Kalle Autio

Google Toolbar?

8 viestiä aiheessa

Moi!

Huomasin tuossa, että Googlen sivuilta (http://www.google.fi) saa nyt suomenkielisen Google Toolbarin. Mitä mieltä itse olette tuosta? Olen tässä muutaman päivän ajan kokeillut ja ihan näppäräksi on osoittautunut. Sisältää mm. Pop-up blokkerin IE:lle. Varmaankin Operassa ja Mozillassa nuo on jo ihan vakio-ominaisuuksia, mutta IE käyttäjille kyllä suosittelen.

btw. En sitten tiedä, sisältääkö tuo mitään spywarea, mutta en usko ainakaan.

Kertokaa omat kokemuksenne...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai se on nyt suomenkielisenäkin, tuosta muuten on MS:sänkin vastine: http://toolbar.msn.com, tuon on saanut jo jonkin aikaa suomenkielisenä, lähes identtinen googlen kanssa, en tiedä onko googlen toolbarin Suomentaminen seurausta tuosta vai päinvastoin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten myös Googlen toolbar ollut jo vuosia käytössä. Kukapa sitä nyt jaksaa erikseen mennä hakukoneen sivuille kun voi hakusanan kirjoittaa suoraan toolbaariin. Mutta kukapa nyt suomenkielisiä kaipaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse vihaan noita toolbareja.

Ei siinä mitään ettei tuo googlen olisi hyvä ja hyödyllinen ja kätevä ja täydellinen ja upea ja välttämätön ja ihana ja hieno ja pakkohankinta, mutta sen jälkeen kun sai klikkailla siskon asennuttamaa Hotbaria vuoden pois tieltä, on pelkkä sana "toolbar" kirosana. Myöhemmin siis sain tietää mistä saa poisto-ohjelman, joka jopa toimi eikä ilmeisesti pahemmin levittänyt lisää spywarea koneeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmasti IE:n käyttäjille aivan huippu, itse muistan käyttäneeni joskus myös. :)

Mozillassa oli vakiona muistaakseni Google ja Netscape Search, erään hakukilkkeen (joka siis lisää osoitteita alkuperäiseen hakupalikkaan) avulla pystyy hakemaan suoraan seuraavista paikoista:

Google, Google Images, Google Groups, Google News

Altavista

Lycos

Yahoo

AllTheWeb

Download.com

Freshmeat

SourceForge

FileDonkey

ShareReactor

Astalavista

Wikipedia

IMDB

eBay

Cambridge Dictionary

Dictionary.com

Webster

Thesaurus.com

Erityisesti Googlen eri hakuja, Wikipediaa sekä IMDB:tä tulee käytettyä usein. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No hei, mitenkäs ne sivut rankattaisiin, jos ei haku tallentuisi palvelimelle? Sanoohan tuon maalaisjärki. Ja eiköhän kaikki hakupalvelut talleta haut tilastointitarkoituksiin. Ja kun jonkun sivun avaat, IP:si ja kellonaika ym. tallentuvat palvelimen lokiin. Yksityisyyttä ei ole koskaan ollut missään webbijutussa.

Minua ei haittaa webbiliikennöintini rekisteröityminen, kunhan sähköpostiosoitteeni ei mene spämmereille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään