Guest tilehto

Skanneria investoimassa

3 viestiä aiheessa

Olen harkinnut pitkään uuden tasoskannerin hankkimista. Aikanaan tuli kinofilmille kuvattua kaikenlaista ja olisi aihetta dikitalisoida tuota arkistoa, joka on pakattu useampaan pahvilaatikkoon. Myös erilaisia asiakirjoja olisi joskus tarve pulauttaa pdf:ksi.

Laatu pitää olla "arkistokelpoista" ja aivan halvimman pään leikkikalut eivät kiinnosta.

Kokemuksia, suosituksia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on tuossa pöydällä Canonin Canoscan 9950F, joka tuli valittua juuri valokuvaominaisuuksien takia.

Tuossa tulee sovittimet lähes kaikille mahdollisille negakoille (noinko toi sana tosiaan taipuu?) ja dioille.

Mitään isompaa projektia en ole vielä tehnyt, mutta ihan asialliselta peliltä vaikuttaa. Jos esimerkiksi laitat

jotain negoja sovittimeen tai paperikuvia alustalle ja otat sitten esikatselun, softa tunnistaa automaattisesti, minkä kokoisia

kuvia skannaat eikä alueita tarvitse rajata itse. Näin tietysti vain jos kuvat tai negat ovat ihan standardikokoa. Lisäksi esimerkiksi

roskienpoisto-ominaisuus on aika nopea ja toimii useimmiten suht tehokkaasti.

En ole näissä skannereissa mikään asiantuntija, mutta tämä tosiaan tuli hankittua aika monen testin ja vertailun

lukemisen perusteella.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään