Juho Hannukainen

Finnair aikaistaa kaukoliikenteen laivastouudistuksensa

88 viestiä aiheessa

Kuhan heitin..haluaisin vaan faktaa tähän, että mitkä motit tulee. Voihan se olla niin, että Rollsit on liian vaikeita Finskiläisille.. 8)

 

Rolssi taitaa olla nihkeä myöntämään korjauslupia. Elän käsityksessä että korjaa itse valmistamansa moottorit

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wikipediassa sanotaan että Emppu 190set tulisivat osittain korvaamaan 757. Tämähän ei ole välttämättä oikeaa tietoa mutta kuitenkin.

E-190than ovat puolet pienempiä kuin 757kat mutta ei se ihan mahdottomalta vaikuttaisi. En kyllä tiedä juuri mitään E190 kapasiteetistä mutta jos aikovat puolet useammin lentää lomakohteisiin niin sitten. Jotenkin kyllä vaikuttaa siltä että Finnair luopuisi loma bisneksestä.

 

EDIT: nah.. mahdotonta. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wikipediassa sanotaan että Emppu 190set tulisivat osittain korvaamaan 757. Tämähän ei ole välttämättä oikeaa tietoa mutta kuitenkin.

E-190than ovat puolet pienempiä kuin 757kat mutta ei se ihan mahdottomalta vaikuttaisi.

 

Minä nyt en mistään mitään muutenkaan ymmärrä, mutta vielä vähemmän ymmärrän, miten puolta pienempi kone puolta pienemmällä rangella ilman kummoistakaan rahtikapasiteettia voi korvata 757:n? Stanulla voi juuri ja juuri päästä Malagaan myötätuulella. Kuis Atlantin ylitykset ja Thaimaan keikat?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wikipediassa sanotaan että Emppu 190set tulisivat osittain korvaamaan 757. Tämähän ei ole välttämättä oikeaa tietoa mutta kuitenkin.

E-190than ovat puolet pienempiä kuin 757kat mutta ei se ihan mahdottomalta vaikuttaisi.

 

IMHO tuo on pähkähullua jo ajatuksenakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulivatko nuo uudet widebodyt nimenomaan omiksi?

 

Aika hyvä kysymys. Tähän voi spekuloida että jos kerran osakeannistakin puhutaan, niin sehän on tapa saada kasaan niin paljon rahaa että koneet voisi ostaa omiksi. Toisaalta voihan tällaiset puheet olla myös tapa viestittää leasing-yhtiöille että laittakaapa leasingvuokrat järkevälle tasolle, jos haluatte päästä sopimukseen.

Noin äkkipäätään voisi myös ajatella että kun laivasto on näinkin hyvin harmonisoitu A:n ja E:n ympärille, oma omistus antaa vielä lisäetuja (omaa huoltotoimintaa ajatellen jne). Jos taas olisi enemmän erimerkkisiä konetyyppejä, leasing voisi olla luontevampi vaihtoehto (jolloin huollotkin kenties tehdään siellä missä leasingyhtiö määrää??).

 

Tai sitten ne business-edut menee ihan toisin päin, mistä minä tiedän  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika hyvä kysymys. Tähän voi spekuloida että jos kerran osakeannistakin puhutaan, niin sehän on tapa saada kasaan niin paljon rahaa että koneet voisi ostaa omiksi. Toisaalta voihan tällaiset puheet olla myös tapa viestittää leasing-yhtiöille että laittakaapa leasingvuokrat järkevälle tasolle, jos haluatte päästä sopimukseen.

Noin äkkipäätään voisi myös ajatella että kun laivasto on näinkin hyvin harmonisoitu A:n ja E:n ympärille, oma omistus antaa vielä lisäetuja (omaa huoltotoimintaa ajatellen jne). Jos taas olisi enemmän erimerkkisiä konetyyppejä, leasing voisi olla luontevampi vaihtoehto (jolloin huollotkin kenties tehdään siellä missä leasingyhtiö määrää??).

 

Tai sitten ne business-edut menee ihan toisin päin, mistä minä tiedän  ;D

 

Aivan. Ja jos koneista tosiaan aiotaan hankkiutua eroon 350 tullessa,  niin luulisi, että leasing-vehkeistä on helpompi  luopua. Ja huoltotoiminnastahan nyt ei liene takeita, lähteekö Intiaan vai eikö...tulevaisuus näyttää. :-\

 

Eikai kukaan oikeasti luule, että tuo wikipedian emppuväite pitää paikkansa. Ihan varmasti 350 tulee korvaamaan poistuvan Aeron kaluston ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Veikkaan että Finski joutuu maksamaan koneet itse alkuun mutta varmaan niitä sitten myydään ja leasataan takaisin. Eipä leasing yhtiö yleensä huoltopaikoista määrää. Lähinnä ovat kiinnostuneet että huollot tehdään oikein ja ajallaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä näistä keskusteluista huomaa miten Finnair on monelle lempilapsi, mikä on hyvä asia. Mutta ehkä vähän turhan suuria linjoja vedellään konekauppojen ja uusien konetyyppien suhteen. Eiköhän Finnairin ekonomistit ja muut asiantuntijat ole jotenkin tän hässäkän laskenut kuitenkin kotiin päin. Itse luotan Finnairiin sen verran, että oli koneet busseja taikka bojoja, niin kovassa käytössä tulevat olemaan ja asiakkaita palvelemaan taloudellisesti(suhteutettuna tulevaan öljyn hinnan nousuun). Loppusanoiksi vielä, että MD-11 koneet on mahtavia lentokoneita, mutta niin oli ysit ja MD-80 sarjakin Finnairin palveluksessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisin puhua läpiä päähäni aiemmin. Tänään luin että Finnair ei ole vielä päättänyt moottorityyppiä 330 bussiin... No. Kuitenkin vahvasti veikkaan että tulee Ge:n pannuilla

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbus on nyt päivittänyt nuo Finnairin uusimmat tilaukset excel-taulukkoonsa. 2xXWB + 7xA340. A330:sta ei puhuta mitään ainakaan toistaiseksi.... ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienonen hehkutti että sopimus on erittäin joustava kaikkiin suuntiin. Eli soittavat varmaan ranskasta että nyt alettas pistään konetta kasaan, niin laitetaanko 2 moottoria vai 5 apua ;D

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään