kannattaa kysellä ATK-kaupasta, semmoinen yksinkertainen vipumalli voi olla aika halpakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos ja karmat, Raimo!

Enpä arvannut edes tollasta etsiä, kun ajattelin olevan suht extreme juttu. Mutta hyvä näin. Kaupasta ostettu toimii varmasti paremmin näin alkuun. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaivoin tämän vanhan aiheen ylös ;D

Onnistuin itse juuri jakamaan oman tft näyttöni kahden koneen välillä ilman mitään lisäpalikoita. Homma on niinkin yksinkertainen kun tässä omistamassani Hitachin näytössä on sekä DVI että analooginen liitäntä. Toisen koneen laitoin analogisen johdon päähän ja toisen digitaalisen. Nyt pystyn näytön omista asetuksista napsuttelemaan käytänkö analogista vai digitalista liitäntää. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään