Antton Rintala

Ilmailuaiheinen elokuva haussa...

5 viestiä aiheessa

Olen jo hetken aikaa etsiskellyt tietyn elokuvan nimeä, jonka näin joskus...

Elokuva vanha WWII aikaan sijoittuva... Elokuvassa muistaakseni lennettiin DH Mosquitoilla. RAF:n johtajia harmitti joku saksalaisten tukikohta. Sitä ei voinut pommittaa, koska kalusto hinattiin luoliin turvaan. Sitten joku keksi jonkinlaisen pommivan/vierivän pommin. Ideana oli lentää Mosquitolla matalalla kohti luolaa ja päästää pommi irti niin että se vieri luolaan..

Enempää en kyseisestä elokuvasta muista, taisi jäädä silloin joskus kesken. Tunnistaako kukaan  tuota elokuvaa, tuon ylemmän (suppean) kuvauksen avulla. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliskohan kyseessä Laivue 633 iskee (633 Squadron). Itseltä löytyy tuo elokuva ja siinäkin lennetään noilla Mosquitoilla ja muutenkin kuulostaa ihan samalta elokuvalta, joten veikkaisin, että on tuo Laivue 633 iskee kyseessä.  :)

EDIT: Sitten on olemassa joku tällainen toinenkin vastaava elokuva nimeltään Mosquitolaivue (MOSQUITO SQUADRON), jota en ole itse nähnyt, mutta ilmeisesti kovin samanlainen elokuva pitäisi olla kyseessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sopinee ehkä tähän topicciin.

Ainakin Hämeenlinnan Anttilasta löytyi tänään "Amelia" ja "Hindenburg". Amelia on uusi kuva, Hindenburg jo vanhempi. Siinä pääosissa on Anne Bancroft ja George C Scott. Hindenburg sai aikoinaan Oscarin vissiin tehosteista.

Amelia maksoi 19 euroa ja Hindenburg oli alennuksessa 6 euroa.

Lämpimin palloterveisin

Olli L 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No voi paha kurki!

Tuota etsin, mutta en löytänyt kun en tiennyt mitä etsin (oliko se Martti Innasen laulu "Näin unta, että olin valveilla, mutta kun heräsin huomasin nukkuvani")  ;D

Lämpimin palloterveisin

Olli L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään