Guest tero34

Joystick Valinta

13 viestiä aiheessa

En tiedä sovletuuko kysymys oikein tänne pro-palstalle, mutta en löytänyt parempaa paikka ;D Elikä vanhassa thrustmasteri on mennyt kokonaan rikki, ja tässä pohdin uuden ostoa. Ehkä se sais olla hieman kalliimpi jos vain kestää ja on hyvä-laatuinen... Elikä olen ajatellut eri vaihtoehtoja:

1- CH Yoke & Pedals ~ 300€

2- Saitek x52 ~ 96 €

3- Saitek x52 Pro ~ 173 €

Mitkä on teidän mielipiteet?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä sovletuuko kysymys oikein tänne pro-palstalle, mutta en löytänyt parempaa paikka ;D Elikä vanhassa thrustmasteri on mennyt kokonaan rikki, ja tässä pohdin uuden ostoa. Ehkä se sais olla hieman kalliimpi jos vain kestää ja on hyvä-laatuinen... Elikä olen ajatellut eri vaihtoehtoja:

1- CH Yoke & Pedals ~ 300€

2- Saitek x52 ~ 96 €

3- Saitek x52 Pro ~ 173 €

Mitkä on teidän mielipiteet?

Itse voin kyllä lämpimästi suositella Yoke&Pedals kombinaatiota :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Jouni!! onko mielestäsi CH:oon ohjaimet rahansa arvoiset sitten? tarkoitan että en todellakaan haluisi joutua heittämään niitä heti roskiin... Tietenkiin onhan se varmaan ihan eri tuntuma kun on polkimet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Jouni!! onko mielestäsi CH:oon ohjaimet rahansa arvoiset sitten? tarkoitan että en todellakaan haluisi joutua heittämään niitä heti roskiin... Tietenkiin onhan se varmaan ihan eri tuntuma kun on polkimet.

Tietenkin on selvä,että monessa asiassa ei ole 1:1 IRL ohjaimiin mutta siitä huolimatta on kyllä mielestäni mielekkäämpää käyttää yokea,kun vaikkkapa tuota Saitek X52:sta (kokemusta on) Jos olet valmis maksamaan niin go and bring it on :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on noista toi halvin, eli x-52. En voi kuin kehua! Sopivat käteen ja nappeja on riittämiin. Oikein kestävän oloiset noin yleensäkin. Jos 300€ liikenee löysää rahaa, niin ainahan voit investoida kalliisiinkin, mutta kaltaiselleni sunnuntailentelijälle saitekki sopii paremmin kuin hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo OK taitaa olla selvä mun puolesta. Kun simun edessä menee kummiskiin enemmän aikaa niin kai se kannattaa. Kiitos kaikille!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen myöskin CH Yoke & Pedals yhdistelmää tai vaihtoehtoisesti Microsoftin Xbox 360 Controller for Windowsia. Jos pääpaino on siviilikoneiden sompailussa niin joystick on se vihoviimeinen vaihtoehto. Airbus kuskit saa olla eri mieltä mutta silloinkin se joystickillä "lentäminen" on vähän niin ja näin... Itse olen siirtynyt kokonaan Xbox 360 Controllerin käyttöön ja sillä onnistuu samat temput, kun CH combolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen myöskin CH Yoke & Pedals yhdistelmää tai vaihtoehtoisesti Microsoftin Xbox 360 Controller for Windowsia. Jos pääpaino on siviilikoneiden sompailussa niin joystick on se vihoviimeinen vaihtoehto. Airbus kuskit saa olla eri mieltä mutta silloinkin se joystickillä "lentäminen" on vähän niin ja näin... Itse olen siirtynyt kokonaan Xbox 360 Controllerin käyttöön ja sillä onnistuu samat temput, kun CH combolla.

Tuo Xbox 360 ohjainhan on padi!! ei kannata.. mielummin tikku ;D

nimim. kokemusta on..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Xbox 360 ohjainhan on padi!! ei kannata.. mielummin tikku ;D nimim. kokemusta on..

Ihan vapaasti. Joystickeja tuli käytettyä silloin joskus muinoin viime vuosituhannella, kun ei parempiakaan välineitä ollut. Myös CH combolla olen lennellyt lähemmäs satakunta tuntia. CH yhdistelmä soveltuukin hyvin hc-harrastajille ja oikeille piloteille jolloin samaa tuttua käsien ja jalkojen motoriikkaa voi käyttää myös simuillessa. Xbox 360 Controller taas on nykyaikainen monitoimiohjain joka kyllä pesee tikut käytettävyydessä mennen tullen. Omaan käteen se istuu erinomaisen hyvin ja mitä nyt olen testauttanut ohjainta 4-vuotiaan ja 64-vuotiaan käsissä niin hyvin on homma toiminut. Ei tarvitse käytössä pöytätilaa, ei suurta säilytystilaa, eikä maksakaan paljon...

Using an Xbox 360 Controller for Windows [¤ FSInsider].

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Itselläni on CH Yoke + pedetiaalit, mutta ne ovat lojuneet jo melko pitkään käyttämättöminä, koska yoke pitää kiinnitää pöytään aina erikseen, jos haluaa lennellä simulla (olettaen, että pöydällä ja tietokoneella tekee muutakin, kuin lentelee). Joikkari on helppo pitää pöydän sivussa, ja työntää tarvittaessa syrjään.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietty kalleutta arvioidessa kannattaa huomioida myös, että nuo CH:n vehkeet ovat paljon kestävämmät kuin halpa joikkari. Pitkän päälle hintaero tasaantuu kummasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään