Juha Paulavuo

Kuvakyssäri tiistaille

8 viestiä aiheessa

Eric Birkeland sent me this photo in April 2006.

He wrote: "Here's a shot of the triple tail DC-4, probably taken by my grandfather while visiting California in the 1930's. Most of my family were professional photographers, but one of his daughters was a stewardess on American Airlines DC-3's. It was probably taken on a trip to see her in California."

Note the the second, upper row of windows; these must be because of the sleeping berths (lost in further development of the DC-4).

 

The name on the hangar reads "Northrop", a visit to the competition? 

 

One can read more about this Douglas DC-4E and the DC-4/C-54 in general here http://www.ruudleeuw.com/dc4_tec.htm.

 

jk

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, niin se lysti ei kauan kestänyt  :(. Joku muukin näköjään lukee Ruudin sivuja  :thmbup:. Kaikkea sitä on kokeiltu ...

 

Sivut ovat melkomoinen aarreaitta potkurikauden ystäville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistan jostain lukeneeni etto kolmipyrstöisyyden takana olisi ollut kaksi tekijää.

 

1. Tuon ajan lentokonehallit olivat niin matalia että näin kone saatiin halliin.

 

2. Kolmipyrstöisyydellä voitiin kompensoida vajaamoottoritilanne myös silloin, kun samasta siivestä oli lepoutettuna kaksi moottoria.

 

Kehitystyö tyssäsi tekniseen kalleuteen ja sotaan. DC-4e oli esimerkiksi paineistettu niin kuin DC-6 ja -7 myöhemmin.

 

jk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai tuo taka-alalla lymyilevä kone, minä luulin että kyse on tuosta -37 Plymouthista tuossa edessä ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kas vain. Ajankohtainen aihe kun kyseisen koneen myyntiesite putkahti tänään postilaatikkoon. Löytyi Ebaysta sattumalta. Tyylikäs peli, lähes yhtä linjakas kun Constellation.

 

Antti

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla