Kirjoitettu Maaliskuu 20, 2007 Itse asiassaRolls-Royce kertoo seuraavaa (fan diameter): Trent 500 (A340-500/600)= 97,4 in Trent 700 (A330) = 97,4 in eli samankokoisethan ne! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 20, 2007 Itse asiassaRolls-Royce kertoo seuraavaa (fan diameter): Trent 500 (A340-500/600)= 97,4 in Trent 700 (A330) = 97,4 in eli samankokoisethan ne! No perskuta, ainakin 777:ssa on suuremmat ??? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 20, 2007 työkalujen säilytyksestä sen verran, että jokaiselle työkalulle on oma paikkansa pakeissa(tot.näk) ja työkalut joutuu palauttamaan paikallensa heti työvaiheen päätyttyä. Aina ennen vuoroa ja vuoron jälkeen tarkistetaan onko työkaluja kadoksissa. Sellaisen havainnon tein, että joka paikassa tehtaalla (koneiden sisällä, vieressä, alla) oli mustia nippusiteitä. Mihin lie niitä käyttävätkään, mutta niitä oli pussitolkulla joka puolella tehdasta. Niitä ainakin luulisi putoilevan jonnekin lentsikan kätköihin... Tiedä häntä, kiinnittikö kukaan muu matkalla mukana ollut huomiota tähän kriittiseen nippuside-caseen... Sisustuksen, penkkien ym. asentajat kävelivät koneen sisällä muovitossut kenkien päällä vaikka joka paikka oli peitetty suojilla. Me tassuttelimme koneessa ihan ulkokengillä ilman "asuntonäyttelyjalkineita". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 20, 2007 Miksi noissa koneissa on "punkat" ?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 20, 2007 Miksi noissa koneissa on "punkat" ?? Jotta henkilökunta voi lepäillä kesken lennon. Jos taas haluaisit pervomman vastauksen niin voit itse miettiä sitä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 20, 2007 Itse asiassaRolls-Royce kertoo seuraavaa (fan diameter): Trent 500 (A340-500/600)= 97,4 in Trent 700 (A330) = 97,4 in eli samankokoisethan ne! Voi olla joo, tai sitten toinen näyttää pienemmältä mutta antaa saman verran potkua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2007 Onko kukaan viela saanut kasiinsa Finnairin uutta kesaaikataulua ja sita myoden uuden A340:n istuinkarttaa? Olisi kiinnostava nahda... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2007 Onko kukaan viela saanut kasiinsa Finnairin uutta kesaaikataulua ja sita myoden uuden A340:n istuinkarttaa? Olisi kiinnostava nahda... Kaikki >MD11 fanit voimme vain suruliputtaa kun lusubussit tulevat tilalle ja kun vanha OLGA täti lähtee rahtireiteille jenkkilään niin muutama kyynel on paikallaan!!! Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2007 Onko kukaan viela saanut kasiinsa Finnairin uutta kesaaikataulua ja sita myoden uuden A340:n istuinkarttaa? Olisi kiinnostava nahda... Ei ole paljoa näkemistä: rivit 1-7 2+2+2 (Business) rivit 21-33 2+4+2 rivit 41-53 2+4+2 rivit 54-56 2+3+3 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2007 Ei ole paljoa näkemistä: rivit 1-7 2+2+2 (Business) rivit 21-33 2+4+2 rivit 41-53 2+4+2 rivit 54-56 2+3+3 Ei kellaan nyt kuitenkaan olisi skannattuna kyseista istuinkarttaa... Kuva kun kertoo enemman kuin tuhat sanaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2007 No katsele nykyisen LQA:n karttaa ja kuvittele siihen businekseen 2 riviä lisää. Se on siinä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2007 No katsele nykyisen LQA:n karttaa ja kuvittele siihen businekseen 2 riviä lisää. Se on siinä. No minne mm. WC:t on sijoitettu, kuinka monta busineksessa ja kuinka monta turistissa? Ja oliko lentajien lepotila heti ohjaamon takana? Ja missa kohtaa on se uusi "buffet"-tila busineksessa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 22, 2007 Ei ole paljoa näkemistä: rivit 1-7 2+2+2 (Business) rivit 21-33 2+4+2 rivit 41-53 2+4+2 rivit 54-56 2+3+3 Varmaan tarkotit 2+3+2 noille viimesille riveille? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 22, 2007 Tervävä huomio, tietenkin loppupään tuolit ovat 2+3+2. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 24, 2007 Pitääköhän ne näillä 340:n tuotantolinjoilla valot päällä vain Finnairin takia? Käsittääkseni A330/A340 tulevat samalta linjalta ja kun edellisen kysyntä on hyvinkin korkea voidaan sieltä tarvittaessa pukata kitkatta muutama A340 ulos ilman että joudutaan pyörittelemään peukaloita siinä välissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2007 Kivat kuvat tehtaalta. Kuvista päätellen turistin tuolit ovat ohuet ja ovatko ne kapeat istua? OH-LQA on turistiluokassa ainakin dumppi-kone kaukoreiteille. Penkit ovat kapeat, istuimen täytteet natisevat selkää vasten ja kunnon niskatukea ei ole muuta kuin hyvin lyhyelle matkustajalle. Tokioon lähdettäessä LQA:ssa yksi turistiluokan istuin teipattiin rakennusteipillä kiinni, ettei mm. pöytä tipu matkustajan syliin nousussa. Ristin LQA:n teippikoneeksi. Kesällä tulee koettua tuo uutukainen sitten. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2007 Kivat kuvat tehtaalta. Kuvista päätellen turistin tuolit ovat ohuet ja ovatko ne kapeat istua? OH-LQA on turistiluokassa ainakin dumppi-kone kaukoreiteille. Penkit ovat kapeat, istuimen täytteet natisevat selkää vasten ja kunnon niskatukea ei ole muuta kuin hyvin lyhyelle matkustajalle. Tokioon lähdettäessä LQA:ssa yksi turistiluokan istuin teipattiin rakennusteipillä kiinni, ettei mm. pöytä tipu matkustajan syliin nousussa. Ristin LQA:n teippikoneeksi. Kesällä tulee koettua tuo uutukainen sitten. Mielestäni uudet bussijakkarat olivat suorastaan hyvät. Kovahkot, mutta tilaa oli riittävästi. Leveys ei ole ollut minulle koskaan mikään ongelma, lähinnä jalkatilasta on tullut uupelo. Nyt jalkatilaa on kivasti. En kiinnittänyt huomiota siihen, että istuimet olisivat jotenkin kapeat. Finskin coach-penkkivälistys on kaiketi markkinoiden väljimpiä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2007 Tiedän kyllä, että ilmailussa on kaikki mahdollisuudet otettu huomioon, mutta jotenkin tämä kuulostaa epävarmemmalta ratkaisulta kuin omat hapenkehittimet jokaiselle. Mitä jos ruumassa syttyy tulipalo? Tai pullon pääventtiili hajoaa nopeassa paineenalenemisessa? Molemmat _hyvin_ epätodennäköisiä tilanteita, eikä tarkoituksenani ole todellakaan milläänlailla väheksyä optiota tai Airbusin suunnittelua, mutta minulle tuli vaan yöllä väsyneenä tälläinen asia mieleen... Ja kuinka iso tuo pullo oikein on tilavuudeltaan, koska PAXia on riittävästi...? Siellä on useita pulloja. Veikkaan että järjestelmän putket ovat ne ongelma. miettii kuinka paljon koneen runko elää, niin varmaan rupeaa vuotamaan jostain... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2007 Siellä on useita pulloja. Veikkaan että järjestelmän putket ovat ne ongelma. miettii kuinka paljon koneen runko elää, niin varmaan rupeaa vuotamaan jostain... Kerro tietämättömälle. Kuinka paljon se runko sitten elää? Oikein paljonko? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2007 Siellä on useita pulloja. Veikkaan että järjestelmän putket ovat ne ongelma. miettii kuinka paljon koneen runko elää, niin varmaan rupeaa vuotamaan jostain... [Maalaisjärki] Vaikka siellä olisi yhtenäiset putket nokasta peräsimeen, niitä ei pidetä happipaineessa vaan täytetään vasta kun lisähappelle on tarvetta. [/Maalaisjärki] eli faktaa ei ole esittää Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2007 Aikas upean näkösiä koneita. 8) Toivottavasti joskus pääsen lentämään noita finskin koneita. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2007 [Maalaisjärki] Vaikka siellä olisi yhtenäiset putket nokasta peräsimeen, niitä ei pidetä happipaineessa vaan täytetään vasta kun lisähappelle on tarvetta. [/Maalaisjärki] eli faktaa ei ole esittää Ei varmasti koko aikaa putkessa painetta olekaan, mutta kyllä putkien olisi syytä olla ehjät tosi paikan tullen - ainakin sen omaan naamariin tulevan... Joten putkien tiiviyden tarkastus sitä kautta kuulunee huolto-ohjelmaan. Ja jos tarkastus ei mene läpi, tietää se se aina yhtä mukavaa vuotokohdan etsimistyötä... Ei sataprosenttista faktaa tämäkään, vaan kolikon toinen puoli maalaisjärjellä mietittynä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2007 Luulis että hapenkehittimissäkin olevan jotkut putket...vai onko siellä joka jannulle oma? Eli yhtälailla nekin voi vuotaa(?). Se hapenkehitin tekee sen hapen jollain kemiallisella reaktiolla (natriumkloraatti+sytytin) ja se tulee suoraan maskiin. Joka jannulle on oma. Mutta ne tosiaan lämpiää ja paljon... http://www.howstuffworks.com/question258.htm Typically, an oxygen canister contains a sodium chlorate pellet or cylinder and an igniter. The igniter can be triggered by friction or impact. It generates enough heat to start the sodium chlorate reaction, and then the heat of the reaction sustains itself. The sodium chlorate does not burn -- its decomposition just happens to give off lots of heat and lots of oxygen. The sodium chlorate is acting something like an oxygen sponge, and you squeeze the oxygen out with heat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2007 No minne mm. WC:t on sijoitettu, kuinka monta busineksessa ja kuinka monta turistissa? Ja oliko lentajien lepotila heti ohjaamon takana? Ja missa kohtaa on se uusi "buffet"-tila busineksessa? Bunkka ohjaamon takana, vessoja edessä 2 kpl, rivin 5 ja 6 välissä yksi, rivin 33 jälkeen neljä kpl ja rivin 56 jälkeen 2 vessaa. Busineksessa vessoja 3 , economyssa 6. Buffet-tila voisi olla rivin 5 takana. Rivillä 21 tuolit 2+3+2 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2007 Bunkka ohjaamon takana, vessoja edessä 2 kpl, rivin 5 ja 6 välissä yksi, rivin 33 jälkeen neljä kpl ja rivin 56 jälkeen 2 vessaa. Busineksessa vessoja 3 , economyssa 6. Buffet-tila voisi olla rivin 5 takana. Rivillä 21 tuolit 2+3+2 Vaikuttaa selvästi paremmalta konfilta kuin SAS:llä. Paitsi, että Finnairilla ei ole premium turistia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla