Jani Salo

Ehdotus YLE:lle ja Ilmailulaitokselle.....

11 viestiä aiheessa

"...että nyt kun Suomi on tekniikan ihmelapsi maa olisi jo aika saada radioon kanava josta kuuluisi esim. EFHK:n tornin jaksoja päiväsaikaan LIVENä ja yöllä uusintana.

Televisiosta (digiboxin kautta) näkyisi sitten 24h/vrk live kuvaa Helsinki-Vantaalta (ja myös muilta isoimmilta kentiltä). Kuvakulmia voisi sitten itse sätää ja vaihtaa kameraa kaukosäätimen kautta. Lisäksi tv-ääneksi saisi valittua joko koneiden jylinän tai Tornin eri jaksoja."

taitaa vain olla kaukaisia kuvitelmaa tuo :-\

ei taida edes webistä mistään kuula Helsinki-Vantaa Tornia saati sitten webbikameraa. Ulkomailla taasen jo monilla lentokentillä voi kuunnella ATC:tä tai katsella webbikameralla kentän toimintaa.

on se ihme että Suomea kutsutaan tekniikan luvatuksi maaksi vaikka ilmailijoille ei ole edesä tälläista herkkua tarjolla >:(

kukahan kävisi virittämässä edes yksinkertaisen web-kameran sinne platalle ;)

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän vois vielä lisätä tekstiviesti äänestykset mikä kone saa laskeutua ekana (1.59€+pvm) ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ja Suomen Robinson-tyyliin sitten äänestykset jälkikäteen siitä, että minkä koneen olisi mielestäsi pitänyt saada laskeutua ekana ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ja Suomen Robinson-tyyliin sitten äänestykset jälkikäteen siitä, että minkä koneen olisi mielestäsi pitänyt saada laskeutua ekana ;D

Niin ja katsojat luonnollisesti äänestäisivät joka päivän lopuksi yhden koneen pois kentältä ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja katsojat luonnollisesti äänestäisivät joka päivän lopuksi yhden koneen pois kentältä ;D

Tai sitten kokonaisen yhtiön, joka menee seuraavaksi konkurssiin! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedän kyllä pari palvelua, joilla voi kuunnella lennonjohtoa, mutta webkameraa ei missään kai liene samalla sivulla. Tutka kyllä löytyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"...että nyt kun Suomi on tekniikan ihmelapsi maa

Tuo ei ikinä onnistu Suomessa, ja suomi on kaukana tekniikan ihmelapsesta, kun esim. nettiradiot on kielletty diktaruurisesti ilman syytä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, tässä maassa on aina ollut jotain jollain jaksoluvulla eetterissä tapahtuvaa viestintää, jonka vastaanottaminen saatika edelleenvälittäminen on syystä tai toisesta kielletty,

eikä minkään viranomaisen ole tarvinnut selitystä antaa,

esim. tutkanpaljastimet, jotka kiellettiin ja tavatut laitteet takavarikoitiin,

ja entiset analogiset poliisiradiolähetykset, jotka toimivat jossain 30 MHz alueella ja joiden tarkka jaksoluku oli suuri salaisuus, ja niitä vastaanottamaan pystyvät laitteet oli kiellettyjä ja takavarikoitiin jos niitä löytyi.

Poliisiradio siirtyi toki myöhemmin ylemmälle jaksolle salatuin lähetyksin joten niitä ei enää skannerilla kuule. Itse ostin aikoinaan Nykistä pienen vehkeen jolla niitä analogisia lähetyksiä pystyi kuuntelemaan. Koodi "11" oli humalainen mies, koodi "12" humalainen nainen jne.

Toki ajat ovat muuttuneet, mutta kaiken hauskan kieltäminen näköjään ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo ei ikinä onnistu Suomessa, ja suomi on kaukana tekniikan ihmelapsesta, kun esim. nettiradiot on kielletty diktaruurisesti ilman syytä.

Eiväthän ne kielletty ole - sen kun vain maksat gramex & co. ympäripyöreitä lukuja ja kukaan ei puutu siihen ;D

Se on hassua että pitäisi omastakin teoksesta maksaa tekijänoikeusmaksuja, jos vaikka semmoisen pistää odotusääneksi. (toki itse et saa niistä maksuista pennin hyrrää, itse tekijänä.. puhumattakaan että niiden toiminnankuvaan kuuluu perittyjen korvauksien tilittäminen korvauksiin "oikeutetuille" ;D)

Kaiken lisäksi kyseinen virma on yhdistys, eikä mikään virasto tjsp.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiväthän ne kielletty ole - sen kun vain maksat gramex & co. ympäripyöreitä lukuja ja kukaan ei puutu siihen ;D

Se on hassua että pitäisi omastakin teoksesta maksaa tekijänoikeusmaksuja, jos vaikka semmoisen pistää odotusääneksi. (toki itse et saa niistä maksuista pennin hyrrää, itse tekijänä.. puhumattakaan että niiden toiminnankuvaan kuuluu perittyjen korvauksien tilittäminen korvauksiin "oikeutetuille" ;D)

Kaiken lisäksi kyseinen virma on yhdistys, eikä mikään virasto tjsp.

Jospa liityisit Gramexin jäseneksi, voisi auttaa, saisit pari senttiä palautusta omista piiseistäsi joita jossain soi ;D

Itse olen jäsenenä n:o 9988,

vielä tippuu vuosittain muutama euronpahanen vanhoilta muusikko/äänittäjä/levyntuottaja-ajoilta ja GramExpress (Gramexin jäsenlehti) tulee ilmaiseksi

Muuten olet oikeassa siinä että Gramex on ärsy yhdistys, pitää kyllä omaa etuaan tiukasti näpeissä

Siihen liittyminen ei aikoinaan maksanut mitään, nykytilanteesta en tiedä

Teoston asiakkuus ainakin maksaa, sehän hoitaa säv/san/sov esitys- ja taltiointikorvaukset, Gramex vain radiosoitot ja muut julkiset foorumit jne puoleksi tuottaneen yhtiön ja puoleksi äänitteellä soittavien kesken

Taisi mennä vähän off-topicin puolelle, valitan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään