Harri Koskinen

OH-ATF saapui 16.3.2007

41 viestiä aiheessa

Tuleekos heille 42'ia vielä yhtään vai onko kaikki pitkää mallia?  (niistä varmoista tilauksista)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sama kone laskun jälkeen rullaamassa hallille. Aurinko on juuri laskenut ja "sininen hetki" meneillään.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toinen moottori ei käy ja ropelit on vääntynneet. Olikohan susikauppa?

 

Enpä tiedä tosiaan, eikös nuo aina yleensä rullaile vain yhdellä moottorilla, ja nuo rusetit ole aivan normaalistikin noin hiukan kierossa?, anyway, tervetuloa vain OH-ATF  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis miten tämä liittyi asiaan?  ???

 

No suoranaisesti ei liitykkään mutta samallahan tuo menee kun on samana päivänäkin otettu

 

Edit:

 

EDIT: onko tuo atrain kiitotiellä vai rullaamassa? Toinen motti jo puhuksissa...

 

Rullaa rullaustietä Y pitkin

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

pistetään kerta kiellon päälle.

 

--foto--

 

 

Heh, pannaus tekee vauhdin tunteen, joka puolestaan saa kuvan näyttämään aivan kuin ykkösmotti olisi sanonut sopimuksensa irti lentoonlähdössä ja on jo lepuutettu. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ahaa. Stoppaako pilotit toisen motin het kun jarrutus on ohi?

Prop brake käytössä, eli tuotetaan sähköä ja näin korvataan APUn poissaolo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harrin tuntien se on ollut jo pari tuntia vetämässä  ;)

 

Ei ole priority screen vetämässä, mutta kuva on jonossa. Priority screen/hot photo vaatisi uutta konetyyppiä lentoyhtiölle, pelkkä uusi rekisteritunnus ei riitä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Prop brake käytössä, eli tuotetaan sähköä ja näin korvataan APUn poissaolo.

 

Prop brake on ATR:ssä oikeassa moottorissa.

 

Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä maallikko täällä nyt kysyn, mikä on tuo APU?  :-[

 

Auxiliary Power Unit = "apumoottori" jolla tuotetaan maassa pysäköinnin aikana tarvittavaa sähköä, hydraulipainetta jne.  

Nykyään monet kentät on varustettu maasähkökaapeleilla, jolloin APUa ei tarvitse käyttää, mutta kaikkialla näin ei ole.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Prop brake on ATR:ssä oikeassa moottorissa.

 

Jep. Eikö se siksi olekin loogista sammuttaa se vasen, että ständillä voidaan tarvittaessa jättää se oikea käymään potkurijarru päällä?

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Polttoaineen säästö tuossa on lähinnä mielessä, kun kone rullaa hyvin toisellakin moottorilla, niin ykkösen voi hyvin lepuuttaa laskun jälkeen. Normaalitoimintaa. (Tosin kahdella moottorilla pitää rullata jos on liukasta.)

 

Suihkareilla tuollaista ei harrasteta kuitenkaan  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Polttoaineen säästö tuossa on lähinnä mielessä, kun kone rullaa hyvin toisellakin moottorilla, niin ykkösen voi hyvin lepuuttaa laskun jälkeen. Normaalitoimintaa. (Tosin kahdella moottorilla pitää rullata jos on liukasta.)

 

Kuinka paljon tuo muuten "vänkää" kun rullataan yhdellä motilla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään masiina oli aamupäivällä ulkona parkissa. Tosin räntää tuli taivaan täydeltä. :'(

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään masiina oli aamupäivällä ulkona parkissa. Tosin räntää tuli taivaan täydeltä. :'(

 

 

Totuttelemassa Suomen kesään  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla