Juho Vastapuu

26.3 - Ämmälänkylä, Seinäjoki

3 viestiä aiheessa

Ei nyt sentään mitään lentokoneita tuolla Ämmälänkylän pelloilla spottailtu, mutta lennokkini (Wing Dragon Sportster) ensilento ikuistettiin siellä. En näitä kuvia lennokit.nettiin laittanut, kun sinne ei kelpaa luukku.com e-mail osoite ja muutenkin foorumin turvasäädökset ovat mielestäni turhan tiukkoja.

 

1. Siinä se siis on.

[ attachment removed / expired ]

 

2. Ilmassa

[ attachment removed / expired ]

 

3. Ilmassa edelleen

[ attachment removed / expired ]

 

4. Kröhöm...

[ attachment removed / expired ]

 

5.  Mutta ei edellisen kaarron jälkeen se sentään tonttiin tullut ;)

[ attachment removed / expired ]

 

6. Siellä menee...

[ attachment removed / expired ]

 

Ja miten tuossa sitten kävi. Kuudennen lennätyskerran jälkeen ilmeisesti kaarsin hieman liikaa ja kone tuli nokka edellä tonttiin, ilmeisesti syöksykierteellä. Onnesi kone ei mennyt aivan toimintakelvottomaksi. Pahoja vaurioita ei oikeastaan muutakuin potkurin molempien lapojen katkeaminen.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisit ohjata ,kaartaen kaarron myötäsuuntaan, lisäsit kallistusta vaikka piti oikaista . Minä tein ainaski kerran niin. Kannattaa seurata lentoa koko ajan, herpaantumatta.

 

Kannattaa kääntää aivot, kuin ohjaisi konetta sen sisältä, sano yksi lennätyskaverini.

 

Tuollaisia kuvia ja elämyksiä on kiva katsoa :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ovelan näköinen vehje.

 

Ja sitä kohti lennättämistä voi treenata myös kääntymällä "selin" koneeseen nähden ja vilkuilla olan yli. Ei tietenkään niin selin, ettei pää enää käänny tarpeeksi.. Kuitenkin kääntämällä kroppaa aina koneen lentosuuntaan (ts. oma napa näyttää sinne minne koneen nokka) auttaa huomattavasti hahmottamaan oikeat ohjausliikkeet.

 

Nimim. "peiliin" itsekin lennättänyt..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla