Guest OldCrow

Cessna 337 Skymaster "push-me pull-you"

51 viestiä aiheessa

Tässä kun "jostain" syystä alkoi kiinnostaa nämä Vaasassa olleet Skymasterit, niin onhan täällä ollut ensin J.Talvisen ja Oy Finncast Ab:n (Sepänkylä, Mustasaari) operoima 337 Super Skymaster myös tuon vanhemman 336:n lisäksi käytössä. Sen tunnus oli OH-CBB, sarjanumero hauskasti 1000, ja lenteli vuosina 1973-75 täältä länsirannikolta. Tuo kone oli alunperin tullut vuonna 1969 Lentohuolto Oy:lle. Vuonna 1979 kone myytiin Finnwings Wihurilta Tanskaan, ja siitä tuli OY-CBB. Siinä välissä se lenteli myös Jämsästä (-71-73) Ilmailuyhtymän ollessa operaattorina, koneen omistaja oli tuolloinkin Wihuri-Yhtymä Oy Lentohuolto.

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osta ennemmin tuo Bronco, on valmis akvaario takana  ;D

 

...tai Groen Brothersin autogiro versio 337:ta....

Yhtään kuvaa en valitettavasti löytänyt enää, oli MUISTAAKSENI nimeltään Hawk2.

Siitäkin on takimmainen moottori otettu pois ja tilalle rustattu lastausovet.

Jos jollain löytyy niin kiitollisuudella otetaan vastaan tähän jonon jatkoksi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...tai Groen Brothersin autogiro versio 337:ta....

Yhtään kuvaa en valitettavasti löytänyt enää, oli MUISTAAKSENI nimeltään Hawk2.

Siitäkin on takimmainen moottori otettu pois ja tilalle rustattu lastausovet.

Jos jollain löytyy niin kiitollisuudella otetaan vastaan tähän jonon jatkoksi

Pieni kuva löytyi Groen Brothersin nettisivuilta:

crnt_tech_clip_image004_0000.jpg

 

This concept was successfully tested by Groen Brothers Aviation through modifying a Cessna Skymaster airplane. It's two piston engines were removed. The forward engine was replaced with a Rolls-Royce model 250 gas turbine engine, and the aft engine was replaced with a large clam-shell cargo door. The wings were clipped and the existing twin boom tail was inverted to give rotor clearance. The rotor system from one of GBA's Hawk 4 Gyroplanes was directly connected to the high wing attach points that were already carrying the Skymaster's fuselage. This conversion, using minimal assets, took less than one year from first conception to first flight. This aircraft demonstrated its exceptional stability and ease of flight, characteristic of a well designed gyroplane.

 

Lähde: http://www.groenbros.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmm, minkähänlaisen sodan vaatisi tuollaisen push-pullin muuttaminen kuvauskoneeksi? ;D

 

Takamoottori hemmettiin ja tilalle lasinen akvaario, vai pitäisikö sanoa "taka-ampumo" :P

 

Tosta vois jotain säätää, isoa ikkunaa jne Nopeusskaala riitää moneen tilanteeseen: http://www.skymaster.org.uk/spectrum.asp

 

Jotenkin tuli tuollainen mieleen kuvien katsomisen jälkeen, jos ottais etumoottorin pois ja turbaani taakse... Ja tottakai joku on semmoisen jo tehnyt

 

Joskus 70-luvulla Nummelassa oli mixmaster parkissa, väritykseltään sininen. Sattuneesta syystä ei pysty muistamaan rekisteriä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Markus, kiitos, en ole kuvia tuosta löytänyt vaikka olen hortoillut heidän kotisivuillaan! :-[:thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

CCD:n raato taitaa olla Ämarissa Eestissä nykyään. Tai ainakin oli vuosi sitten kun CAU oli siellä tovin. Tuosta saisi MAKEAN simun, pitää sanoa...

 

skymaster2.jpg

 

skymaster.jpg

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-CEL kävi Oulussa esim 1979 nän ryhdikkäänä

[ attachment removed / expired ]

Sama väreissä:

[ attachment removed / expired ]

Mutta tuli 1990luvun pankkikriisi

Oulun lentoaseman "rantteelle" hylättynä ja unohdettuna talvella 1992-3 :'(

Viimeiseksi omistajaksi merkitty 23.9.92 Aurawings Oy

[ attachment removed / expired ]

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Auts, tuo viimeinen kuva... Harmi että ei isältäkään löydy yhtään kuvaa CEListä SaintAirin/Pyhäsalmen ajoilta. Mutta kiitos näistä Markku!  :)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta eestissä olevasta saisit mainion projektin, akvaarion saisit ihan kumpaan päähän tahansa, tai vaikka molempiin  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Mauno Selinille tuosta StarAvian käytössä olleesta -CCD:n kuvasta. Eipä tullut aikanaan kuvattua sitä. Se oli tosiaan hetken aikaa noin vuonna 1974 Uttilaisen lentoyhtiön käytössä taksilentoihin Piper Senecan OH-PND:n kanssa. Pääosin -CCD:lla lenteli Boris Grahn, yksi yhtiön pääosakkaista, omia lentojaan.  Tulin kerran takapenkillä Boriksen ja hänen vaimonsa Pirjon kyydissä Malmilta Uttiin ja melu oli melkoinen. Etenkin takamoottorin räyhääminen niskan takana ainakin sillä kertaa ilman headsettejä oli melkein kärsimys.

 

Tuon Ämarissa olevan raadon väritys sopisi aika hyvin -CCD:n värien kanssa yhteen.

Muutama vuosi sitten Kouvolan asemaravintolan alakerta vaihtoi omistajaa, eikä katossa roikkuva PushPull miellyttänyt uutta imagoa tavoittelevaa ravintolan omistajaa. Jostain syystä hän otti minuun yhteyttä kaupaten katossa olevaa lentokonerekvisiittaa. Kävin katsomassa sitä mutta sen poiskuljettamisella oli sen verran kiire ( muistaakseni mieluimmin päiviä kuin viikkoja, rakentajaporukan laitellessa parhaillaan ravintolaan uutta ilmetta kiihtyvällä nopeudella) että laitoin suosiolla vahingon kiertämään. Soittelin muutamaan paikkaan ja niinhän siinä kävi, että virolaiset hakivat sen pois. Luullakseni ihan noutohintaan, ehkä kosteita tuliaisia vastaan. Oli siinä katosta irroittamisessa ja Viroon siirtämisessä hommaa yllin kyllin. En tiedä, mihin se tarkalleen meni, mutta semmoinen käsitys minulle jäi, että Pub-rekvisiittaa siinä haettiin, vaikkakin sillä väellä oli ilmailutausta. Joka tapauksessa se oli jo pahasti kannibalisoitu, siivet olivat vain pienet tyngät ja muutenkin kaikki käyttökelpoinen oli sisältä riisuttu. Potkurikin oli "feikki". Koneeen väritystäkään en enää muista. Olen jo monta kertaa ehtinyt katua, etten ottanut siitä(kään) valokuvaa.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuon Ämarissa olevan raadon väritys sopisi aika hyvin -CCD:n värien kanssa yhteen.

Muutama vuosi sitten Kouvolan asemaravintolan alakerta vaihtoi omistajaa, eikä katossa roikkuva PushPull miellyttänyt uutta imagoa tavoittelevaa ravintolan omistajaa.

 

 

Ennen tätä näin koneen rekvisiittana Helsingissä Fredan ja olisko ollut Eerikinkadun kulmauksessa sijainneessa vaateliikkeessä. Vanha Maestro tais olla siinä vastapäätä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

CCD:n raato taitaa olla Ämarissa Eestissä nykyään. Tai ainakin oli vuosi sitten kun CAU oli siellä tovin. Tuosta saisi MAKEAN simun, pitää sanoa...

 

skymaster2.jpg

 

skymaster.jpg

 

//Tuomas

 

 

OH-CCD ei itse asiassa ollut C-337 vaan C-336, eli "pönkkäjalka pushpull" ja oli omistuksessani jonkin aikaa 1970-luvulla. Yksi kuuluisimmista C-337:n omistaneista muuten taitaa olla Richard (suoraan alenevassa polvessa) Bach, joka tunnetaan myös kirjoistaan - kuten Lokki Joonatan ja Nouse siivillesi. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myös Star Avialla oli Utissa Skymaster tilauslentokäytössä 70-luvulla, rekisteritunnusta en muista mutta väritys oli vihreä/valkoinen. Täytyy kaivella jos siitä vaikka löytyisi joku kuva. Myöhemmin Kouvolan asemaravintolan alakerran katossa roikkui pitkään hyväkuntoinen Skymasterin hylsy, luultavasti eri yksilö kuitenkin, tuskin on enää siellä. 

 

Kyllä se OH-CCD:n raato oli.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Mauno Selinille tuosta StarAvian käytössä olleesta -CCD:n kuvasta. Eipä tullut aikanaan kuvattua sitä. Se oli tosiaan hetken aikaa noin vuonna 1974 Uttilaisen lentoyhtiön käytössä taksilentoihin Piper Senecan OH-PND:n kanssa. Pääosin -CCD:lla lenteli Boris Grahn, yksi yhtiön pääosakkaista, omia lentojaan.  Tulin kerran takapenkillä Boriksen ja hänen vaimonsa Pirjon kyydissä Malmilta Uttiin ja melu oli melkoinen. Etenkin takamoottorin räyhääminen niskan takana ainakin sillä kertaa ilman headsettejä oli melkein kärsimys.

 

Tuon Ämarissa olevan raadon väritys sopisi aika hyvin -CCD:n värien kanssa yhteen.

Muutama vuosi sitten Kouvolan asemaravintolan alakerta vaihtoi omistajaa, eikä katossa roikkuva PushPull miellyttänyt uutta imagoa tavoittelevaa ravintolan omistajaa. Jostain syystä hän otti minuun yhteyttä kaupaten katossa olevaa lentokonerekvisiittaa. Kävin katsomassa sitä mutta sen poiskuljettamisella oli sen verran kiire ( muistaakseni mieluimmin päiviä kuin viikkoja, rakentajaporukan laitellessa parhaillaan ravintolaan uutta ilmetta kiihtyvällä nopeudella) että laitoin suosiolla vahingon kiertämään. Soittelin muutamaan paikkaan ja niinhän siinä kävi, että virolaiset hakivat sen pois. Luullakseni ihan noutohintaan, ehkä kosteita tuliaisia vastaan. Oli siinä katosta irroittamisessa ja Viroon siirtämisessä hommaa yllin kyllin. En tiedä, mihin se tarkalleen meni, mutta semmoinen käsitys minulle jäi, että Pub-rekvisiittaa siinä haettiin, vaikkakin sillä väellä oli ilmailutausta. Joka tapauksessa se oli jo pahasti kannibalisoitu, siivet olivat vain pienet tyngät ja muutenkin kaikki käyttökelpoinen oli sisältä riisuttu. Potkurikin oli "feikki". Koneeen väritystäkään en enää muista. Olen jo monta kertaa ehtinyt katua, etten ottanut siitä(kään) valokuvaa.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

OH-CCD oli väritykseltään vihreä/valkoinen.

 

Juhalle vanhoilta 122.8 ajoilta terkkuja, että lempivastustajani etunimi on Päivi (ei Pirjo) ja toimii edelleen samassa "virassa" - kohta 39 vuoden laillisella kokemuksella.

 

Yksimoottorisena C-336 oli ehkä hieman yllättäen jonkin verran suorituskykyisempi juuri sillä meluisalla takamoottorilla. Tuli sekin ihan persoonakohtaisesti Lappeenrannassa kokeiltua Pertti "Happo" Halisen kanssa ja Matti Turusen valvonnassa.

 

Yksi kyseisen konetyypin miellyttävistä ominaisuuksista oli myös se, että koska potkurit sijaitsivat samalla pituusakselilla, ei tarvittu 2-moottorikelpuutusta, vaan pelkkä tyyppikelpuutus riitti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ennen tätä näin koneen rekvisiittana Helsingissä Fredan ja olisko ollut Eerikinkadun kulmauksessa sijainneessa vaateliikkeessä. Vanha Maestro tais olla siinä vastapäätä...

 

Totta. Fredrikinkatu 40:ssä oli aikanaan vaateliike, jonka nimi alkoi SKY. Sen katossa roikkui kaksikin koneen raatoa C-336 ja C-150. Tuolloin OH-CCD sisälsi vielä hieman enemmän tavaraa kuin mitä sittemmin Kouvolan aseman tunneliravintolan kattoon ripustettiin.

 

Erään väittämän mukaan OH-CCD olisi varsinaisen "lentouransa" jälkeen vielä palvellut jonkinlaisena jääkulkuneuvona Hangon suunnalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Totta. Fredrikinkatu 40:ssä oli aikanaan vaateliike, jonka nimi alkoi SKY. Sen katossa roikkui kaksikin koneen raatoa C-336 ja C-150. Tuolloin OH-CCD sisälsi vielä hieman enemmän tavaraa kuin mitä sittemmin Kouvolan aseman tunneliravintolan kattoon ripustettiin.

 

Erään väittämän mukaan OH-CCD olisi varsinaisen "lentouransa" jälkeen vielä palvellut jonkinlaisena jääkulkuneuvona Hangon suunnalla.

 

Olin vähän ällistynyt, kun tunnistin koneen historiasta tutun nimen, tervetuloa vaan foorumille. Mutta mahdatko muista mikä C150 mahtoi olla kyseessä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se C-150 siellä Fredalla oli varmasti puna/valkoinen ja meikäläisen säkällä olisi saattanut olla jopa OH-CEO, joka myös kuului Star-Avian kalustoon, mutta keskityin itsekin niin paljon enemmän siihen pönkkäjalkaan, että satavarmaksi en tuota juttua julista.

 

Siihen Skymasteriin liittyy paljon enemmän tarinoita kuin yhteenkään kaksipaikkaiseen. OH-CCD on ainoa kone, jossa kukaan on kyydissäni tosissaan pelännyt. Kyseessä oli Dannyn nykyinen exä Liisa Seppälä, kun tultiin Porista takaisin Dannyn isän 50-vuotissynttäreiltä. Visuaalissa lennettiin ja lentokorkeus oli jossain 700 käpälän kieppeillä kun rouva Lipsasen mielestä, taaimmaisella penkillä, alkoi havu haista sievään nenään liikaa.

 

Otin sitten IFR-selvityksen, joka määräsi ekaksi Hyvinkäälle ja sieltä Korsoon. Liikennetilanteesta johtuen meidät kuitenkin määrättiin takaisin Hyvinkäälle ja parin holdingin jälkeen taas Korso. Ei muuten mitään, mutta sattui siihen Hyvinkään ja Korson väliin sen kesän selvästi kovin ukkospilvi, jonka läpi sitten lensimme kolmesti, eikä se varmasti siellä takapenkillä tuntunut mukavalta.

 

Kuten kaikki tietävät, Korson majakalta oli ihan inhimillinen matka EFHK:n RWY22 kynnykselle, mutta melkoisen pitkä matka EFHF:n RWY18 locatorille ja vaikka 2 ADF-laitetta oli siististi toisessa nuoli suoraan eteen ja toisessa suoraan taakse, niin sillä kertaa nekin minuutit tuntuivat pitkiltä minustakin. Malmi kuitenkin löytyi ja siistin laskunkin sain sorvattua, mutta taisi yksi matkustajista ainakin laittaa kädet kyynärpäitä myöten ristiin kun sai tukevaa maata jalkojensa alle.

 

Liisan äidin miesystävän kanssa jatkettiin sitten vielä Uttiin ilman ihmeellisempiä insidenttejä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laittelin tässä taannoin kuvia A-nettiin suomalaisista Cessna 336:sta ja 337:sta. Niitä sai 70-luvun mittaan ihailla ainakin Härmälässä. Tässä kolme, OH-CCD, OH-CEL ja OH-CDP (OH-CBB:stäkin saattaa nega löytyä, kunhan ehdin etsiä):

 

http://www.airliners.net/photo/Untitled/Cessna-336-Skymaster/1322155/L/

http://www.airliners.net/photo/Untitled/Cessna-337A-Super/1322154/L/

http://www.airliners.net/photo/Untitled/Reims-F337E-Super/1323591/L/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksi kuuluisimmista C-337:n omistaneista muuten taitaa olla Richard (suoraan alenevassa polvessa) Bach, joka tunnetaan myös kirjoistaan - kuten Lokki Joonatan ja Nouse siivillesi. :thmbup:

 

Olen lukenut, Joonatin (tietty), lisäksi herran kirjan Silta yli ikuisuuden. En tiedä kuinka paljon siitä on totta ja kuinka paljon kuvitelmaa, mutta miehen käsissä käyneistä koneista on melkein helpompi mainita ne jotka eivät ole... :) Hienoa että jollakin oli varaa toteuttaa unelmiaan, kuten BD-5J, P-51, ainakin äkkiä tulee/muistuu mieleen, joku milijettikin taisi olla jnejne..

 

Mieshän on ex US Navyn suihkaripilotti, ilmailutoimittaja, "barnstormer" jnejne..

 

Erosi vaimostaan (myös lentäjä) ja jätti kuusi lastaan (tapasi poikansa seuraavan kerran vasta lukioikäisenä muistaakseni) koska "ei uskonut avioliittoon". Meni kuitenkin vielä ainakin pari kertaa naimisiin. Silta yli ikuisuuden juuri käsittelee mielenvatvontaa Leslie Parrishin (vaimo v.2.0) aikoihin, ja silloin myös hänen omaisuudenhoitajansa kavalsi/kämmäsi hänen omaisuutensa niin että joutui myymään lähes koko hallin(kin) tyhjäksi, samalla meni Joonatanin tuotot Setä-Samulille, mutta hän  sai ostettua ne takaisin myöhemmän tuotannon tuloilla...

 

Jokseenkin mielipiteitä jakava persoona..

 

 

Janne

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen lukenut, Joonatin (tietty), lisäksi herran kirjan Silta yli ikuisuuden. En tiedä kuinka paljon siitä on totta ja kuinka paljon kuvitelmaa, mutta miehen käsissä käyneistä koneista on melkein helpompi mainita ne jotka eivät ole... :) Hienoa että jollakin oli varaa toteuttaa unelmiaan, kuten BD-5J, P-51, ainakin äkkiä tulee/muistuu mieleen, joku milijettikin taisi olla jnejne..

Niin, ja tietysti Fournier RF-4D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti moderaattorit eivät sakkaa liiallisesta OT-oheistuksesta. :-[

 

Freda 40:ssä roikkui siis se OH-CCD:n aboutskis puolikas, mutta vastapäätä oli Vanha Maestro, jossa tapahtui usein paljonkin enemmän. Tätä kätevää ja kadun ylittävää aasinsiltaa päästään seuraavaan.

 

Naistentansseja pyöritti VM ja 70-luvun lopussa tein 5½ vuotta radiopuhe-elinkauppaa KO-MA Ky:n leivissä ja sain lanseerattua aivolapseni - MOCOMA -  markkinoille. Firman toimitusjohtaja Eric Tourneur kierteli innokkaasti elektroniikkamessuja ja päämiesvierailijat vietiin poikkeuksetta tietenkin Vanhaan Maestroon kokemaan maailmalla tuntematon ihme, että naiset hakevat. Kun lisäksi oli eksoottisia lippuja pöydässä, niin trafiikkia riitti.

 

Vaikka osaan (vieläkin) tanssia, olen aina ollut sitä mieltä, että kannattaa keskittyä oleelliseen = saatolle pääsyyn. Niinpä yleensä raukkamaisesti pakenin hieman sivussa olevan baarin rauhaan ja yritin saada yhtäältä aikani kulumaan ja toisaalta nauratettua naisia. (Parantumaton valuvika meikäläisessä) :(

 

Yksi parhaita konsteja oli se, että heittäytyi jonkun femalen kanssa juttusille ja rehvakkaasti kehuskeli omaa erinomaisuuttaan ja yksilöllisyyttään - jopa mittojen mukaan tehtyjä kondomeja myöten. Ihmetystähän se herätti ja uteliaisuutta. Niinpä piti sitten taskusta kaivaa pari mallia. Johan repes. ;D

 

ET oli matkoiltaan hankkinut parikin laatikollista elektroniikkateollisuudessa pumpulihanskat syrjäyttäneitä sormisuojia, jotka olivat sievästi rullalle käärittyjä ja näyttivät aivan miniscule kondomeilta ja niitähän mulla aina oli muutama taskussa.

 

Samaan aikaan sai Outokumpu kuparisen T:nsä markkinoille ja in The US of A oli valtava buumi etsiä rannoilta ja muualtakin maastosta Rolexeja, sormuksia yms. Oli pientä metallitunnistinta markkinoilla pilvin pimein ja tietty ET oli niitäkin jokusen hankkinut firmaan malliksi. Yleensä ainakin yksi hyvä hinattiin mukaan myös Vanhaan Maestroon.

 

Mahdollisia vahinkoestoja ennakoiden sitten jollakin tekosyyllä kokeiltiin laitteella innokkaan tansiin hakevan femalen alavatsaa. NIIN hyviä vehkeet olivat, että pieni kupari-T paljastui armotta ja sitten saatiin joko korville, hersyvä nauru ja jokunen onnekas ulkomaalainen tiettävästi muutakin... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen lukenut, Joonatin (tietty), lisäksi herran kirjan Silta yli ikuisuuden. En tiedä kuinka paljon siitä on totta ja kuinka paljon kuvitelmaa, mutta miehen käsissä käyneistä koneista on melkein helpompi mainita ne jotka eivät ole... :) Hienoa että jollakin oli varaa toteuttaa unelmiaan, kuten BD-5J, P-51, ainakin äkkiä tulee/muistuu mieleen, joku milijettikin taisi olla jnejne..

 

Mieshän on ex US Navyn suihkaripilotti, ilmailutoimittaja, "barnstormer" jnejne..

 

Erosi vaimostaan (myös lentäjä) ja jätti kuusi lastaan (tapasi poikansa seuraavan kerran vasta lukioikäisenä muistaakseni) koska "ei uskonut avioliittoon". Meni kuitenkin vielä ainakin pari kertaa naimisiin. Silta yli ikuisuuden juuri käsittelee mielenvatvontaa Leslie Parrishin (vaimo v.2.0) aikoihin, ja silloin myös hänen omaisuudenhoitajansa kavalsi/kämmäsi hänen omaisuutensa niin että joutui myymään lähes koko hallin(kin) tyhjäksi, samalla meni Joonatanin tuotot Setä-Samulille, mutta hän  sai ostettua ne takaisin myöhemmän tuotannon tuloilla...

 

Jokseenkin mielipiteitä jakava persoona..

 

 

Janne

 

Jokseenkin noin! Minusta RB on vanha sotilaslentäjä, jolla on yllättävän paljon siviilirohkeutta. :thmbup:

 

Ihan nössö tuskin olisi lähetenyt ison korporaation "varmoista leivistä" kirjailijaksi. Yhdessä kirjassa kaveri melko sattuvasti kuvaa, kuinka varman päälle pelanneiden parkkipaikat olivat autioituneet, kun varma ei sitten ihan niin varmaa ollutkaan. :(

 

Jonkin lajin hippihihhuli lienee kyseessä, enkä ihan jaksa kompata kaverin KAIKKIA ravintosuosituksiakaan, vaikka kasvikset, pähkinät ja hedelmät terveellisiä ovatkin.  Kirjoittaa hän kieltämättä osaa ja se ei koskaan ole enimmäkseen paha asia. 8)

 

Minusta RB on myös loistava esimerkki siitä, miten voi omilla ehdoillaan saada enemmän aikaan (ainakin kokemuksia) kuin menemällä virran mukana. Hatunnoston arvoinen seikka jo se. Kaikki eivät myöskään - syystä tai toisesta - heti löydä hyvää ja elinikäistä lempivastustajaa itselleen. Siinä lienee syytä sekä sysissä että sepissä. :-\

 

JO sen soutaa/huopaa-koneensa ja mielenkiintoisen "jakomielitautisuutensa" vuoksi RB herättää minussa tiettyä sielujen sympatiaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla