Tero Polamo

Verkkotulostusongelma

5 viestiä aiheessa

Tällaista ongelmaa olisi tarjolla:

Minulla on langaton tukiasema / kytkin D-Link DI-524, johon kytketty verkkokaapelilla pöytä koneeni ja langattomasti emännän pöytäkone sekä läppäri. Tukiasemaan on kytketty myös verkkotallennusasema D-Link DNS-323.

Tuossa DNS-323:ssa on usb tulostusportti, johon olen kytkenyt Canon iP4200 mustesuihkarini.

Ongelma on tulostuksen hitaus. Esim. aivan yksinkertaisen pelkkää tekstiä sisältävän dokumentin tulostus kestää useita minuutteja (3-6min). Olen kokeillut ottaa kaikissa kotimme koneissa olevan softapalomuurin (F-Secure Internet Security 2007) pois päältä jos sen tarkistustoimet hidastaisivat tulostusta, mutta ei vaikutusta.

Osaisiko joku antaa jotain vinkkiä mitä kannattasi kokeilla? Olen ollut yhteydessä D-Linkin tekniseen tukeen, mutta sieltä ei juuri apua löytynyt. Olen myös päivittänyt verkkotallennusaseman softan viimeiseen versioon mutta sekään ei tuonut apua ongelmaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisipas olla kiinni eräistä TCP-asetuksista, mutten nyt jaksa muistaa ihan tuosta vain, mistä niitä sai säädettyä Windowsissa.. Luultavasti menee järjestelmärekisterin säätämisen puolelle (HKEY_LOCAL_MACHINE/jne..).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myös print spoolerin uudelleenkäynnistys voisi auttaa. Tosin konetta on varmaan jumpattu sen verran, että se lienee käynnistynyt jo muutamaan otteeseen uudestaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myös print spoolerin uudelleenkäynnistys voisi auttaa. Tosin konetta on varmaan jumpattu sen verran, että se lienee käynnistynyt jo muutamaan otteeseen uudestaan.

Kyllä on jumpattu ja yritetty kaiken näköistä mitä vaan on mieleen tullut.

Toistaiseksi olen nyt kytkenyt tuon Canonin pöytäkoneeseeni kiinni ja laittanut jakoon. Ei vain ole niin näppärää kun haluaa tulostaa esim. läppäriltä niin tuo pöytäkone pitää olla päällä.

Hyviä ehdotuksia (huonommatkin kelpaa jos auttavat) otetaan edelleen ilolla vastaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään