Jukka Joutsijärvi

Antec P180 vai Nexus Breeze Silent 500?

5 viestiä aiheessa

Eli kuten otsikko kertoo kumpaan koteloon kannattaisi laittaa allaoleva komponenttikokoonpano?

Tehokas kone jossa ainakin Ge Force tuottaa lämpöä!! Eli kokemuksia kaipaan kummankin kotelon omistajilta, tuolta muilta saiteilta luin ja on sekä haukkuja että kehuja kummallekkin.

Itse pidän tärkeänä että lämmöt pysyvät kurissa rasitettunakin, melu ei niin paha koska kotelo on ATK kulman jalkatiloissa olevassa telineessä ja lisäksi simuharrastus tapahtuu kuulokkeet korvilla(ei ulkoisia häiriötekijöitä!)

Jukka

Ja kokoonpanosuunnitelma:(kuten näkyy olen Nexusia suunnitellut koteloksi)

Intel Core 2 Duo Extreme E6800 2.93 GHz prosessori

- 2 x 2 MB cache, Intel prosessorituuletin

ASUS P5W DH Deluxe emolevy

- Intel 975X piirisarja

- 2 x 10/100/1000TX Realtek verkkosovitin

- 7.1 HD audio äänipiiri, Dolby Digital, SPDIF

- 10 x USB 2.0 liitäntä

- Nexus kotelon etupaneelissa 1 x USB 2.0 ja ääniliittimet

- Firewire

- 4 x DIMM kannat, maksimi muisti 8 GB

- 2 x PCI-E x16, 2 x PCI-E x1, 3 x PCI

- SATA RAID 0/1/5

- ASUS DH Remote kauko-ohjain

4 x 1 GB Kingston KVR800D2N5/1G muistit = 4 GB

768 MB ASUS nVidia Geforce 8800GTX PCI-E x16 näytönohjain

500 GB Seagate Barracuda 7200.10 16 MB SATAII 3 Gb/s kiintolevy

- partitiot 100/200/200 GB

300 GB Seagate Barracuda 7200.10 16 MB SATAII 3 Gb/s kiintolevy

- partitiot 100/100/100 GB

Samsung SH-S182M/BEBN DVD+/-RW Lightscribe PATA asema

- mukana Nero Express 6 ohjelmisto

Nexus Silent Breeze 500 kotelo

- äänieristys

- 500W Real Silent virtalähde

- 1 x 120 mm kotelon alaosaan sijoitettu tuuletin

- 2 x 120 mm virtalähteen tuulettimet

MS Windows XP Professional FIN OEM /SP2

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nämä ovat netistä kavereitten koneista olevia kommentteja.Itse en ottaisi kumpaakaan koteloa.Minä kun en usko noihin erikois ilman kierto systeemeihin.Tavallinen ATX-kotelo joka saa edestä alapuoliskosta vapaasti ilmaa ja sivusta juuri näyttökortin (korttien SLI- crossfire) kohdalta ja poistuu takaa tuulettajan ja powerin läpi.Ei ole hiljaisin ratkaisu ,mutta 120mm tuulettimilla voi melua pienentää.Kyseinen emo Asus P5W DH DeLuxe on crossfire emo ,eli jos joskus ajattelet kahta Ati-AMD-korttia ota isompi  poweri.Jos ajattelit ylikellottaa, voisit harkita 2*2gigan muistipalikoita,kaksi palikkaa kellottuu helpommin.Minulla on kyseinen emo ja Intel Core 2 Duo Extreme E6800 2.93 GHz prosessori ja siinä 4*1gigan Corsair Twin2x1024-8500C5 ja hyvin kulkee jatkuvasti 3300Mhz.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on töissä tuo Nexus ja kotona kaksi Antecia, Antec on mielestäni parempi...tosin olen Antecin omat tuulettimet vaihtanut Nexus Silent 120mm tuulettimiin, ja Zalman ZM-MFC1:llä säädetään kaikkien tuulettimien nopeutta.

Antecin jäähdytys ilman muutoksiakin on selvästi tehokkaampaa ja hiljaisempaa kuin Nexuksen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vaikea sano onko oikeasti suuri ero, voin kuteinkin sanoa että mutammalla kaverilla on toi Nexus ja tosian pysyy vileämpi.  eli ei anakin huono ostos onhän se aika huonekalukin hehe näytävä ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itellä toi P180 ja siihen tyytyväinen, kunhan PSU:ssa on kunnon pitkät ATX kaapelit ;)

Nocturan 120x120 800rpm tuulettiemet on vaihettu kotelon mukana tulleisiin toimii hiljaisesti. Nukkuu hyvin tuossa vieressä kun kone päällä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään