Arne Wallen

pääsiäinen

8 viestiä aiheessa

Eli tuli iso ongelma, eräs ympäristöjärjestö tms. ilmoitti eilisessä lehdessä että kananmunia ei pitäisi käyttää koska kanat ovat kiusattuja.

Ok. hyvä näin, nythän kuitenkin on niin että kanat munivat järjestöistä huolimatta, mietin kuitenkin, pitäisikö nyt jättää kananmunat sikseen, eli mädäntyneitä kananmunia on maailma pullollaan (ei toki pelkästään minun ruokailun takia)kohtpuolin, vai pitäisikö kaikki kanat ampua pois.

Nythän ongelman lykkäs, ja pääsiäinen kohillaan.

Onneks ei ole omia kanoja ja vaimokin lupas lähteä taas vuotuiselle lennolleen Kyöpelinvuorelle  ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kannata pottuilla kanoille tähän aikaan vuodesta, ne on pahalla päällä. Tai mitä itse tykkäisit, jos joku tulisi maalaamaan sun munat kirjaviksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo elikkä minun jne.maalaminen riippuu maalarista, huolestuttaa vaan kanojen sekä syötävien munien puolesta.

Jokin ratkaisu pitäis äkkisteen keksiä, Jaakko, iän tuoma viisaus sopisi nyt tähän. ;D

Niin siis METAR ista en tiedä, kysele tuolta lentäjältä  ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jäin vielä miettimään tuota kananmunista muka aiheutuvaa ympäristöongelmaa. ::)

kananmunia ei pitäisi käyttää koska kanat ovat kiusattuja.

Minusta tuo on vähän kyseenalainen ruoanlaittovinkki. Kiusattuja eli ei, väitän ettei se vaikuta raaka-aineen laatuun niin dramaattisesti että ruoan valmistuksesta syntyisi suoranaisia ympäristöhaittoja. Sen sijaan ympäristöjärjestön käyttämässä reseptissä on jotain pielessä.

Ja pahasti.

Simaahan valmistetaan (varovasti :P) käyttämällä, kun taas käynyt muna varmaan haisee aika pahalta. Siitä voi jo kuvitellakin syntyvän hajuhaittoja ympäristöön. Voi itku, malttaisivat nyt, aikuiset ihmiset vappuun asti, ostaisivat keittokirjan ja lopettaisivat käsittämättömän kanojen kiusaamisen!

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähikaupassani on tarjolla tavallisten kananmunien lisäksi luomumunia ja vapaan kanan munia, jossain muualla olen nähnyt mainostettavan myös iloisen kanan munia. Ei kylläkään selvinnyt miten se kanan iloisuus mitataan. Itse ostan luomua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kylläkään selvinnyt miten se kanan iloisuus mitataan. Itse ostan luomua.

Kyllä niitä iloluontoisia tipuja kuulema on. Kai se sitten juuri tuota tarkoittaa ???

Minäkään en osta häkkikanojen munia, kun kerran mahdollisuus on annettu lompakollaan äänestää tolkullisemman menon puolesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo elikkä minun jne.maalaminen riippuu maalarista, huolestuttaa vaan kanojen sekä syötävien munien puolesta.

Jokin ratkaisu pitäis äkkisteen keksiä, Jaakko, iän tuoma viisaus sopisi nyt tähän. ;D

Niin siis METAR ista en tiedä, kysele tuolta lentäjältä  ;D ;D

Noista munamaalareista  ::) Joskus kuulin, että Natur Elli olis paras ratkaisu.

Joskus olen myös kuullut, isoilta pojilta ( kenttäviisauksina), että sivistynyt nainen ei puhu muna suussa. :-[

Siis ruoka suussa. Älkääs nyt ajatelko, kuten munasti, väärin.

Kyöpelinvuoren Metar saattais olla; 

suunnaltaan vaihtelevaa tuulta, lentosuunnasta riippuen jopa myötätuulta

puolipilvistä, pilvistä tai poutaa,

ajoittaiset sadekuurot mahdollisia.

10% todennäköisyydellä ukkosta.

Lämpötila vaihtelee mittauspaikan mukaan ja kastepiste on aina sen alapuolella.

Sigmettinä: luudan varsi saattaa olla huurteessa ja noidasta riippuen ,jopa sulaa ,matkalla.

Korjattu ennuste, Amd TAF, tehdään Wapuksi. :thmbup:

Munakasta Pääsiäistä toivottaen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään