Kirjoitettu Maaliskuu 16, 2007 Finnairin uudet A340 -koneet valmistuvat hyvää vauhtia Toulousessa. OH-LQB tulee liikenteeseen toukokuussa ja OH-LQC kuukautta myöhemmin. OH-LQB [ attachment removed / expired ] Asennustyöt menossa busineksen puolella [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Bisnesluokan vessassa voi ihailla maisemia [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Liikemiesluokan tuoli... ... ja turistiluokan tuoli [ attachment removed / expired ] Turistiluokan perältä [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Takaosan keittiö, josta voi mukavasti sujahtaa tauolle [ attachment removed / expired ] Miehistön lepotila vuoteineen löytyy alakerrasta. (Punainen työkalupakki yhden punkan paikalla) [ attachment removed / expired ] "Musta laatikkokin" jo paikoillaan [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Vilkaisu takarahtitilaan [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Tällä ei toivottavasti ole käyttöä [ attachment removed / expired ] Jotain tuttua väritystä jo havaittavista... [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] OH-LQC työn alla naapurihallissa. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 16, 2007 Taatusti ekat kuvat täällä nuista! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 16, 2007 No jopas! Näitä kuvia ainakin minä olen odottanut. Todella mielenkintoista nähdä pintaa syvemmälle. Olisikohan aivan järjetön ajatus pitää näitä kuvia "katsottavissa" pidemmänkin aikaa kuin sen pari kk? Voisi olla mielenkiintoista myöhemmin koneiden jo oltua liikenteessä kurkkia näitä uudestaan... Edit: Aivan erityisen suuret kiitokset Jarille näistä! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 16, 2007 Uus on aina uus. Muy bueno Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Upeita kuvia noista uutukaisista. Yksi asia jäi ihmetyttämään. Montakohan työkalua jää unohduksiin rakentajien jäljiltä. Useassa varustelukuvassa on työkaluja hujan hajan. Itselläni oli , aikoinaan, asennustöissä työkalulaukku, jossa oli joka työkalulle kolonsa. Koskaan ei "unohtunut" mitään matkalle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Harvinaislaatuisia kuvia! Tällaisia näkee erittäin harvoin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Hienoja kuvia tehtaalta. Jäin kaipaamaan parempia kuvia noista miehistön vuoteista, kun en oikeen hoksaannu missä ne on ... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Muy bueno Haha, samaa mieltä!! Mielenkiintoinen setti! kiitos näistä! 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Hienoja kuvia tehtaalta. Jäin kaipaamaan parempia kuvia noista miehistön vuoteista, kun en oikeen hoksaannu missä ne on ... Varmaan siinä kohdassa kuvaa missä tuo punainen työkalupakki on. Rakennusvaiheessa niitä ei ole kovin helppo erottaa. Harvinaista settiä oli kyllä, mitenkäs pääsit tuonne koneen sisäpuolelle ? Sinne tuskin tavallisella pulliasella on mitään asiaa Jani Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Foorumin oma reportaasi ulkomailla Tälläisia kuvia on mukava katsoa! Kysymys liittyen niihin miehistön vuoteisiin: milloin miehistö siellä ehtii lymytä? Eikö koneen laskeutumisen jälkeen (vaikka Tokioon) miehistökin poistu koneesta katselemaan kaupunkia ja viemään matkatavaroitaan hotelliin? ??? Onko muuten MD-11 näitä lepopaikkoja miehistölle? Vähän OT ---Tuomas--- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Yksi asia jäi ihmetyttämään. Montakohan työkalua jää unohduksiin rakentajien jäljiltä. Useassa varustelukuvassa on työkaluja hujan hajan. Veit sanat suustani, ihan sama kävi mielessä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Suurkiitokset täältäkin, ei voi parhaalla tahdollakaan sanoa "stanu-kamaksi" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Kysymys liittyen niihin miehistön vuoteisiin: milloin miehistö siellä ehtii lymytä? Eikö koneen laskeutumisen jälkeen (vaikka Tokioon) miehistökin poistu koneesta katselemaan kaupunkia ja viemään matkatavaroitaan hotelliin? ??? Onko muuten MD-11 näitä lepopaikkoja miehistölle? Vähän OT ---Tuomas--- Siellä levätään Helsingistä lähdettäessä sen jälkeen kun ensimmäinen tarjoilu on saatu hoidettua niin ensimmäinen ryhmä lähtee lepäämään ja vaihto on jossain vaiheessa jolloin levänneet hoitavat asiakaspalvelun ja seuraava ryhmä lepää. MD-11 koneisiin piti tulla lepotilat taakse mutta en ole varma tuliko niitä koskaan (koneiden pikaisen poistumisen vuoksi), vaan lepotilat ovat yölennolla 4 penkkiä riveillä 28 ja 29 jotka on eristetty verholla ja joissa on paremmat jalkatilat kun muualla koneessa economyssa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Mikäs tämä sitten on? Rotta se on, eli RAT http://en.wikipedia.org/wiki/Ram_air_turbine Jani Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Rotta se on, eli RAT http://en.wikipedia.org/wiki/Ram_air_turbine Jani Joka myös tunnetaan nimellä EPU Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 ... ja turistiluokan tuoli [ attachment removed / expired ] Kuinkas paljon nämä eroavat pikku bussien uusista tuoleista? Ainakin lehtiteline on "vanhalla" paikalla, kun on noi tv-ruudut. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Upeita kuvia noista uutukaisista. Yksi asia jäi ihmetyttämään. Montakohan työkalua jää unohduksiin rakentajien jäljiltä. Useassa varustelukuvassa on työkaluja hujan hajan. Itselläni oli , aikoinaan, asennustöissä työkalulaukku, jossa oli joka työkalulle kolonsa. Koskaan ei "unohtunut" mitään matkalle. Todennäköisesti ei yhtään työkalua jää koneeseen. Ainakin kun itse kävin Airbussin tehtaalla Finkenwerdenissä Hampurissa, totesin asian olevan esimerkillisesti hallinnassa. Työkalujen säilytyksestä on selkeät vaatimukset nykyään, ja työkalun puuttuminen havaitaan heti kun työ on tehty ja pitäisi olla palautettu paikoilleen. Koneiden valmistumistahan myös seuraa lentoyhtiön reppi, jonka tehtävänä on mm. antaa palautetta tehtaalle havaituista epäkohdista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 MD-11 koneisiin piti tulla lepotilat taakse mutta en ole varma tuliko niitä koskaan (koneiden pikaisen poistumisen vuoksi), vaan lepotilat ovat yölennolla 4 penkkiä riveillä 28 ja 29 jotka on eristetty verholla ja joissa on paremmat jalkatilat kun muualla koneessa economyssa. LGA:ssa sekä LGG:ssä noi bunkat on jo takana, muihin ne asennetaan kesän aikana. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Siellä levätään Helsingistä lähdettäessä sen jälkeen kun ensimmäinen tarjoilu on saatu hoidettua niin ensimmäinen ryhmä lähtee lepäämään ja vaihto on jossain vaiheessa jolloin levänneet hoitavat asiakaspalvelun ja seuraava ryhmä lepää. MD-11 koneisiin piti tulla lepotilat taakse mutta en ole varma tuliko niitä koskaan (koneiden pikaisen poistumisen vuoksi), vaan lepotilat ovat yölennolla 4 penkkiä riveillä 28 ja 29 jotka on eristetty verholla ja joissa on paremmat jalkatilat kun muualla koneessa economyssa. Kimmo ehtikin ensin, mutta itse kun tuli tuossa LGG:ssä sattuneesta syystä käytyä, viime viikonloppuna, niin ainakin siinä on pari "tilapäisvuodetta" verhon takana vähän ennen takakeittiötä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Aivan mahtavia kuvia. Kiva nähdä tälläisiä harvinaisuuksiakin täällä. Mites ne Jarin päästi tuonne kuvailee? ps. Aika reilua, että miehistö saa levätä mutta lentäjät ei. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Sen verran kysyisin vielä että mihin kohtaan konetta tuo musta laatikko asennetaan? Ei varmaan ihan helposti käsien ulottuville? Flight Data Recorder asennetaan kaiketi yleisimmin koneen takaosaan (ja siellä ilmeisesti lähelle kattoa?), sillä logiikalla, että törmäyksessä sillä sijainnilla useimmissa tapauksissa varmistuu laitteen säilyminen käyttökunnossa, kun koko runko etuosasta alkaen rypistyy törmäyksessä kasaan ja vaimentaa boksiin kohdistuvaa törmäysenergiaa. Jotain 3400 G:tähän nuo laatikot on suunniteltu kestämään, mutta isolla nopeudella törmääminen kiinteään esteeseen saattaa kyllä ylittää tämänkin G-määrän. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Hienoja kuvia todellakin! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Olipahan kuvat! Todisteet siitä, että kesällä saadaan hehkuttaa uusia masiinoita! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 Olipahan kuvat! Todisteet siitä, että kesällä saadaan hehkuttaa uusia masiinoita! Jaa, onkos noissa jotain hehkutettavaa. Jos on, niin mitä? Älä vaan vastaa, että OMA RUUTU. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 17, 2007 ps. Aika reilua, että miehistö saa levätä mutta lentäjät ei. Niinkun lentäjät ei kuulu miehistöön... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla