Pentti Hyvärinen

JK-260:n kohtalo vihdoin selvinnyt?

11 viestiä aiheessa

Saatujen tietojen mukaan on kauan kateissa ollut JK-260 sitten kuitenkin saanut vastaavan kohtalon, kuin Pekurin Brewsterkin.

Kone on entisöity hiljaisuudessa ja tulee näytteille paikkaan: Wanaka, Central Otago, Uudessa Seelannissa.

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pekurin Brewsteristä puheenolllen, tässä ote Chinossa toimivan Planes of Famen pressiriliisistä:

 

Chino, CA - The air over Chino Airport is starting to become electric as The 'Planes of Fame' Air Museum begins to ramp up the action for its special flying event on April 1st.

   A special feature of this remarkable airshow is expected to be the participation of world's sole Brewster B-239. This plane has been restored in Pensacola, FL to fully flying status. Brewster is one of the most distinctive and successful combat airplanes of World War II.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pekurin Brewsterin lentokelpoisuus on varmaankin aprillipila?  ;)

 

Enpä oikein uskoisi tänä päivänä pilaksi.

Itseasiassa Ju 88:n näyttö on suunniteltu 1.4. ilmaiseksi. Matka sinne tosin hieman maksaa, mutta mitäpä sitä ei hyvän eteen uhraisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi ei, taas minua huijattiin, ensin tilaan kalliit lisenssit Nigeriasta jotta pääsen lentotoiminnan johtajaksi, Jaakkoa jo suunnittelin hallituksen erityisavustajaksi 400,000 euron kuukausipalkalla, sitten tilailen asvalttimiehet uuteen seelantiin jotta JK vanhus saa kunnon kentän, voiko enään mihinkään uskoa aprillipäivänä. :-[

Onneksi tuo Iso airbussi kävi kentällä että edes sen näin. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitokset Pentille tietojen välittämisestä. Huhu koneen Uudessa-Seelannissa olosta syntyi alun perin todennäköisesti siten, että ulkomaalaiset lukivat näitä suomenkielisiä internet-sivuja ja koettivat arvailla mistä täällä puhutaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkahan moni Joensuun seudulta ja kauempaakin olisi lähtenyt Onttolan kentän reunalle pällistelemään Junkers JK-260-konetta, jos vaikka paikallisessa sanomalehdessä olisi julkaistu vastaava aprillipila otsikolla "Junkers saatiin takaisin kotiin"... ;)

 

Lainaan Maliniemen Mikon viestistä palan:

 

"No sepä hyvinkin. Ihan kiva, että tuommosia jaksetaan vielä tehdä. Vähän kuulin juttua, että tuonne olisi ehkä joskus tulevaisuudessa tulossa myös "kone". Ei mikään aito tietenkään, kun onko niitä peräti kaksi jäljellä maailmassa, mutta jonkinlainen puurakenteinen malli mahdollisesti. Tiedä sitten..."

 

Lisää alla olevassa:

 

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,44118.msg460060.html#msg460060

 

EDIT: Ja Mikko taitavana kuvamanipulaattorina olisi voinut tekaista hienon kuvan Junkersista siinä sirpalesuojassa. Miltähän tuo olisi voinut näyttää...? ;)

 

Jukka  ;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkahan moni Joensuun seudulta ja kauempaakin olisi lähtenyt Onttolan kentän reunalle pällistelemään Junkers JK-260-konetta, jos vaikka paikallisessa sanomalehdessä olisi julkaistu vastaava aprillipila otsikolla "Junkers saatiin takaisin kotiin"... ;)

 

Lainaan Maliniemen Mikon viestistä palan:

 

"No sepä hyvinkin. Ihan kiva, että tuommosia jaksetaan vielä tehdä. Vähän kuulin juttua, että tuonne olisi ehkä joskus tulevaisuudessa tulossa myös "kone". Ei mikään aito tietenkään, kun onko niitä peräti kaksi jäljellä maailmassa, mutta jonkinlainen puurakenteinen malli mahdollisesti. Tiedä sitten..."

 

Lisää alla olevassa:

 

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,44118.msg460060.html#msg460060

 

EDIT: Ja Mikko taitavana kuvamanipulaattorina olisi voinut tekaista hienon kuvan Junkersista siinä sirpalesuojassa. Miltähän tuo olisi voinut näyttää...? ;)

 

Jukka  ;D

 

Aluksi olisi hyvä, vaikka saisi puisen replikan JK:sta siihen Onttolan sirpalesuojaan, vai mitä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama JU 88 on suorittanut ylösnousemuksen: pari Norjasta ja yksi Balatonista

 

http://www.preservedaxisaircraft.com/

 

German aircraft & Ju 88/ 388

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Type of aircraft Werk Nr. Country Status Reg Additional information

Ju 88A-1 0113 Norway SD 4D+EM

CO+OO

4./KG 30 Tail section in good condition recovered at Jonsvannet September 2004. 

Ju 88A-1

Second photo 0880119 Norway SD U4+TK

CO+FY

2./KG 30 Recovered from Jonsvannet September 2004. Aircraft built in 1940. It served for a time with Erg.KGr 4.

Ju 88A-5 1379 Germany PVX "HH+4V"

G2+BH

1.(F)124 Auto und Technik Museum, Sinsheim, tail and wings used in a replica

Ju 88A-5 3386 England SD 4D+HM

4./KG 30 Owned by private collector in Florida USA, recovered in Russia and transported to Jim Pearce in UK.

Ju 88A-4 4588 Russia PV?? 5K+AC Archangel Museum, only remains, flew with II./KG3

Ju 88A-4 142074 Russia SD 4D+GP

6./KG 30 Recovered in Archangelsk, reportedly for sale. Consists of battered wings, rear and tail of fuselage. Cockpit area is quite destroyed. 

Ju 88R-1 360043 England PV D5+EV RAFM Hendon, IV./NJG3

Ju 88D-1/Trop 430650 USA PV AF 105 USAFM Dayton, OH, displayed in Rumanian markings

Ju 88D-1/Trop 430784 England SD G2+LH

1.(F)124 Previously for Sale in Russia, now in UK, might be part of a cache sold to a collector in US

Ju 88C-4 0880797 Norway SD 4D+HA

KG 30 Recovered during 2001 by the Norsk Luftfartsmuseum in Bodö, severely derelict, parts will be used in restoration of 0881203 and 714628.

Ju 88C-2 0881033 Norway PVD 4D+FH I./KG30 Forsvarets Flysamling Gardemoen,  Displayed as found.

Ju 88D-1

Camera installations 0881203 Norway CR 4N+EH

1(F)/22 Recovered during 2001 by Norsk Luftfartsmuseum in Bodö

Ju 88A-4 0881478 Norway PVD 4D+AM

KG 30

ex BH+.. Norsk Luftfartsmuseum, Bodö, Displayed as found on mountain

Ju 88A-5

Second photo 0886146 Germany CR B3+BM

CF+VP

II./KG 54 Recovered from the depth of 60 meters in a Norwegian fjord by the Forsvarets Flysamling Gardemoen. Transfered to DTM in Berlin when 0880119 was recovered 2004. Substantially complete. Originally built as A-1 model. Served also with Kampffliegerschule 3

Ju 88A-4  Belgium CR  Privately owned, long term restoration incorporating parts from different aircraft including Ju 88D-1, Ju 88A-4, Ju 88A-5.

Ju 88G-1

Second photo

 

 

Berliinissä oli esillä osa Ju 88G-1 runkoa, joka oli nostettu Balatonista. Berliiniläisillä on myös toinen Ju 88 projekti työn alla (A-5), Norjan Junnuja....

[ attachment removed ]

 

Välimerestä nostettu Stuka.

[ attachment removed ]

 

Hienosti restauroitu Me 110F

[ attachment removed ]

 

Ja Me 109E-4, molemmat Venäjältä.

[ attachment removed ]

 

Dakota museon katolla

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään