Mikko Sokero

Myöhästymisketjuista (oli: MD-11 ..)

36 viestiä aiheessa

Hiljentykää hetkeksi, miettikääpä isoäidin äitiäni s.1868 tapasin isomummun, asuimmepa samassa talossa, tuo vanha nainen tarjosi aina karkkia, ehti juttelemaan ja pelastamaan päivän.

Näki tuo kun koulu perustettiin, näki myös puhelimen,radion ja jopa televisionkin tulon, myös lentokoneen ja auton synnyn, osasi myös pikkupojan sielunhoidon tarvittaessa, oli tuolla aikaa olla ystävällinen, osasi myös käyttää sekä puhelinta radiota että telkkaria.

Eiköhän tuo MD roiku tuolla ilman isoja väittelyitä, ei Mikko niin ilkeä ole, haluaa vaan keskustelua peliin, tosin joku ruokalaji vielä kokeilematta.  ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulen että MD11 keskustelu on syntyä syvää Suomesta kaukomaailmaan suuntautuvien reittilentojen seurannassa. Aikoinaan tämä olisi ollut DC10 keskustelu jos tämä olisi jo silloin ollut olemassa ja tulevaisuudessa tämä on A330/340 keskustelu. Lussustakin tulee lentokone  ;) kun se jää Suomen taivaan vetojuhdaksi.

Ei kai siinä ole mitään pahaa jos seuraa aikatauluissa pysymistä pienen laivaston pienessä lentoyhtiössä jossa ei varakoneita ole.

(Eikä johdolla häpyä pyytääkään apua mistään ...  ;D  ;D  ;D  :laugh: )

Sorry toi loppukommentti , siihen ei tarvii vasatata.

:) -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helevata, kaikki on myöhässä, ensin oli mdykstoistaset, sitten kolmenelikymppilussubussit ja nyt sitten emännän kuukautiset... Jännityksellä odottellaan kuinka käy, oliko kyse isommasta ongelmasta vai vain pienestä viivytyksestä joka aiheutti hirveän härdellin...  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!!

Täytyy sanoa,että tulee luettua ko ketjua lähinnä niiden myöhästymissyiden takia....

Kun edelleenkin kaikkien yhtiöiden koneet myöhästelevät,niin sikäli tuossa ketjussa ei paljon järkeä ole,,,

Mutta joskus tuosta saa jopa jotain tietoa.Siis ihan asia tietoa tuosta ketjusta.Voitteko uskoa,ASIAA!!!

-Jukka :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kuulkaa ole MD-11 myohassa. Etuajassa (20 min) tultiin Suvarnabhumille ja lahto Helsingistakin oli tasmalleen ajassa. :)  Koneena teini-ikainen olga.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin...

Ilkkahan laittoi positiivista viestiä...

Monesti tulee mieleen,kun täälläkin aika paljon negatiivisia asioita ilmailusta että kaipaisi positiivisia uutisia.....

-Jukka :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseäni ainakin kiinnostaa kovasti varsinkin kaukolentojen viivästykset.

Kun matkustan itse näillä lennoilla kuukausittain, niin yhden koneen paukahtaminen jossakin päin maailmaa saattaa vaikuttaa omaan perillepääsyyn vielä monen päivän päästä. Lentoyhtiöt eivät yleensä ilmoittele mitenkään etupainotteisesti ongelmista, vaan ne huomataan vasta kun olet jo kentällä. Tai kun olet tulossa vaikka jostakin muualta jollakin yhteydellä ja sitten jatko onkin peruttu... Minulle on useamman kerran käynyt niin että olen saanut pyydettäessä toisen reitityksen pyytäessäni, kun olen esimerkiksi tätä kautta tiennyt että yhteyteni ei toimi kun joku lento on pahasti myöhässä/peruttu.

Jos tietää että on ongelma niin sille voi yleensä tehdä jotakin...

Minusta voisi olla ehkä ihan "yleinen" myöhästymisketju (varsinkin kaukolennot).

Tom

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun matkustan itse näillä lennoilla kuukausittain, niin yhden koneen paukahtaminen jossakin päin maailmaa saattaa vaikuttaa omaan perillepääsyyn vielä monen päivän päästä. Lentoyhtiöt eivät yleensä ilmoittele mitenkään etupainotteisesti ongelmista, vaan ne huomataan vasta kun olet jo kentällä. Tai kun olet tulossa vaikka jostakin muualta jollakin yhteydellä ja sitten jatko onkin peruttu... Minulle on useamman kerran käynyt niin että olen saanut pyydettäessä toisen reitityksen pyytäessäni, kun olen esimerkiksi tätä kautta tiennyt että yhteyteni ei toimi kun joku lento on pahasti myöhässä/peruttu.

Tuossahan tuli loistava käyttötarkoitus. Hienoa.

Ja Arne, kyllä raportoin kun se hattu on syöty... Kitinäni saattaa olla kyseisen päähineen ainesosasen puutostilaa. Olisko sulla jotain pistosta antaa? Ei pelkkiä kastikevinkkejä?  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, syötyäni aikoinans( en päässyt eräästä painovoimahiihtomäestä moottoripyörällä ylös)tuollaisen kypärähupun Koskenkorvalla höystettynä 6 todistajan läsnäollessa sanoisin että kokemusta on.

Tuo päähine ei ollut oma(sääntöjen mukaan)sakset oli luvallisena apuvälineenä ja kannustus oli kauhia.

Eräs Artsi luovutti tuon päähineen ja voin vakuuttaa että silloin loppui lupaukset tyyliin syön.... jne.

Elämä on vaan elettävä ja mukavaa on ollut. ;D 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, syötyäni aikoinans( en päässyt eräästä painovoimahiihtomäestä moottoripyörällä ylös)tuollaisen kypärähupun Koskenkorvalla höystettynä 6 todistajan läsnäollessa sanoisin että kokemusta on.

Tuo päähine ei ollut oma(sääntöjen mukaan)sakset oli luvallisena apuvälineenä ja kannustus oli kauhia.

Eräs Artsi luovutti tuon päähineen ja voin vakuuttaa että silloin loppui lupaukset tyyliin syön.... jne.

Elämä on vaan elettävä ja mukavaa on ollut. ;D 8)

Artsi oli kaiketi Nyqvist? On tavallansa tuttu mies Saken ja Madon kautta. Lahtelaisii...  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta voisi olla ehkä ihan "yleinen" myöhästymisketju (varsinkin kaukolennot).

Tom

Olen täysin samaa mieltä. Minullehan kävi just tällä tavalla kuukausi sitten kun olin lähdössä Nykkiin (8.3.2007). Proaktiivisena soitin Finnairille jo edellisenä iltana, mutta vakuuttelivat, että AY5 lennetään aikataulun mukaan... Peruutushan siitä kuitenkin tuli, muistaakseni vasta 3 tuntia ennen lähtöä. Lentokentällä AY:n virkailija sanoi tämän tulleen täytenä yllätyksenä... No, onneksi olin valmiina lähtemään kentälle hieman normaalia aikaisemmin... Kiitos sen, että seuraan myöhästymisketjua!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään