Harri Lonnqvist

Kotimainen "bootsi"

13 viestiä aiheessa

Moi!

Vaikka verta itkin ostin uudet "rotantappo" bootsit!Vasemmalla BootFactoryn -2007 model(n.100m),oikealla -1990 model(useampi tuhat km)Käytännössä vanhempi modelli olisi ollut vielä käyttökelpoinen suutarin preparoinnin jälkeen(n.50eur)

V.1990 maksoi ko. bootsi 1100mk,nyt uudempi 230eur,mutta jos lasketaan vaikka vuotuiset kustannukset korjauksineen(pohjakumit,pastat ym..)niin eipä se sitten kirpaise!

Onkos täällä muita bootsi-ihmisiä ja kokemuksia?

Harri

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mie halusin joskus nuorempana "oikeat buutsit" niin kuin muillakin kavereilla oli, mutta äiti suostui ostamaan vaan sellaiset missä on suora kanta kun ne on muka turvallisemmat... Vieläkin vähän jäänyt siitä traumoja buutseja kohtaan  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mie halusin joskus nuorempana "oikeat buutsit" niin kuin muillakin kavereilla oli, mutta äiti suostui ostamaan vaan sellaiset missä on suora kanta kun ne on muka turvallisemmat... Vieläkin vähän jäänyt siitä traumoja buutseja kohtaan  :-[

Jeps!!

Bootseissa on tärkeää ettei ne näytä typerältä.Jos on iso jalka,todella viistottu kanta ja terävä kärki(Et Sinä Ilkka ::))alkaa olla lähellä Leningrad Cowboys style.

Liian kapea lahje myös teettää samaa ilmiötä.Se on totta että noista joutuu itsensä kipeäksi maksamaan mutta n.30v kokemuksella voin sanoa että köyhän

ei kannata halpaa ostaa,jää vaan paha maku suuhun.Kotimainen käsintehty bootsi on asiaa.

http://www.bootfactory.fi/

Harri

P.S Tuolla Tony Moraa,erittän laadukas(http://www.billysgang.fi/shop/index0.phtml,Joe Sanchez:ia ei kai enää saa(uskomattomia virityksiä mutta laatu kamaa  http://caboots.zoovy.com/product/HISTORYJOSEIJOSEII

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeah. Mulla nämä nykyiset "Jalaksen Bootsit" vetelee valitettavsti viimeisiään :(

Jalassa ovat pyörineet  jo kakskytävuotta! Nyt sitten irtoaa pohjat ja muutenkin tuntuu räjähtäneeltä, että notta taidanpa ostaa seuraavaksi jotkut ns. *jenkki-popot*

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeah. Mulla nämä nykyiset "Jalaksen Bootsit" vetelee valitettavsti viimeisiään :(

Jalassa ovat pyörineet  jo kakskytävuotta! Nyt sitten irtoaa pohjat ja muutenkin tuntuu räjähtäneeltä, että notta taidanpa ostaa seuraavaksi jotkut ns. *jenkki-popot*

Sulla varmaan lähinnä "jotoskengät" mielessä,CAT ym...?

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parikymmentä vuotta on ollut jalassa joko bootsit tai spittarit. Ei oikein purkkarit tai tennarit sovi tyyliin.  8)

Jotenkin mä arvasin että tämä koskettaa sinua :thmbup:

Harri

P.S Ensimmäiset bootsit itse tienatuin rahoin ostin Pukevasta v. -77,heh muovipojat ja muuta mukavaa.Arvatkaa ihmettelikö jengi että

mikä v*tun cowboy sä luulet olevas!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy myöntää että bootsit on tainneet viimeisen kerran käydä jalassa joskus ennen vuosituhannen vaihdetta. Sitä ennen tuli parikybäsenä ja siitä eteenpäin kulutettua muutamakin pari Boot Factoryn häräntappajia, ja ne olivatkin jalassa joka paikassa paitsi aurinkorannalla. Vielä taitaa yksi pari löytyä jostain autotallin nurkassa olevasta laatikosta  ;)

Mielikuvani on että bootsit katosivat jossain kohtaa aika nopeasti "muodista" ja katukuvasta lähes kokonaan. Rokkiporukkakin siirtyi enemmän pyöreämpiin prätkäbootseihin tai vastaavien puolikenkiin. Oma käyttö taisi lopahtaa suurin piirtein samaan aikaan kun harrastukset ja musiikkimaku alkoivat laajeta lähes puritaanisesta ränttätäntän kuuntelusta ja amerikanautoiluista vähän muillekin alueille.

Factory tekee kyllä mahtavaa jälkeä (edelleen), mutta joskus ohi ajaessa olen kieltämättä miettinyt että mitenköhän ne tulevat nykyään toimeen kun bootseja käyttää niin kovin harva..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Boot Factoryn asiakkaana vuodesta 1990. Ensin olivat ruskeat, mutta jo seuraavat, eli nykyiset, ovat mustat. Ensimmäinen pari oli käytössä 11 vuotta, jonka jälkeen halusin vaihtaa tyyliä ja väriä. Käyttökunnossa ovat edelleen.

Bootsit ovat mielestäni erinomaiset yleiskengät lähes mihin käyttöön tahansa, kunhan ei hanki liian raflaavia käärmennahkapiikkareita.

Tukevat jalassa kun on ostanut oikeankokoiset laatusellaiset. Varsi tekee gutaa talven viimoissa eikä tarvitse pelätä käärmeitä, jos/kun joutuu joskus jossain heinikossa tai metsässä talsimaan.

Musta nahkabootsi puoltaa paikkaansa siinäkin mielessä, että ne menevät sekä arjessa että juhlassa.

Kun ne huolella lankkaa kiiltäviksi, niin kilpailevat lakeerikenkien kanssa tummassa puvussa.

Vaaleammat värit ottavat vuosien saatossa enemmän nokkiinsa vedestä ja käyttöolosuhteista.

Olen vuosien saatossa huomannut tässäkin asiassa sellaista asenteellisuutta, että osa "läskärijengistä" mitä ilmeisimmin edelleen kuvittelee, että bootsit ovat jotkut kapinallisen tai rokkarin kengät. Joku jossain saattaa kiinnittää vielä tänäänkin bootseihin huomiota ikäänkuin jotenkin erilaisina kenkinä.

Ne ovat tavalliset korolliset, yleiskäyttöiset varsikengät, ei niissä kengissä minusta mitään kapinaa tai rokkia ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jahans täällä puhutaan asiaa....

Bootsi asiaa.  :P Ensimmäiset kotimaiset Boot Factoryn Cobra II:t tuli hankittua -98 ( sitä ennen Sendraa sun muuta ) ja sama pari on edelleen käytössä, kolmet korkolaput ja kahdet pohjat myöhemmin. Sen verta olen joutunut antamaan periksi että arki/työ käyttöön on hieman siistimpi Cobra pari, mutta kun kiivetään pyörän selkään ja karautetaan preerialle niin kyllä silloin kaapista kaivetaan juuri tuo sama jo hieman rupinen pari....

Tuossahan ei sinällään juuri mitään mutta kun sattuu olemaan että tuossa pikku matkan päässä sijaitsee Justin niminen kaupunki joka käytännössä elää bootseista. Justinin, Cavendersin ym kauppoja ja/tai suutareita on siis aivan tuskassa. Voitte kuvitella että bootseista kiinnostuneen on siis ollut aivan pakko koluta läpi koko hela kaupunki. Mutta kun ei. Ei ole Boot Factoryn vertaisia saatikka sitten voittanutta.

Tuo malli tietysti vähän rajoittaa, kun olen jotenkin jämähtänyt noihin ns. cavalry bootseihin, mutta en kyllä oikeen jaksa uskoa että vaikka olisin kuinka hienot hain, krokotiilin tai rauskun nahkaiset laitellut, ne olisivat kestäneet likikään sitä mitä Cobrat. Maksaahan ne aika lailla mutta kyllä sitten kestääkin.

Tuo kaikkein vanhin pari on siitäkin vielä erityisen hyvä että ensimmäiset kaksi viikkoa jouduin ne kuumalla vedellä kastelemaan ennen kuin sain jalkaan.... mutta nytpä siis istuu kuin....öö... no siis bootsi. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä sain, kun oikein ruinasin ala-asteikäisenä Texasit. Ne olivatkin mageet ja ovat tallessa vieläkin. Nehän sitten tietty lakkasivat sopimasta ja jäivät sitä kautta suhteellisen vähälle pidolle. Onneksi niitä ei annettu kellekään sukulaiskersoille, kuten tein nahkarotsini kanssa. Jäi vissiin niiltä oivaltamatta, että se oli vaan lainaksi  >:(

Sitten oli kaikenlaisia välimonoja ja evukkaita bootseja ja jopa semmoset koleet blue suede shoesit  :laugh: kunnes läksin kenkäkauppaan joskus kirjoitusten jälkeen keväällä -90. Ja kas, löysinkin kovasti samantyyliset Texasit, kun ne mun kakarakengät oli. Maksoivat peijoonit jo silloin yli 600 mk. Ne olivatkin aika ahkerassa käytössä sen jenkkiautoilu- ja rokkenroll-ajan. Nyttemmin ensin mainittu on kovasti lamassa, kun myin projektini verta itkien pois viime syksynä. Samoja aikoja lensivät vanhat Texas Bootsini kierrätykseen. Ne olivat sikäli säälittävässä kuosissa kaikkien vuosien jälkeen suutaroinneista huolimatta. Onneks broidilla on edelleen Cadillac ja lainakengät  :D Rotsi mulla on omasta takaa... Rock se ei ole koskaan kuollutkaan!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään