Jari Tanskanen

Finnairin uudet A340 -koneet valmistuvat Toulousessa

106 viestiä aiheessa

Vaikuttaa selvästi paremmalta kofilta kuin SAS:llä.  :thmbup: Paitsi, että Finnairilla ei ole premium turistia.  :thmbdn:

Onneksi on silti kelpo bisnes... Ei kai sitä nyt muualla matkustella...  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo premium economyn puuttuminen lienee harkittu päätös Finnairilta. Omalla kohdallani se on vaikuttanut lentoyhtiövalintoihini jo jonkin aikaa, eikä vähiten siksi, että työnantaja maksaa tahmeasti business-jakkaroita, kun taas premium economy lienee tänä päivänä varsin yleisesti sallittu yritysten matkustuspolitiikoissa --> Olen usein nähty vieras BA:lla long haul-reiteillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis miten keskeneräiseksi  ???

Siitä F:n alta näyttäisi puuttuvan se vaaleansininen raita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siitä F:n alta näyttäisi puuttuvan se vaaleansininen raita.

 

Uusi design  ;D . Eipä tuo maalaustyö muutenkaan valmiilta näytä. Tulisivatkohan nuo sivuvakaajat valmiiksi maalalttuina Toulouseen, lähes jokaisessa rakentellaolevassa koneessa kun on lentoyhtiön väreissä oleva vakaaja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi moi friends, sorry for the bump and the english, hehe. I'm half finnish, but sadly from the swedish region south of Vaasa so no luck on the extra language!

 

Anyway, I'm booked on OH-LQB for a HEL - > NRT trip on May 11:th. Was just curious when this bird is officially entering service, hehe. Would be cool to know how many flights it will have done when I get on!  :)

 

Kiitos paljon

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi moi friends, sorry for the bump and the english, hehe. I'm half finnish, but sadly from the swedish region south of Vaasa so no luck on the extra language!

 

Anyway, I'm booked on OH-LQB for a HEL - > NRT trip on May 11:th. Was just curious when this bird is officially entering service, hehe. Would be cool to know how many flights it will have done when I get on!  :)

 

Kiitos paljon

 

Hi Thomas, Unfortunately the first flight of OH-LQB is on June 2nd to Tokyo. Until this its OH-LQA to Narita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hi Thomas, Unfortunately the first flight of OH-LQB is on June 2nd to Tokyo. Until this its OH-LQA to Narita.

Oho! Oh well, still my first time on an A340. Hehe. Maybe next year then. Will be going via KIX on the way home so I still get another MD-11 flight home!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hi Thomas, Unfortunately the first flight of OH-LQB is on June 2nd to Tokyo. Until this its OH-LQA to Narita.

 

Onko todella näin onnellisesti, että kesäkuun 2. lennetään tokioon upouudella lussulla  ;D ;D Olen tuolla lennolla ja kun liput tuli vielä hankittua puoli-ilmaiseksi näistä finskin viikonlopputarjouksista, niin tätähän voisi jo kutsua lottovoitoksi  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko todella näin onnellisesti, että kesäkuun 2. lennetään tokioon upouudella lussulla  ;D ;D Olen tuolla lennolla ja kun liput tuli vielä hankittua puoli-ilmaiseksi näistä finskin viikonlopputarjouksista, niin tätähän voisi jo kutsua lottovoitoksi  8)

 

Ei ole tarkempaa tietoa LQB:n aikataulusta mutta itse uskoisin vasta sitten kun näen koneen putkessa odottamassa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko todella näin onnellisesti, että kesäkuun 2. lennetään tokioon upouudella lussulla  ;D ;D Olen tuolla lennolla ja kun liput tuli vielä hankittua puoli-ilmaiseksi näistä finskin viikonlopputarjouksista, niin tätähän voisi jo kutsua lottovoitoksi  8)

Hyvällä mallilla olivat tehtaalla. Penkitkin (myös ohjaamo) on jo koeistuttu. Vessaa ei sentään.  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko todella näin onnellisesti, että kesäkuun 2. lennetään tokioon upouudella lussulla  ;D ;D Olen tuolla lennolla ja kun liput tuli vielä hankittua puoli-ilmaiseksi näistä finskin viikonlopputarjouksista, niin tätähän voisi jo kutsua lottovoitoksi  8)

 

Toisilla on onnea. Itse varasin Tokyon matkan hyvin mielin ja siinä uskossa, että koneena on MD-11. Sitten se oli Boeing 757 seuraavaksi se oli OH-LQB ja nyt se on tuo LQA.

 

Harmi kun on lippu jota ei voi muuttaa, ei tuo väsynyt LQA kiinnostaisi pätkääkään. Onneksi se löytää uuden kodin Mumbain reitiltä joten tiemme eivät ainakaan vähään aikaan kohtaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kellaan nyt kuitenkaan olisi skannattuna kyseista istuinkarttaa... Kuva kun kertoo enemman kuin tuhat sanaa.  ;)

 

Löytyy tuolta:

http://www.finnairgroup.com/media/media_10_1_2.html

Sivun alhaalla on linkki Finnairin kuvapankkiin ja vasemman valikosta klikkaa Images->Aircraft

 

Tuossa yksi kuva lisää OH-LQB:

 

http://www.jetphotos.net/images/img2/a/A340-300_Finnair_F-WWJG_TLS_180407_EPajaud.jpg.93734.jpg

 

K.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla kehumisen kohteet vähissä kun pitää tuollaista mainostaa.  ???

 

Ei ne ole vähissä ole ... ei vaan huvita niistä keskustella kun B miehet ottaa itteensä :D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo premium economyn puuttuminen lienee harkittu päätös Finnairilta. Omalla kohdallani se on vaikuttanut lentoyhtiövalintoihini jo jonkin aikaa, eikä vähiten siksi, että työnantaja maksaa tahmeasti business-jakkaroita, kun taas premium economy lienee tänä päivänä varsin yleisesti sallittu yritysten matkustuspolitiikoissa --> Olen usein nähty vieras BA:lla long haul-reiteillä.

 

Ihan sama tilanne allekirjoittaneella. Koska useimmiten lennan Newarkiin, niin BA on ollut useimmilla keikoilla luonnollinen valinta, mutta jos olen ostanut D-luokan lipun niin silloin valikoima kasvaa myos SAS:iin ja Lufthansaan.

 

Viime sunnuntaina kokeilin juuri SAS:n Premium Economya, ja taytyy kylla sanoa, etta palvelu oli tosi korkeatasoista. Lisaksi yhteys Arlandan kautta on huomattavasti nopeampi kuin Lontoon kautta BA:lla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla