Teemu Pienimäki

EFKJ:lla uusi asukas

16 viestiä aiheessa

...nimittäin saatiin koneriviin Piper PA28-140 OH-PCJ, tosin ei sama yksilö kuin ennemmin mutta käy tämänkin! ;)

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...nimittäin saatiin koneriviin Piper PA28-140 OH-PCJ, tosin ei sama yksilö kuin ennemmin mutta käy tämänkin! ;)

Mikäs se entinen PCJ on?  ???  ::)

EDIT: tulipa mieleeni, että tuolla koneella olen nähnyt tehtävän yhden hurjimman näköisistä laskeentumisista, mitä muistan näin äkkiseltään :)

Pieneen sivutuuleen Jämin alabaanalle...

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Mutta turvallisesti pääsivät alas :)

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs se entinen PCJ on?  ???  ::)

EDIT: tulipa mieleeni, että tuolla koneella olen nähnyt tehtävän yhden hurjimman näköisistä laskeentumisista, mitä muistan näin äkkiseltään :)

Entinen Piipari oli OH-PRS, tätä nykyä taitaa pörrätä jossain pohjoisemmissa oloissa?

Huh, olipas hurjannäköistä menoa!  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entinen Piipari oli OH-PRS, tätä nykyä taitaa pörrätä jossain pohjoisemmissa oloissa?

OH-PRS majaili viime kesänä Kemissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuo kallistelu paljon? Täytyypä jonain päivänä mennä tuulisella kelillä tuonne Reykjavíkin lentokentälle! Olen luullut, että sellainen kuuluu asiaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuo kallistelu paljon? Täytyypä jonain päivänä mennä tuulisella kelillä tuonne Reykjavíkin lentokentälle! Olen luullut, että sellainen kuuluu asiaan.

Ei tuossa edes näy välttämättä ne suurimmat kallistuskulmat. Mutta eihän kallistukset ole vaarallisia niin kauan, kuin se kone on pilotin hallussa. Mutta hurjan näköistä se silti on :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riippuu sivutuulen voimakkuudesta. Varsin tyynen näköisiä herroja koneessa laskun jälkeen, joten kallistus tuulen suuntaan on ilmeisesti kuulunut asiaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riippuu sivutuulen voimakkuudesta. Varsin tyynen näköisiä herroja koneessa laskun jälkeen, joten kallistus tuulen suuntaan on ilmeisesti kuulunut asiaan.

Niin no kyllä tuossa tapauksessa se oli vaappumista puolelta toiselle. Tosin en muista just nyt tähän hätään, vaihteliko se tuulen suunta niin nopeasti ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys Teemu!

Kyllä vaan kannatti lähteä ajelemaan kentälle heti tekstiviestin saatuani!  ;) Harmittaa vaan kun paikalle saavuttuani, Piper oli ehditty jo siirtää sisätiloihin niin en vielä saanut itselleni kunnon kuvia ko. koneesta. Ainahan se on ilo saada EFKJ:n kentälle uusia koneita ihasteltaviksi. Eikös se niin ollut että Joensuustahan tämä Piper lennettiin Kauhajoelle?

Teemu, enkö minä muistaakseni sanonut kentällä että Maliniemen Mikolla saattaa löytyä kuvia tästä "idän ihmeestä"  :) Kerrassaan mahtavat sivutuulilaskukuvat Mikolta, jälleen kerran.

-Kari-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin no kyllä tuossa tapauksessa se oli vaappumista puolelta toiselle. Tosin en muista just nyt tähän hätään, vaihteliko se tuulen suunta niin nopeasti ;D

Kyllä se muistaakseni puhalteli aika vakiosti samasta suunnasta, mutta metsän reuna aiheutti pientä lisämaustetta.

Terveisin se ilkeä radiosetä, joka erään tuohtuneen ilmailijan mukaan "määräsi" koneet laskeutumaan vaaralliseen sivutuuleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teemu, enkö minä muistaakseni sanonut kentällä että Maliniemen Mikolla saattaa löytyä kuvia tästä "idän ihmeestä"  :)

Saattaa mulla yksi kuva ollakin tuosta koneesta Joensuun hallista parin vuoden takaa. Mutta eihän tuo muuten ole Joensuussa majaillut, kuin talvet. Eikös tuo ole jossain Etelä-Suomessa varsinaisesti majaansa pidellyt?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se muistaakseni puhalteli aika vakiosti samasta suunnasta, mutta metsän reuna aiheutti pientä lisämaustetta.

Terveisin se ilkeä radiosetä, joka erään tuohtuneen ilmailijan mukaan "määräsi" koneet laskeutumaan vaaralliseen sivutuuleen.

Paitsi että tämä sarja taitaa olla parin vuoden takaa jostain muusta yhteydestä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, eihän kaks taitolentäjää (etupenkkiläiset) tollasesta milläsinkään olleet. Samana päivänä tuli jätetty Eaglella joku lento väliin kun tuuli oli niin puuskainen/kova.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia.

Omalla kokemuksella tuollainen kallistelu laskussa kyllä aiheuttaisi hikeä otsalle - ja varmaan muihinkin paikkoihin  :o

-Risto-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kauniita kuvia. Pitkästä aikaa kun ainakin tämä herra pääsee näkemään miltä EFKJ:lla nykyään näyttää. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla