Peter Lord

Kyssäri tiistaille: Tunnistapa tämä

31 viestiä aiheessa

hÖPÖ

 

Kaavio on aivan loistava, PKT:ssä on ihan samanlainen.

 

Taisit Ari lukea väärin sen tunnuksen. Jukka puhui tuosta Finnavitechin Ilmailijoiden OH-PEA:sta ja sen kaaviosta ;)

 

Mutta kyllä tuo PMI:n kaavio on mun mielestä Piper original...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikko !

 

Jep - PMI tuli Suomeen Norjasta joskus 1989, oli aluksi Kemissä, sitten Vesivehmaalla jsta se päätyi Ouluun.

 

Minulle selvisi viime viikolla että se on maalattu nykykuntoonsa Ranuan pajalla Tuskinpa se tuolta näytti vielä v 1967.

 

Ja offthetopic: PMI sai nyt viikolla viimeiset speed kitit (flap hinge fairings, ks. vaikka www.knots2u.com ) ja toiveena olisi että saataisiin tuo vanha ratsu (PA28R-180 ) kirmaamaan 150 KT maagisen rajan yli vaakalennossa 75% teholla. TAS tähän saakka 147 ... 148 KT.

 

Se mihin se pystyy selvinnee keskiviikkona kun Osku lentää sillä perässä Skavstaan hakemaan vanhaa isäänsä kotiin nukkumaan. :)

Peter

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikko !

 

Minulle selvisi viime viikolla että se on maalattu nykykuntoonsa Ranuan pajalla Tuskinpa se tuolta näytti vielä v 1967.

 

Ja offthetopic: PMI sai nyt viikolla viimeiset speed kitit (flap hinge fairings, ks. vaikka www.knots2u.com ) ja toiveena olisi että saataisiin tuo vanha ratsu (PA28R-180 ) kirmaamaan 150 KT maagisen rajan yli vaakalennossa 75% teholla. TAS tähän saakka 147 ... 148 KT.

 

 

Offtopicina, ne pikkulommot siinä oven takana... tuli kun konetta siirreettiin maalauksesta takas ouluun....

Vyösolki jäi kuuleman mukaan oven väliin ja tulos näkyy kyljessä. Sitä mä vaan ihmettelin ettei pilotti oo edes huomannu koko asiaa...

 

Kerro speed-kitin tuloksia ihmeessä, kun tarkempaa tietoa. Ei huonosti 180-arrowilta jos toteutuu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jooh, toivossa elämme...

 

Vaihdoimme siihen alkuvuonna 3-lapaisen potkurin, minkä myötä matkalentonopeus putosi muutaman solmun mutta siitä tuli het' huomattavasti hiljaisempi ja samalla malkoinen nousija.

 

Muut speed kitit ovat tehneet siitä myös laskussa ihan toisenlaisen; Kaiken kaikkiaan siinä on Knots2U:n speed kittejä seuraavasti:

 

- flap gap seals

- aileron gap seals

- flap/fuselage gap seals

- elevator trim gap seals

- flap hinge fairings

- wing root fairings

- gear lobe fairings

 

ja lisäksi uudenmuotoiset siivenkärjet.

Pidelkäähän peukkuja.

 

Peter

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulle selvisi viime viikolla että se on maalattu nykykuntoonsa Ranuan pajalla Tuskinpa se tuolta näytti vielä v 1967.

 

Niin no siitä minä en tiedä, että onko se tuon teidän koneen alkuperäinen maalauskaavio ollut tuo sama, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että kyllä se tuo maalauskaavio on kuitenkin yksi lukuisista Piperin tehdaskaavioista. Samaa kaaviota näkee aika paljon esim airliners.netin kuvissa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisit Ari lukea väärin sen tunnuksen. Jukka puhui tuosta Finnavitechin Ilmailijoiden OH-PEA:sta ja sen kaaviosta ;)

 

Mutta kyllä tuo PMI:n kaavio on mun mielestä Piper original...

 

 

Joo, näinhän siinä kävi, kun liian myöhään illalla kirjoittelee.

Eikä siinä PKT:ssä ole vaaleansininen keskiraita, vaan tumman sininen, vaaleansiniset reunoilla...

Mutta varmaan se sitten on Piperin keksimä kaavio.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään