Tuomas Pirttimäki

Kuvia Helsinki-Vantaan lemminkäiseltä. (11.3)

7 viestiä aiheessa

Terve!

Eli kuvia Helsinki-Vantaalta. Oli ihana ilma ja aurinkokin lämmitti jo mukavasti.

Lemminkäisenkallioillakin oli ihan kiitettävästi porukkaa.

Kesäisin tulee käytyä vähän yli kerran viikossa ja ehkäpä nyt alkaa sitten kesärutiini jos ilmat pysyvät hyvinä. Suurin syy lähtöön oli kuitenkin, kun huomasin että 4 heavyä alle tunnin sisässä!  :o

No kuviin...

1. Tämän yksilön näin ensimmäistä kertaa. Siis Finnair E-190

[ attachment removed ]

2.

[ attachment removed ]

3. Sama pienempänä.

[ attachment removed ]

4. Oujee, ekä heavy tulossa!

[ attachment removed ]

5.

[ attachment removed ]

6. Ja seuraava heti perään.

[ attachment removed ]

7. Ja kolmas.

[ attachment removed ]

8. Iltapäivän viimeinen hevi. Ja nyt hitaasti autolle ja Fly-Inn:iin syömään!  :P

[ attachment removed ]

9. Päivän Lufthansa a320 jostainpäin Saksaa (olisiko ollut Munchenista)

[ attachment removed ]

10. Austrian Arrows F-70

[ attachment removed ]

11. Molemmat päivän Air Berlinit olivat albiinoja. Niitä on nyt näkynyt HK:lla. Joku erityinen syy?

[ attachment removed ]

12.

[ attachment removed ]

Noniin, kehittävää kommenttia saa antaa. Ja näytti siellä muitakin friikkejä olevan, digijärkkäreineen. Jatkoksi vaan.  :thmbup:

vähän pikseleitä...  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvat tuppaa olemaan aika tummia vastavalon puolella eli kannattaa hakeutua paikkaan jossa aurinko on selän taakana. Kuvauspaikasta sen verran että itse kartan tuota paikkaa kuin ruttoa kun kuvakulma ei ole koneen alta mutta eikä myöskään sivulta mutta minä olenkin minä.  ;)

Ei muuta kuin kovasti kuvausta niin siinä se silmä harjaantuu ja oppii hakeutumaan sinne oikeille paikoille.  :thmbup:

Edit: Ei kannata pakata kuvia noin rajusti kun laatu heikkenee selvästi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvat tuppaa olemaan aika tummia vastavalon puolella eli kannattaa hakeutua paikkaan jossa aurinko on selän taakana. Kuvauspaikasta sen verran että itse kartan tuota paikkaa kuin ruttoa kun kuvakulma ei ole koneen alta mutta eikä myöskään sivulta mutta minä olenkin minä.  ;)

Ei muuta kuin kovasti kuvausta niin siinä se silmä harjaantuu ja oppii hakeutumaan sinne oikeille paikoille.  :thmbup:

Edit: Ei kannata pakata kuvia noin rajusti kun laatu heikkenee selvästi.

Kiitos, kiitos, hyvää kommenttia! Joo olenkin vasta aloittanut tämän konekuvauksen. En kyllä tajua miten kuvista tulee noin "pikseleitä" vaikka ei kamera ihan huonoimmasta päästä ole. (panasonic f27) Johtuukohan jotenkin siitä, kun pienennän/rajaan kuvia?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos, kiitos, hyvää kommenttia! Joo olenkin vasta aloittanut tämän konekuvauksen. En kyllä tajua miten kuvista tulee noin "pikseleitä" vaikka ei kamera ihan huonoimmasta päästä ole. (panasonic f27) Johtuukohan jotenkin siitä, kun pienennän/rajaan kuvia?  ???

Kyse on liian rajusta jpeg pakkauksesta eli ohjelma jolla pienennät ja tallennat pakkaa kuvaa liaksi

Esim.

172kt pakkaussuhde n. 90

[ attachment removed ]

31kt pakkaussuhde n. 15

[ attachment removed ]

Edit: Mitä ohjelmaa käytät?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

4. ja 7. varmasti sama kuva. ;D Pakkaus hallintaan, siitä se lähtee! :thmbup:

Voi hyvänen aika!  :-[ Eihän sen nyt noin pidä mennä, korjataan.

edit: korjattu.  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edit: Mitä ohjelmaa käytät?

Siis kuvien pienentämiseen ja tallentamiseen käytän Google Picasaa (taisin myös käyttää painttia :-[)

Ahaa taidan alkaa ymmärtää  ;D pitänee ruveta tutkimaan asiaa, kyllä tässä harjaannutaan hyväksi kuvaajaksi ja esimerkiksi juuri foorumilaisten apu ja muu palaute on erittäin tärkeää. Olen kiitollinen.

(Johtunee paintista?, Picasa tuntuu hyvältä ohjelmalta)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla