Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2007 Viime kesän kuvien joukoista pompsahti seuraava otos silmille, joten ajattelin sen samantien tännekin laittaa. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2007 Kreivi Von Rosen keskiyön auringossa. Läheltä meni ja mukavasti rohisi... [ attachment removed / expired ] Oman TET-jakson aikana tuli tuon "viisseiskan" F-huollossa autettua mekaanikkoja. Hieno nähdä toi kone koossa ja vielä noin hienossa valossa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2007 Tuo Hornet kuva on otettu 2006 Juhannuksena Kauhavalla, kun kaverini lensi sen Hornet soolon, niin liikehdintä tuli kuvattua, lähinnä "niittikuvia" laadultaan, kun ei ollut pilvistä eikä tiivistyksiäkään ilmestynyt. Tämä rullaava Hornet sitten kopsahti aika pitkälti paikalleen vahingossa..... Tää on se mun fiilistelykuva. 3m siivenkärkeen ja silleen... Kiitos Vilille peukusta! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2007 Tanko Limalla olen itsekin joskus lentänyt. Mainiot nuo vanhat vesikoneaikaiset kauhukahvat... Käsi hakeutuu tukirankaan kiinni aina kun mahdollista - kuten maalin kulumisesta huomaa... Heh. Jep. Kellukkeillahan tuo ei käsittääkseni ikinä ole ollut, mutta vesikonevahvistukset rungossa on. Wanhalla Rouvalla on nyt mennyt 13000 tuntia tiimaa rikki, lentäminen on maistunut kiitettävästi. //Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2007 Jep. Kellukkeillahan tuo ei käsittääkseni ikinä ole ollut, mutta vesikonevahvistukset rungossa on. Wanhalla Rouvalla on nyt mennyt 13000 tuntia tiimaa rikki, lentäminen on maistunut kiitettävästi. Se kellukehuhu on siis vain kaupunkitarina... Noh, kahvat on kuitenkin joissa roikkua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2007 Se kellukehuhu on siis vain kaupunkitarina... Noh, kahvat on kuitenkin joissa roikkua. Näin mä itse olen ymmärtänyt, minkäslaista huhua sitten on liikkeellä? En tunnusta ainakaan mitään! //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2007 Näin mä itse olen ymmärtänyt, minkäslaista huhua sitten on liikkeellä? En tunnusta ainakaan mitään! //T Niin, huhuista en tiedä mitään, mutta CTL on ollut tietysti syntymästään asti vesikonevahvistuksilla varustettu, muttei siinä koskaan ole ollut kellukkeita kiinni. Kone lensi uutena Texasissa reilu 500h karjanlaskentalentoja erään maajussin toimesta, jonka jälkeen se myytiin Suomeen ja Ouluun tervalentäjille. Oulun pojilla tietysti olisi historiasta varmasti vielä huomattavasti tarkempaa tietoa, joten lisäilkäähän tänne, jos satutte lukemaan. Tervalentäjiltä kone siirtyi nykyiselle omistajalleen, eli Malmin ilmailukerholle vuonna 1989 kun MIK perustettiin (ja itseasiassa kyseisen koneen ympärille). Itsekin olen lentänyt kyseisellä yksilöllä ainakin 150 tuntia, mukaanlukien PPL koulutukseni. Tunnustettakoon, että varmaankin palkkien maalin kuluminen on siis myös osittain minun syytäni, kyllähän siinä käsi aina välillä "roikkui" kun "vanhalla rouvalla" lensi... t. tero Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2007 Koneen uumenista löytyi kuva joka ei selitystä kaivanne. Peter [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2007 Tässä sitten kuvassa 2 vintage-kohdetta. Toisen kohteen valmistusvuosi 1967 ja toisen 1972. Se uudempi lentää tätä nykyä ylätasoista potkuriturbiinikonetta seinäjokelaisen työnantajan lukuun. Vanhempi lentää allekirjoittaneen ansiolentoja. (Kaikki ans...) Tapahatumapaikka on Ruotsi viime syyskuussa, matkalla mun äiteen luokse Åreen. Ja tarkkaavainen katsoja sattaa nähdä kuvassa myös kappaleen minua. Peter (Photo by takapenkkimatkustaja Vesa Salminen) [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2007 Tanko Limalla olen itsekin joskus lentänyt. Mainiot nuo vanhat vesikoneaikaiset kauhukahvat... Käsi hakeutuu tukirankaan kiinni aina kun mahdollista - kuten maalin kulumisesta huomaa... Heh. Hauska kuulla että jollain muullakin on ollut tapana roikkua kiinni noissa "kauhukahvoissa". Mikähän siinäkin on, että niistä on aina niin kiva pitää kiinni, kuten just tuossa tankolimassa. Itte joskus mietin sitä, että pitääköhän kukaan muu siitä aina kiinni. Ajattelin kulumisen johtuneen lähinnä siitä, kun siitä roikkuu aina nuo kuulottimet. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2007 Hauska kuulla että jollain muullakin on ollut tapana roikkua kiinni noissa "kauhukahvoissa". Mikähän siinäkin on, että niistä on aina niin kiva pitää kiinni, kuten just tuossa tankolimassa. Itte joskus mietin sitä, että pitääköhän kukaan muu siitä aina kiinni. Ajattelin kulumisen johtuneen lähinnä siitä, kun siitä roikkuu aina nuo kuulottimet. Eikös tyyppikoulutukseen kuulu, että aina vapaa käsi siirtyy odottamaan tehtävää noihin "tukikahvoihin"... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2007 CAU:sta kun nuo puuttuu, huomasi silloin kun se tuli että pilottien kädet hapuilivat tuttua paikkaa, kun "glareshieldin" pehmuste irtosi parissa viikossa, se kun ei kestä ihan samalla tavalla kuin nuo tangot. Nyttemmin siihen on selvästi totuttu kun se on pysynyt ihan hyvin kunnossa. Tangoliman Tangot on erityisen kätevät olemassa kun siirtää penkkiä kohdalleen. Kuinkahan moni tuolla muuten onkaan lentänyt, voisi tehdä aiheesta gallupin :-) //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2007 Tunnustettakoon, että varmaankin palkkien maalin kuluminen on siis myös osittain minun syytäni, kyllähän siinä käsi aina välillä "roikkui" kun "vanhalla rouvalla" lensi... Paljon puhutut palkit: //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2007 Eikös tyyppikoulutukseen kuulu, että aina vapaa käsi siirtyy odottamaan tehtävää noihin "tukikahvoihin"... Niin joo, se on se TangoLiman holding point Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2007 Eikös tyyppikoulutukseen kuulu, että aina vapaa käsi siirtyy odottamaan tehtävää noihin "tukikahvoihin"... Oikeassa vesikoneessa niissä roikkuminen ei ole ollenkaan suotavaa, tai ainakin pitäisi tarttua läheltä kiinnityskohtaa (en siis tarkoita käden lepuuttamista tehtävää odotellessa, vaan raskaan lentäjänruhon hilaamista käsivoimin istuimelle) Ne on nimittäin varsin ohutta materiaalia olevat vetosauvat, joita ei ole mitoitettu taivutuskuormitukselle. Paukahtaa muuten kuin pistoolinlaukaus, kun tollainen katkeaa rasituksessa. ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 7, 2007 Oikeassa vesikoneessa niissä roikkuminen ei ole ollenkaan suotavaa, tai ainakin pitäisi tarttua läheltä kiinnityskohtaa (en siis tarkoita käden lepuuttamista tehtävää odotellessa, vaan raskaan lentäjänruhon hilaamista käsivoimin istuimelle) Ne on nimittäin varsin ohutta materiaalia olevat vetosauvat, joita ei ole mitoitettu taivutuskuormitukselle. Paukahtaa muuten kuin pistoolinlaukaus, kun tollainen katkeaa rasituksessa. ??? Tango Liman tapauksessa luonnonlait ovat heittäneet häränpyllyä... Niin paljon noissa on roikuttu, että jos ne olisivat taipuvaisia taipumaan, taipuminen olisi jo tapahtunut... Jotenkin tuntuu, että nuo tangot ovat lujin osa Cessna 172:ssa. Onhan nimikin Tango Lima... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2007 Kätköistä löydetty [ attachment removed / expired ] -Ormi- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2007 .. Jotenkin tuntuu, että nuo tangot ovat lujin osa Cessna 172:ssa. Onhan nimikin Tango Lima... Samaa mieltä ei kyllä tunnu miltään huonekaluputkelta joka ihan heti säikähtisi. Pitäisikös muuten antaa Tangoille uusi kerros maalia pintaan vai annetaanko lentäjäsukupolvien kädenjäljen näkyä? t:marko Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2007 Samaa mieltä ei kyllä tunnu miltään huonekaluputkelta joka ihan heti säikähtisi. Pitäisikös muuten antaa Tangoille uusi kerros maalia pintaan vai annetaanko lentäjäsukupolvien kädenjäljen näkyä? Ei hemmetti mitään maalia... Ratsusta katoaa hohto. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2007 Palataas aiheeseen, tähän liittyy itselleni kiva fiilis, eiliseltä. Korkeuskin heitti sata jalkaa kun tohkeissani kuvasin.. //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2007 SR-71-koneen ohjaamokuvaanko olet Tuomas manipuloinut CAU:n tunnuksen... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2007 Taitaa SR mennä vähän korkeammalle vielä Mutta komean tasaista tuolla oli. Julistan itselleni täten valvotun ilmatilan alla köröttelyvaiheen päättyneeksi.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2007 Pistetään nyt vielä niitä tango liman tankoja näkyviin [ attachment removed / expired ] ja sitten lapaa [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2007 Vilkutetaanko tuossa tutuille vai tulkutetaanko... Köh... Miten sä Sami olet bisnekseen joutunut istumaan? Ai niin, säkin olet ilmailutoimittaja... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla