Guest apheino

Potikoiden putsaus ja pieni Cougar modi

1 viesti aiheessa

Terve,

Olen jonkun aikaa manaillut melkoisia häiriöitä ohjainkokoonpanossani. Maanantaina TM Cougarini throttle meni niin huonoksi että kun kahvan työnsi eteen putosi kaasu minimiin. Olin jo valmis tilailemaan uuden potikan, mutta päätin kokeilla josko putsaus auttaisi. Töistä sain hyvät vinkit (Håkanille tulee karma :) ) sopivaan aineeseen. Eilen sitten laitteet auki ja suihkaukset puhdistus ainetta kaikille potikoille. Ero oli aivan uskomaton. Sököksi kuvittelemani kaasun potikka on 'rock steady' ja jopa kymmenen vuotiaat CH:n polkimet saivat aivan uutta voimaa! Voisi jopa sanoa että toimivat paremmin kuin uutena ;D Eli kyllä näköjään pieni huolto silloin tällöin on paikallaan.

Cougarin tikkuhan on kohtuullisen jäykkä, mikä on toisaalta ihan hyvä asia. Toisaalta tarkkuus tuntuu siitä joskus hieman kärsivän. Tätä voi helpottaa poistamalla kumisukan kahvan juuresta. Tällöin tikun sisus vaan on alttiina pölylle ja lialle. Cougar Worldin (http://cougar.frugalsworld.com/mods.php#rubber) sivuja selailtuani ajattelin kokeilla kumisukan korvaamista - sukalla.

Oikaisin muutamassa kohdin enkä esim. liimannut sukan reunoja. Tuossa kuitenkin lopputulos.

koossa.JPG

Modihan on siitä hyvä ettei osia muuteta mitenkään, vaan kokeilun jälkeen kumisukan voi niin halutessaan laittaa takaisin. Vaikutuksesta ulkonäköön saa olla mitä mieltä tahansa, mutta tikun herkkyyteen vaikutus on huima. Ainakin omasta mielestäni tarkkuus parani herkistyksen myötä. Ainakin FB:ssä tuntuu tähtääminen paremmalta.

Molempien edellä kuvattujen toimenpiteiden jälkeen olen niin tyytyväinen lopputulokseen että oli pakko hehkuttaa täällä :D

Pete

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään