Jani Salo

lentokoneet jotka eivät menestyneet markkinoilla

81 viestiä aiheessa

heti tuli mieleen seuraavat konetyypit:

 

  • Boeing 767-400 (operoijina Delta ja Continental)
  • Boeing 757-300 (operoijina Northwest, ATA, Continental, Thomas Cook ja Icelandair)

 

nyt ei ainakaan tule heti muita mieleen...

 

kauniita koneitahan nuo kummatkin ovat mutta ilmeisesti eivät ole herättäneet tarpeeksi kiinnostusta lentoyhtiöissä.

 

mitkä muut mielestänne ovat olleet floppeja ?

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän yksi suurimmista flopeista ollut Convair CV880/990 Coronado,

 

sillähän operoi mm SAS, Swissair ja "surullisenkuuluisa" Spantax,

 

tehdas joutui tekemään suuria modifikaatioita kun luvatut ominaisuudet eivät täyttyneetkään esim. luvatun nopeuden ja toimintasäteen osalta,

 

ja se taisi olla tehtaalle lopun alkua

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ja jos puhutaan oikeista lentokoneista, eikä mistään pötköistä (;D), niin ensimmäiseksi flopiksi tulee mieleen RediGo :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensin ajattelin että ei toi Boeing 717-200 ole niin kovin hyvin myynyt, mutta olihan sillä tilauskirjassa puolentoistasataa tilausta joista pääosa on jo toimitettu.

 

Mutta sitten vanhemmasta päästä löytyi myös Boeing 720 (eli tumppi 707), joita tehtiin 65 kappaletta. Versiota 720B tehtiin sentään 89 kappaletta. Myöhemmin valtaosa noista "A"-versioista muutettiin "B"-versioiksi.

 

Ja samaa valmistajaa jatkaakseni, 747SP - vain 45 koneyksilöä....

 

Oma lukunsa on tietenkin Antonov AN-225 Mriya - vain yksi tehtiin lentokuntoiseksi, toinen jäi kesken....mutta sittemmin sen kasaamista jatkettiin - liekö jo lentokunnossa?

 

 

---------------------------------------------------

Nordic Airshows - http://www.saunalahti.fi/sariri

---------------------------------------------------

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No Mriyaa ei mielestäni oikein voi flopiksi nimetä, koska kuitenkaan toista samankokoista ei maailmassa ole ja Mriyalla kuljetetaan aika paljon sellaista mitä ei muilla koneilla välttämäti pysty.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mercure oli tosiaan todella kaunis kone mielestäni.

 

Samaa mieltä olen itsekkin.

 

Myös joskus FS98/2000 -aikana Mercuren paneelikin oli suosikkejani simulla. Valitettavasti hyvää konetta ei juuri taitanut löytyä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös 753sta ole vielä Condorilla vai onko se jo Thomas Cook?

 

 

 

Sekä ARKIAlla Israelissa.

 

Icelandairilla on yksi kappale ja

toinen oli tilauksessa mutta peruuttivat

sen viime syksynä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No Mriyaa ei mielestäni oikein voi flopiksi nimetä, koska kuitenkaan toista samankokoista ei maailmassa ole ja Mriyalla kuljetetaan aika paljon sellaista mitä ei muilla koneilla välttämäti pysty.

 

Ehkä valmistajan kannnalta taloudellinen floppi, mutta imagollisesti nannaa. Ja teknisesti huikea.

 

---------------------------------------------------

Nordic Airshows - http://www.saunalahti.fi/sariri

---------------------------------------------------

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

-A318:n ainoat asiakkaat ovat toistaiseksi Air France ja Frontier. Ropleemina lienee se, että se muistuttaa liikaa A319:ää.

-Concorde/Tu-144

-DH Comet. Comet 1:ssä oli ongelmia koneen metallin kanssa, joka johti lentokieltoon ja uudistettu Comet 4 tuli sitten liian myöhään markkinoille.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sekä ARKIAlla Israelissa.

 

Icelandairilla on yksi kappale ja

toinen oli tilauksessa mutta peruuttivat

sen viime syksynä.

 

 

Eikös finski liisannut vähäksi aikaa juuri tuommoista Condorin 753:sta, charterkoneeksi, vuosi/pari sitten?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin huono Convair CV 880/990 ei ollutkaan!

 

Myös niillä oli Coronados:

TWA ,AA,Delta,JAL,Cathay ,Modern Air,MEA,Northeast Airl.

VIASA,Denver Port of Call,AlaskaAirlines,Air Viking,Nomads,

Internord,Varig jne

 

Katsele Airliners.net !

 

Terveiset Zürichistä!

Chris

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös finski liisannut vähäksi aikaa juuri tuommoista Condorin 753:sta, charterkoneeksi, vuosi/pari sitten?

Kone oli 752. Vuosi taisi olla 2000?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve, Chris!

 

Totta on, että Coronadoilla oli monia käyttäjiä, mutta ongelmia oli mm. siinä, ettei niiden toimintasäde riittänyt esim. Atlantin yli, tai edes välttämättä USA:n rannikolta toiselle, koska ne neljä moottoria veivät niin paljon enemmän polttoainetta kuin tehdas oli luvannut,

 

ja runko oli kapea, kyytiin ei mahtunut paljonkaan yli 100 paxia, ja rahtitilaa oli liian vähän, joten niistä alettiin luopua epätaloudellisuuden takia,

 

ja muistaakseni valmistaja joutui maksamaan isoja korvauksia koneita tilanneille yhtiöille kun luvatut ominaisuudet eivät toteutuneetkaan, mikä pani tehtaan talouden ahtaalle, enkä muista että Convair olisi senjälkeen mitään siviilikonetta tehnyt

 

Sinänsä hieno ja kaunis kone, olen sellaisessa ollut itsekin kyydissä Swissairin Euroopan sisäisillä lennoilla kun olin harjoittelijana Swissairin pääkonttorissa (Zuerich/Balsberg)

 

joten terveisiä sinne Zurichiin! toivoo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös 753sta ole vielä Condorilla vai onko se jo Thomas Cook?

 

 

 

Condoriahan ei enään ole vaan sen koneet ovat siirtyneet Thomas Cookille.

Sen takia laitoin tuohon listaan Thomas Cook.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkukone puolelta:Eihän Cessna Cardinal ollu mikään menestys vaikka piti olla?Myöskin se push pulli kessna eli 337 :oMakee peli?

T:Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkukone puolelta:Eihän Cessna Cardinal ollu mikään menestys vaikka piti olla?Myöskin se push pulli kessna eli 337 :oMakee peli?

T:Jukka

 

Sitä minäkin olen monesti ihmetellyt, että miksi se Radikaali ei ottanut tuulta siipiensä alle. Erittäin hieno kone. Kantokyky, tilavuus ja nopeus ovat ihan eri luokkaa 172:een verrattuna, minkä seuraaja siitä piti tulla. No, ihmiset halusivat vissiin sitten vaan työkalun, eikä hienoa lentokonetta :P

 

337:lle taisi käydä vähän niinkuin Beech Starcraftille. Liian erikoisen näköinen kone...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edelleen ad 2004, Cessna 337 on mielestäni yksi upeimmista koneista, mitä kategoriassaan on olemassa.

 

Tein vuonna -83 montakin kuvaa koneesta (piirtäen), jonka ehdottomasti haluan, kun kasvan isoksi, kohde oli aina 337 :D

 

No, ei ole konetta, ei edes lupakirjaa ;D mutta mukava seurata keskusteluja.

 

Terveisin hiljainen lukija

 

Sami

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuka muuten muistaa tämän projektin ? Senhän piti poikia m.m. konetyypit Boeing 7J7 ja MD-91X ja niiden piti tulla käyttöön 90-luvun puolivälissä...

 

[ Attachment removed / expired ]

Markku

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanhemmista tyypeistä tulee mieleen:

- Saab Scandia

- Curtis CW-20. Boeing 307, DC-5 (sota sotki näitten tyyppien markkinat)

- Vickers Vanguard (Viscount konsepti ei enää toiminut)

- Caravelle 12

 

Juha

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään