Hannu Salonen

EFHK 14032007

5 viestiä aiheessa

Pitkähkön tauon jälkeen pari minunkin otosta muille katseltavaksi, sori nää on nähty jo miljoonaan kertaan. Muitakin kuvaajia näkyi maastossa joten ei muutakuin tähän vaan jatkoksi kuvia.

Itse en vaan voi lakata tykkäämästä näistä 80- ja 90-sarjan mädäreistä:

OH-BLU

[ attachment removed ]

ja sitten vielä pari muuta

OH-EBF

[ attachment removed ]

ja pakkohan tässä(kin) sarjassa on ainakin yksi bussi oltava

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvauksellisesti varsin kivoja. Etenkin ykkönen on jotenkin mukavatunnelmainen. Vielä kun se taustalla laskussa oleva kone olisi hieman enemmän oikealla :)

Mutta laadullisesti täytyy sanoa, että jotain hassua on tapahtunut ilmeisesti käsittelyvaiheessa. Olisiko kenties kuvien pienennysvaiheessa tapahtunut jotain ja sitten sitä on yritetty kompensoida liiallisella terävöityksellä. Nyt noissa kaikissa näkyy aivan karmeaa pikselimössöä ja haloja. Kuitenkin kuvien koko on on ihan normaali, joten liiasta pakkauksesta ei ole kyse.

Ja myös värit on mun mielestä vähän hakoteillä, ainakin ykkösessä ja kakkosessa. Molemmat on jotenkin oudon vihreitä. Tuon saa korjattua silleen, että poistaa vihreää sävyä ehkä n. 5% ja kenties itse lisäisin vielä n. 5% sinistä. Se hävittää vihreän sävyn ja myös ainakin tuossa Emppu-kuvassa myös parantaa vähän tuota nokan puhkipalamista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitti kommenteista. Uusi lasi kameran nokalla ja ekaa kertaa sen kanssa kuvailemassa. Totta, huomaan tuon yliterävöityksen nyt kun katson näitä foorumin versioita uudelleen - vihreästä sävystä - outoa, oman saitin vastaavat kuvat eivät ole niin vihreitä (käpistelin näitä silmät ristissä yöllä...)?? Mun näytön säädöillä taas tuo finncomin empun keula ei ole yhtään palanut puhki??

-h-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla