Marko Karvinen

Ilmailuharrastus

37 viestiä aiheessa

Ilmailuhan on juuri niin elitistinen harrastus kuin siita itse tekee tai sen kuvittelee olevan.

Siita on kylla hienostelu/snobbailu/elitistisyys kaukana, kun lentaa cubilla: talvella palelee/kesahelteilla hikoilee. Yrita siina sitten edes pukeutua kuten hieno lady...piikkareilla on vaikeata kayttaa jarruja, tiukka hame/jakkupuku paalla on vaikeata kiiveta kyytiin, yleensa aina onnistuu tahraamaan vaatteet ja kadet bensalla ja oljylla jne. Operoit joiltain korpikentilta, niin taatusti onnistut lennattamaan lehmanlantaa siiville jne.

Tosi ilmailun glamouria. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmailuhan on juuri niin elitistinen harrastus kuin siita itse tekee tai sen kuvittelee olevan.

Siita on kylla hienostelu/snobbailu/elitistisyys kaukana, kun lentaa cubilla: talvella palelee/kesahelteilla hikoilee. Yrita siina sitten edes pukeutua kuten hieno lady...piikkareilla on vaikeata kayttaa jarruja, tiukka hame/jakkupuku paalla on vaikeata kiiveta kyytiin, yleensa aina onnistuu tahraamaan vaatteet ja kadet bensalla ja oljylla jne. Operoit joiltain korpikentilta, niin taatusti onnistut lennattamaan lehmanlantaa siiville jne.

Tosi ilmailun glamouria. ;D

nyt kun vanha herrasmiespilotti lukee sanojesi välistä, niin menee mielenrauha viikoksi. :-[

......loppuvetoa vajaa koko lento  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisaa ilmailun glamouria...kuskaat lentokoneita alaskasta kanadan halki usaan. No matkassa on kylla lentoemokin tandemissa takana privaluvallaan(neito nykyisin sattuu olemaan KLM:n kapteeni).

Paatatte viettaa matkalla yot siipien alla. Ei sitten muistunut mieleen, etta saattaisi tulla ukkosmyrskyja ja kaatosateita yoksi, puhumattakaan miljoonista hyttysista alueella.

Karhuja varten oli matkassa mukana sentaan katkaistu haulikko, joka myohemmin osoittautui laittomaksi kapineeksi.

Tahan ikaan mennessa sita on ehtinyt kokea ja nahda yhta sun toista ja eramaa on hyvin opettanut, ei tarvitse siperiaan lahtea oppeja hakemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kat> Karhuja varten oli matkassa mukana sentaan katkaistu haulikko, joka myohemmin osoittautui laittomaksi kapineeksi<

Tuo kapine pitää neitsyyden kunniassa.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo kapine pitää neitsyyden kunniassa.  ;)

Neitsyyden kunnia oli kylla se viimeinen asia, josta olin noilla keikoilla huolestunut. Mutta tasta kai huomaa taas mies -ja naispilotin ajatusmaailman ja prioriteettien erot. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisaa ilmailun glamouria...kuskaat lentokoneita alaskasta kanadan halki usaan. No matkassa on kylla lentoemokin tandemissa takana privaluvallaan(neito nykyisin sattuu olemaan KLM:n kapteeni).

Paatatte viettaa matkalla yot siipien alla. Ei sitten muistunut mieleen, etta saattaisi tulla ukkosmyrskyja ja kaatosateita yoksi, puhumattakaan miljoonista hyttysista alueella.

Karhuja varten oli matkassa mukana sentaan katkaistu haulikko, joka myohemmin osoittautui laittomaksi kapineeksi.

Tahan ikaan mennessa sita on ehtinyt kokea ja nahda yhta sun toista ja eramaa on hyvin opettanut, ei tarvitse siperiaan lahtea oppeja hakemaan.

Vaikutitko Kat Bethelissa n. 15-20 v. sitten?

Serkkupoika vaikutti puskapilottina siella enenkuin siirtyi (mutkien kautta) Anchorageen kipparoimaan Atlas Air:in 747:aa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Neitsyyden kunnia oli kylla se viimeinen asia, josta olin noilla keikoilla huolestunut. Mutta tasta kai huomaa taas mies -ja naispilotin ajatusmaailman ja prioriteettien erot. ;D

Hyvä tietää, tai mitä mä sillä tiedolla enää teen  :-[

Naisista mä mitään tiedä, mutta kysys Mopo-Cessnasta  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Musta tuo kerho/partiotoiminta junnuille olisi enemmän kuin tervetullut. Silloin aikoinaan kun itse 70-luvun lopulla olin pikkunaskali niin meillä Toivalassa Rissalan kupeessa pyöri jonkun aikaa ilmailukerho, jossa rakentelimme lennokkeja, teimme minikuumailmapalloja, katselimme lentokonekuvia ja -leffoja ja kuuntelimme Lentäjä Setien juttuja jotka kävivät vieraanamme.

Ja voi sitä riemun määrää kun kerran kuukaudessa pääsimmekäymään kentällä ja näkemään koneita kosketusetäisyydeltä. Joskus jopa pääsimme niiden kyytiin ja kuuntelimme samaan aikaan innokkaina ja hieman pelokkainakin kun Lentäjä Setä kertoi kaikista niistä nippeleistä mitä siellä koneessa on ja mitä tapahtuu mistäkin, samalla kun kaarreltiin kotiseutujen yli ja vilkuteltiin kavereille siellä alhaalla. Oli hienoa kertoa seuraavana päivänä kateellisille luokkakavereille että "miepä näin sinut eilen, olit ihan murkun kokoinen..."  :D 

Nyt omat pojat alkaa olla siinä iässä että ovat päässeet ison matkustajakoneen kyytiin, lentokoneiden kuvia ilmestyy sinne pokemoneiden ja poppisidoleiden joukkoon, pari pienoismalliakin on ostettu ja kiinnostus ilmailunharrastamiseen lisääntyy, mutta minnes mennä kun ei ole ohjattua toimintaa lähimailla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikutitko Kat Bethelissa n. 15-20 v. sitten?

Serkkupoika vaikutti puskapilottina siella enenkuin siirtyi (mutkien kautta) Anchorageen kipparoimaan Atlas Air:in 747:aa.

En ollut Bethelissa vaan Anchoragessa muutaman vuoden.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ollut Bethelissa vaan Anchoragessa muutaman vuoden.

Tiedoksi Katista "kiinnostuneille". Hänestä on juttu viimeistään toukokuun ILMAILUSSA äärimmäisen upeiden ranch-lentokuvien kanssa (puskalento näyttää aika luksukselta). En kerro hänestä teille nyt enempää...  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään