Teemu Eerola

Finnairin nykylaivaston paras kone mielestäsi?


56 viestiä aiheessa

Eikös toi "dildo" ole enemmänkin Mädäri numero 82/83:sen lempinimi ??? ;D

 

No ei. Minä tuon itse joskus vuosia sitten keksin tuon koko nimityksen 757:lle, mutta sittemmin jotkut nimeltä mainitsemattomat 757-loverit ovat yrittäneet sitä epätoivoisesti siirtää muille koneille :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A320 ehkä hieman tylsähkö, kun  näkee niin usein Finnairin väreissä, mutta A321 on eittäin kaunis, jos lentokonseesta niin voi sanoa. (A319 tietty ok)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole ihan yksiselitteinen kysymys. Paras ulkonäöltä  ja ääniltä on ehdottomasti MD11. B757 myöskin erittäin kaunis ja varsinkin wingleteillä meikattuna. Ikävää, että hyvä kone pilattu armottomalla  tunkemisella.  :thmbdn: Parhaiten asiansa ajava voisi olla (niin tylsää, kuin se onkin,) 320... Emputkin on ihan jees, kuhan pääsisivät eroon  lastentaudeistaan. Nelipannunen on vielä koeajamatta, mutta uskoisin uusien 343:n olevan finskin laivastossa aika kärkipäässä... Aika näyttää. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi

Kun nyt jotain konetta dildoksi kutsutaan, täytyy kertoa, että Finnairilla oli Caravelle ja Ysimiesten välillä aina pientä kinaa koneitten paremmuudesta, ja eräs kollega, sittemmin lentotoiminnnanjohtaja totesi, että minun lentämäni Caravelle on "hieromasauvan muotoinen lentokone, joka lentää kuin uppotukki" (mutta sitä hieromasauvaa oli tosi upeata lentää!)

Asi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

E70. En tiedä mikä siinä on, mut matkustusmukavuudesta tykkään ja kyllä se koneenakin ihan siistin näköinen on. Vaikkei ookkaan kasikymppisen luonnetta, niin jotain pippurista tuossa pikkukoneessa kuitenkin on. MD11 edelleen testaamatta :)

 

Ja edelleen ylivoimaisesti hintahtavin nimitys lentokoneelle ikinä. Hyi, taas puistattaa  8)

 

Hyi helevetti, että nää nimitykset näille koneille tosiaan on aivan perseestä.

No Oulustahan se taisikin startata  :laugh:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yllättävän vähän ääniä A321:lle  ???

 

Mitähän kukakin pitää niinä ominaisuuksina, jotka sen parhauden määräävät? Ulkonäkö, "miehekäs" moottorin ääni vaiko matkustamon mukavuus vaiko soveltuvuus koneen ajamille reiteille, vaiko mitä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No mikäpä muukaan kuin 757. :P

 

Ja Mikko se jaksaa aina haukkua pejpe -nimitystä, miten feminiininen nimi voi olla hintahtava? ;D:P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yllättävän vähän ääniä A321:lle  ???

 

Mitähän kukakin pitää niinä ominaisuuksina, jotka sen parhauden määräävät? Ulkonäkö, "miehekäs" moottorin ääni vaiko matkustamon mukavuus vaiko soveltuvuus koneen ajamille reiteille, vaiko mitä.

 

 

757:n ylivoimaisen hehkutuksen myötä sillä ei voi olla mitään tekemistä matkustamon mukavuuden kanssa. Tuskinpa niillä perusteilla, mitä lentoyhtiö koneiden valinnoissa käyttää, on myöskään kovin suurta merkitystä näille mielipiteille. Ulkonäkö, äänet - siinäpä tuntuvat tärkeimmät kriteerit olevan.

 

Kivahan se on katsella koneita, joissa on henkeä, ei siinä mitään, mutta ehkä ne eivät kuitenkaan ole kriteereitä sille, mikä on hyvä tai paras kone.

 

Foorumille voisi laittaa jonkun automaatin, joka paheksuu ja nuhtelee välittömästi henkilöä, joka käyttää termejä "pejpe", "mädäri" tai "lussubussi". Toistuvasta voisi vaikka saada rajallisen porttikiellon. Nii.  >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja edelleen ylivoimaisesti hintahtavin nimitys lentokoneelle ikinä. Hyi, taas puistattaa  8)

Kerrankin samaa mieltä Mikon kanssa. Pakkohan tuon on olla jostain poromiesten keskeltä tullut nimitys. ;D hyh

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nykyvehkeistä ehdottomasti Emppu 170. Hyvät sisätilat ja wingletit kruunaavat delfiini-keulaisen kaunottaren ulkoapäin. Nätti sisältä ja päältä  8).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Henkilökohtaisesti tykkään myös 757:sta sen järjestelmien takia, mitä nyt tälläinen lukiolainen niistä voikaan ymmärtää. :P Ja ohjaamon yleisilme hienoine CRT -näyttöineen ja "Boeing Brown" väreineen sekä overheadin järjestelmällisyys tekee siitä mielestäni yhden hienoimmista ja kauniimmista ohjaamoista...

 

Ja saako näin ohimennen kysyä, että miksi sulla on noin tiukka kanta näitä lempinimiä vastaan? :)

 

Eipä siinä. 757:n ohjaamo onkin hieno, joskaan se ruskea ei ;) Ainahan kysyä saa. Mun mielestä ne eivät ole lempinimiä vaan pikemminkin haukkumanimiä. Ainakin Lussu... Se on vaan vähän niin kuin ystäviä tultaisiin haukkumaan :D  Mädäri menee samaan kategoriaan. Mikä wtun hullu koira. Se on ylellinen ilmojen vinttikoira, sulava kaunotar, nopea ja ärhäkkä, mutta viisas ja lempeä. Hullu mai ääs... Ja läskimädäri. Se nyt ei ainakaan ole lempinimi, eikä sillä edes ole mitään tekemistä koko mad dogin kanssa. Pejpe nyt on jotain niin sanoinkuvaamattoman typerää, että en kommentoi edes. Ei tarvii ottaa vakavasti, mutta vastaus kysymykseesi lienee riittävä ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

757 on suosikkini. Kunnon työjuhta jonka voi lähettää minne tahansa maailmassa luotettavuutensa takia.

Siinä ei ole liikaa tingeltangeleita jotka kuitenkin tilttaa välillä. vrt. esim. Ranskalaiset "autot.kin".

Myös koneen suorituskyky on tänäpäivänäkin vaikuttava. Menee korkealle ja suht lujaa. (Ukkoset)

Isot pojat puhuu että on vielä mukava kone operoida eli ns. lentäjän kone.

 

t mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

M11 on ainoa valopilkku Finnairin laivastossa. Ehkä 752 ajaa hieman samaa asiaa.

 

Loppu onkin harmaata ja tasaista bussicrappia ja yhä yleistyvää Embraercrappia. Ja parin vuoden päästä ei ole enää edes näitä threeholereita, joten Finnairin tarjonta on tosi aneeminen. ::)

 

M11:sta plussaksi luettakoon vielä sekin, että sillä pääsee vain kohteisiin jotka kiinnostavat. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä siinä. 757:n ohjaamo onkin hieno, joskaan se ruskea ei ;) Ainahan kysyä saa. Mun mielestä ne eivät ole lempinimiä vaan pikemminkin haukkumanimiä. Ainakin Lussu... Se on vaan vähän niin kuin ystäviä tultaisiin haukkumaan :D  Mädäri menee samaan kategoriaan. Mikä wtun hullu koira. Se on ylellinen ilmojen vinttikoira, sulava kaunotar, nopea ja ärhäkkä, mutta viisas ja lempeä. Hullu mai ääs... Ja läskimädäri. Se nyt ei ainakaan ole lempinimi, eikä sillä edes ole mitään tekemistä koko mad dogin kanssa. Pejpe nyt on jotain niin sanoinkuvaamattoman typerää, että en kommentoi edes. Ei tarvii ottaa vakavasti, mutta vastaus kysymykseesi lienee riittävä ;)

 

Eipä hätää, edellämainitsemasi koneiden ns. "lempinimet" ovat sellaisten ihmisten käyttämiä, joilla ei juurikaan ole tekemistä oikeiden lentokoneiden kanssa. Tarkoitan tässä nyt siis ensisijaisesti näitä vääräleukailtuja konetyyppejä, joista omasta mielestäni ei ole "kasikymppisen" voittanutta.

 

Joten annetaan kellarimiesten leikkiä, sillähän sitä poikaset kehittyy jos on kehittyäkseen.  Ja jos tietäisivät miksi, eivät kutsuisi lussubussiksi.  :-\

 

p.s. Dakotaa ei mollata

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

E70. En tiedä mikä siinä on, mut matkustusmukavuudesta tykkään ja kyllä se koneenakin ihan siistin näköinen on. Vaikkei ookkaan kasikymppisen luonnetta, niin jotain pippurista tuossa pikkukoneessa kuitenkin on. MD11 edelleen testaamatta :)

 

Hyi helevetti, että nää nimitykset näille koneille tosiaan on aivan perseestä.

No Oulustahan se taisikin startata  :laugh:

 

 

Embraer 170, kabiinin etuosasta aivan ********n kylmä, kabiinin takaosasta aivan ********n kylmä, siiven kohdalta mukavan lämmin. Puolijoukkueteltta-asteikolla keskimäärin lämmin lentokone siis.

 

Siihenpä se sitten jääkin.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Embraer 170, kabiinin etuosasta aivan ********n kylmä, kabiinin takaosasta aivan ********n kylmä, siiven kohdalta mukavan lämmin. Puolijoukkueteltta-asteikolla keskimäärin lämmin lentokone siis.

 

Siihenpä se sitten jääkin.

 

Eilen tulin Empulla rivillä 3, eikä siinä ainakaan paleltanut missään määrin, vaikka t-paitasillani olin. Sieltä ylhäältä voi säätää sitä tuuletuksen tehoa?

 

Vastaukseksi kyselyyn heitin A320(-sarjan) - se vaan on toimiva. Ei se sinänsä mitään tunteita herätä, mutta hommat hoituvat.

 

-o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta olisit voinut yhdistää A319, A320, A321 -> A32S.

 

Airbussit ovat yksinkertaisesti parhaat.

Äänestin A340. Tulevaisuudessa sitten A330 :)

 

MD-11 kyllä näyttää komealta mutta matkustusmukavuus on suoraan verrattavissa...... :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MD-11.

 

Olen ehdottanut jo Finnairin viestintäosaston pomoille, että saattohoitoa tarvitseville täytyisi järjestää jonkinlainen jäähyväislento kun viimeinen MD-11 aikanaan lähtee...

 

:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään