Guest Alix

UFO-havaintoja?

404 viestiä aiheessa

Mikähän ***tun video tääkin oli olevinaan, mitään ei tapahtunut missään vaiheessa. >:(:thmbdn:

Kaiuttimet päälle koneesta, niin jo rupeaa tapahtumaan. Joku haastattelu tuo kuuluu olevan..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varsin mielenkiintoinen paperi, liekö aito? No sitähän voi tietysti vatvoa loputtomiin mutta lähdetään siitä, että olisi aito. Ilmeisesti siellä kuussa on ollut kaikenlaista säpinää 70-luvulla ja varmaan on edelleenkin. Eivätpä vain kansalaisille kaikkea kerrokaan mitä ovat nähneet.

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös se Bush hallintokaudellaan uhkaillut rakennella jonkinsortin ohjuspuolustusjärjestelmää Kuun kamaralle intergalagtista sodankäyntiä varten ja pysyvää tukikohtaa. No Obaman aikaan on nyt kumottu moiset haaveet :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tutkijat uskovat linnunradan pursuavan planeettoja!  http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2012/01/1475264/tutkijat-uskovat-linnunradan-pursuavan-planeettoja

No jo oli aikakin uskoa tuo! Sanoohan sen nyt järkikin, että avaruus kuhisee elämää. Vuosikymmeniä on uskoteltu ihmiselle, että maaplaneetta olisi ainutlaatuinen poikkeus linnunradassa. Nyt tietysti jauhetaan vielä muutamat kymmenet vuodet, että todennäköisesti kuitenkin vain maassa on elämää!

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vuosikymmeniä on uskoteltu ihmiselle, että maaplaneetta olisi ainutlaatuinen poikkeus linnunradassa. Nyt tietysti jauhetaan vielä muutamat kymmenet vuodet, että todennäköisesti kuitenkin vain maassa on elämää!

Ei mulle ainakaan ole koskaan mitään tuollaista yritetty tuputtaa. On vain sanottu karu fakta, että maapallo on ainoa tiedossa oleva pallero, millä tiedetään olevan elämää...  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mulle ainakaan ole koskaan mitään tuollaista yritetty tuputtaa. On vain sanottu karu fakta, että maapallo on ainoa tiedossa oleva pallero, millä tiedetään olevan elämää...  ::)

joo . . näinhän se on nähtävä.  . . Professori D.Kubas arvioi, että maan kokoisa planeettoja on linnunradassa useita miljardeja.

Mitä kaikkia elämänmuotoja niiltä löytyykään? Lisää ihmisiäkö . . epäilemättä mutta varmasti niin paljon muutakin, ettei sitä voi maan asukas millään käsittää. Kannatta kuitenkin välillä kääntää tietoisuus kohti korkeuksia ja mittaamattoman avaruuden sineä.

Vaikkei ihminen pystykään paljon käsittämään ja kantamaan siitä tiedosta mitä on tarjolla, niin kuitenkin jo pienetkin muruset riittävät tuomaan paljon iloa koko loppuelämän ajaksi.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa länsinaapurissa Ruottissa on jotkut maininneet, että siellä on havaittu pieniä viiteitä älyllisestä elämästä.

Todistamaan sitä ei ole kuitenkaan pystytty 100% varmuudella. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa länsinaapurissa Ruottissa on jotkut maininneet, että siellä on havaittu pieniä viiteitä älyllisestä elämästä.

Todistamaan sitä ei ole kuitenkaan pystytty 100% varmuudella. ;)

Tuttu muutti aikoinaan Ruotsiin töihin (joskus 30 vuotta sitten) ja kertoi, että siellä työskentelee paljon suomalaisia, turkkilaisia, puolalaisia, tsekkejä ym. Sitten siellä on pieni ryhmä jotka eivät tee mitään, niitä kutsutaan ruotsalaisiksi ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuttu muutti aikoinaan Ruotsiin töihin (joskus 30 vuotta sitten) ja kertoi, että siellä työskentelee paljon suomalaisia, turkkilaisia, puolalaisia, tsekkejä ym. Sitten siellä on pieni ryhmä jotka eivät tee mitään, niitä kutsutaan ruotsalaisiksi ;)

;D.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen samaa mieltä. Ruotsalainen kultturi on kieltämättä erittäin kiinnostava ja korkeatasoinen. Tuon kuningaskunnan asukkaat ovat poikkeuksellisen tyytyväisiä, hyväntahtoisia, sosiaalisia ja terveitä. Mikäli avaruuden muukalaiset päättäväisivät ottaa uudelleen yhteyden maan asukkaisiin, niin valituksi kansaksi saattaisi hyvinkin tulla juuri Ruotsi.

Suomikin voisi olla vaihtoehto mutta se ehkä sittenkin sisältäisi riskin. Viimehetkellä saattaisi yllätten tulla "puukosta" Ruotsissa tälläistä vaaraa tuskin lienee . . .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

UFOko? Kaikkihan on yhtä ufoa jos ei selvitä asioita... ja monet bongatut ufoesineet esimerkiksi epäonnistuneita avaruuslentoja (salattu vaan tämä epäonnistuminen) ja mm. militaarilentokone (koe)lentoja...

Oikean Ufon purku hommassa kannattaa lähestyä vaikka sitä ajan ongelmaa... ja selvittää kuinka se ufo handlää sen ajan problematiikan..

...ja eihän se sitten enää mikään oikea ufo olekaan, jos se ei enää purettuna edes lennä...  :)

Aika käsitteenä on sidottu kokoluokkaan. Ajatus leikkiä...:  Esimerkiksi kun maapallo kiertää auringon ympäri vuodessa, reissuun tulee matkaa n. 940 miljoonaa kilometriä.

Sen yhteydessä ei 6 metriä pienempää matkaa kannattaisi noteerata lainkaan...  Siihen matkaan menee aikaa n. 201 mikrosekuntia.

Kuitenkin täytyy huomioida hyvinkin paljon pienempiä matkoja ihmisen kokoluokassa... Vaikka kun sukkula telakoi ISS asemaan... 

(huom: kuinka lujaa sukkula liikkuu aurinkoon nähden, jos maapallo menee n. 30 km/s auringon ympäri olevalla radalla ja sukkulan nopeus maan kiertoradalla on n. 27 700 km/h?)

Atomin pienuuden takia sen suhteelliset ajat ja siis sen sisäinen "aikakäsite" on ihan eri luokkaa kuin edelliset...

Yleensä asiat nähdään materiana... pultteina, nuklideina, hiukkasina jne. Schrödingerin aaltoyhtälön kuitenkin voidaan ajatella lähestyvän tätä aaltoilun näkökuilmasta...

(Se että hänen esittämänsä yhtälö on jo kovasti vaikean ja luotaan työntävän näköinenkin ei taas ole minun vika...)

Mikälaisia interferenssikuvioita saadaan järven pinnan aallokkoon jos antaa siihen erisuunnista erilaisia aaltoja? No hyvin monenlaisia.

Näissä 'loiskuttelu kokeissa' kannattaa huomioida liikkeen suunnan nopeus haluttuun suuntaan, liikkeen (aallon) maksinopeus johonkin suuntaan ja 'seisovan aallon' suunta (aalto ei liiku, vaan siihen suuntaan mennään aallon harjalla tai aaltojen välissä aallonpohjassa).

Joko kohta alkaa parinmuodostus ja materian syntyminen suurempaan kokoluokkaan ja UHO muodostua?  :P

No hyvä koekenttä on kaikenmaailman radioaallot ja laajemmin sähkömagneettiset aallot joita ihminen on saanut aikaan modernismin aikakaudella... 

Vesimolekyyliin vaikuttaa terhakkaasti tuo mikroaaltouunin 2.35 GHz taajuus.. ja muunkokoisiin järjestelmiin joku muu taajuus... ja on myös olemassa resonanssi-ilmiökin...

Jospa ne ufot sitten siitä ovat syntyneet aaltojen interferenssi viidakossa resonoidessaan ...

Ps. onko käyttämämme sekunti liian pitkä aika perusyksiköksi? Ihmisen reaktioaika aika lienee n. 0,2 s ?

Siis siinä ajassa asioihin voidaan siis jo puuttua... Miksi sitten n. 5-6 kertaa pidempi ajan perusyksikkö on käytössä?  :-\  Ai niin. Se SI-järjestelmä...

http://www.youtube.com/watch?v=4-CeOWDBoFg  //  Alan Parsons Project Time Machine (1999)

http://www.youtube.com/watch?v=EAGUUrgmBkQ  //  Alan Parsons Project - Lucifer

(Sama lennokkaammalla videolla varustettuna: http://www.youtube.com/watch?v=RWADafgicpI    //  Alan Parsons Project - Lucifer)

EDIT:

Poistettu jotain asiaankuulumatonta ja mautonta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pekalla mielenkiintoisia ajatelmia . . . pistää pohtimaan tuo "aika käsitteenä on sidottu kokoluokkaan". Tuosta Alan parsons:in aikakoneesta tuli mieleen, että olen aina silloin tällöin yrittänyt käyttää hyviä suhteitani ja selvittää seuraavan viikon lottoarvonnan oikeaa voittoriviä kurkottelemalla tulevaisuuteen.

Toistaiseksi ei homma ole kuitenkaan onnistunut. Tavoite lienee liian ahne ja itsekäs. Asia on kuitenkin vielä vireillä . . .

En myöskään aivan heti usko siihen, että tuo oikea lottorivi olisi niin vaikea saada osumaan sattumalta. Täytyy olla olemassa joku matemaattinen "madonreikä" tai matemaattisen numero-avaruuden kääntyminen "mutkalle" joka mahdollistaa oikean voittorivin ruksaamisen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

... että olen aina silloin tällöin yrittänyt käyttää hyviä suhteitani ja selvittää seuraavan viikon lottoarvonnan oikeaa voittoriviä kurkottelemalla tulevaisuuteen....

....

En myöskään aivan heti usko siihen, että tuo oikea lottorivi olisi niin vaikea saada osumaan sattumalta. Täytyy olla olemassa joku matemaattinen "madonreikä" tai matemaattisen numero-avaruuden kääntyminen "mutkalle" joka mahdollistaa oikean voittorivin ruksaamisen....

Voittaa lotossa? Ja kurkistaa oikea rivi edeltäkäsin...? No siihen on ehkä eri lääkkeet... en tiedä... ehkä Pink      http://www.youtube.com/watch?v=i2NTuRqe4qM  // Pink Floyd. Astronomy Domine

Mutta jos siirtyisit hevosurheiluun? Ja ratkaisisit vedonlyönnin voittosuhteet matemaattisesti... Peliteoria on kyllä kova poikkitieteellinen ala...

Aikoinaan alla olevat yrittivät ratkaista tietokoneella oiken V5 rivin, ja jo kauanaikaa sitten... 1800-luvun puolivälissä...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Charles_Babbage  //  Charles_Babbage

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ada_Lovelace     // Ada Lovelace

Mutta jos ei tärppää, niin tässäpä Pink...

http://www.youtube.com/watch?v=s1Uscyt6TbY   //  The Pink Floyd 'See Emily Play'

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Palaan vielä tuohon Pekan mainitsemaan "Aika käsitteenä on sidottu kokoluokkaan" ja tuohon "aalltoilu lmiöön" Aivan selvästikin Pekka tietää asioista paljon enemmän mitä meille kertoo, hän antaa vain hieman vinkkejä . . . no ei se mitään, siis:

Maailmankaikkeudessa liikkuu valtavia "mangneettisen energian" aaltoja joiden aallonpituus saattaa ylittää jopa galaksien välist etäisyydet. Nämä aallot eivät sinänsä vaikuta mitenkään itse galakseihin, tähtiin tai planeettoihin. Aallot liikkuvat näennäisen rauhallista vauhtia mutta esim. planeetan tai vaikkapa ihmisen mittakaavaan suhteutettuna ne liikkuvat aivan hirvittävällä nopeudella jossa valonnopeus jää kirkkaasti häviölle.

Ufot käyttävät näitä aaltoja hyväkseen tehdessään matkaa avaruuden sinessä, eli ne liikkuvat täysin "ilmaisella" energialla. Ufon ohjauslaitteistosta valitaan taajuus mitä aaltoa halutaan käytttää ja ohjausvivusta voima kuinka lujasti otetaan aallosta kiinni. Eräänlaisella sähköisellä peräsimellä voidaan edetä myös vinottain itse aaltoon nähden. Myöskin ylös/alas suunta on tehokas kun ollaan ufon kokoluokassa suhteessa itse aaltoon.

Ufo itsessään sisältää oman sisäisen keinotekoisen painovoiman, eikä valtava kiihtyvyys, aluksen asento tai nopeus tunnu miltään itse aluksen matkustajista. Usein on havaittu, että ufo saattaa vain yhtä äkkiä kadota näkyvistä. Kyse on silloin siitä, että Ufo on ottanut voimakkaammin kiinni "aallosta" ja se poistuu paikalta nopeammin mitä silmä ehtii tajuta.

Tässä on vielä linnkki tekemääni humoristiseen Ufo aiheiseen kuvasarjaan: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,102067.0.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä on vielä linnkki tekemääni humoristiseen Ufo aiheiseen kuvasarjaan: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,102067.0.html

Se linkki kertoi: "Aihe tai alue jota etsit on joko poistettu tai sitten se on oikeuksiesi ulkopuolella."

Sepä olikin humoristinen tutkimus... Ufot olivat poistaneet sen... ei kai muuta tulkintaa juuri voi olla?  ..."tai sitten se on oikeuksiesi ulkopuolella"... Miten muka?   :laugh:

... hän antaa vain hieman vinkkejä . . . no ei se mitään, siis:

No kun ei muutakaan osaa tehdä se Pekka...  ;)

Maailmankaikkeudessa liikkuu valtavia "mangneettisen energian" aaltoja joiden aallonpituus saattaa...

Mutta ehkä tarkoitat jotain tällaista "universaalia" avaruuden taustataajuutta sen Ufon(?) voimalähteenä...?

Vetoan tässä aluksi tavanomaiseen, yleisesti hyväksyttyyn ja selkeään esitykseen: http://fi.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4hk%C3%B6magneettinen_spektri  //  Sähkömagneettinen spektri, Wiki

Sitten näihin vähän erikoisempiin... (ihan eka hit periaatteella valittu) http://foorumi.avaruus.fi/index.php?topic=8317.0 //  Jonkun Porilaisen yksityishenkilön kirjoitus Avaruus.fi foorumilla

(en tunne ko. henkilöä enkä ole muutoikaan lukenut tätä foorumia aiemmin..)

Tälle säteilylle alkusyynä on ihan luonnon vakioista lähtevä selite. Radio harrastajilla (avaruuden tutkijoilla) lienee muitakin selviä vastaavia erikoistaajuuksia... joita minä en nyt muista tai tiedä...

... vaikka nämä asiat ovat varmaan selviöitä heille kuin ohminlaki sähkömiehelle... en nyt ole 'loudannut näitä asioita Rammiin...'... tuli niin äkkiä tämä keskustelu...

(Joku radioastronomiaa harrastanut voisi sanoa mitä 'outoja' taajuuksia heillä siellä avaruudessa on? Itse en nyt muista.)

Nuo lukuarvot on kuitenkin minulle kovin tuttuja muuta kautta...

...tuo kirjoituksessa mainittu 150,5-153 MHz taajuusalue lienee itse asiassa 150 ja 152 välimaaston sijoittuvasta erästä painotetusta keskiarvosta peräisin...

... se välimatka tuosta lukuarvosta 150 lukuun 152 tarkoittaa samaa kuin 2*PI, joka siis on lukuna toisin ilmaistuna noin 6,2813... eli siis yksikköympyrän kehäpituus...

... Vastaavasti välimatka lukuarvosta 75 lukuun 76 vastaa ykköstä...

... tämä on varmaan hankalaa tässä selittää tai ymmärtää...  Mutta tuo 2*Pi edustaa jatkuvuutta (vrt.miksi minä aina kierrän ympyrää...) ja tuo yksi tietysti on yksi, siis perus...

Ja tuolla edellä mainitulla on siis seurauksensa... kaikkialla... ei sitä voi välttää...

Ufo itsessään sisältää oman sisäisen keinotekoisen painovoiman, eikä valtava kiihtyvyys, aluksen asento tai nopeus tunnu miltään itse aluksen matkustajista....

Näistä puhuttiin jo silloin koulussa kun tuo Pink Floyd aloitteli... tai tuli tunnetuksi... Oli puheissa kaiken maailman 'Mezzo-kenttiä(?)' jotka avaruusaluksessa veivät pois sen liikehdinnän tunnun... että siinä voi istua 

kuin nojatuolissa vaikka alus kiihdyttää tai tekee tiukkaa kurvaa...  ;D

Ufot käyttävät näitä aaltoja hyväkseen tehdessään matkaa avaruuden sinessä, eli ne liikkuvat täysin "ilmaisella" energialla. Ufon ohjauslaitteistosta valitaan taajuus mitä aaltoa halutaan käytttää ja ohjausvivusta voima kuinka lujasti otetaan aallosta kiinni. Eräänlaisella sähköisellä peräsimellä voidaan edetä myös vinottain itse aaltoon nähden. Myöskin ylös/alas suunta on tehokas kun ollaan ufon kokoluokassa suhteessa itse aaltoon.

Tuo aallokko on hyvä lähtökohta... siis tasoesityksenä... todellisuudessa 3D sitten käytännössä... mutta tasossa voi kyllä mallintaa kaikenlaista kun osaa vain tulkita sen geometrian... (se on eräs tasoesityksen 

erikoisuuksista...)

Siinä käytän itse tutkimuksissani seuraavia nimityksiä... tapahtuma horisontti (mihin suuntaan kuljetaan reaalisesti), kiihdytetty tapahtuma horisontti (se mihin suuntaan se 'aaltoilu' on kiivainta ja siis maksimissa)... Ja 

sitten vielä "Pallas"... (kun en muuta nimeä silloin keksinyt) Se on se seisovan aallon suunta johon suuntaan ei ole sitä aaltoilua lainkaan vaan mennään siinä vektorisuunnassa sen aallokon erään "aallon pohjassa"...

Koko Universumi on suuri sommitelma. Sommitelma lukuja. Tutkimukseni ovat kuitenkin kesken... ja en kerro muuta... (ei ole muuta kerrottavaa?)

Paisi tämän voin kertoa valonnopeudesta...

[ attachment removed / expired ]

Ja voi hyvä mies... Se Ufo täytyy itse tehdä...  :thmbup:  ei meitä tulla hakemaan... se ajaa kellä on reki... ja se on eettisesti/moraalisesti myös oikein... kehitys täytyy olla itsestämme lähtöisin... ei ulkopuolelta siihen voi 

puuttua/saa puuttua... se on Universumin sääntöjen vastaista...  :(

Wikin linkeistä nuo permittiivisyys, permeabiliteetti ja valonnopeus. En jaksa itse kaivaa tähän. Mutta tässä tämä Pink... taas...  :)

http://www.youtube.com/watch?v=YR5ApYxkU-U  // Pink Floyd - Another Brick In The Wall (HQ)

EDIT:

Ja taas tämäkin...

http://www.youtube.com/watch?v=zDU0Al49swM   // Scarlett Indica

EDIT2:

korjattu hieman selkeämmäkisi edellä olevaa valonnopeuteen liittyvää kaavaa (kuvaa).  (Sähkövakion arvon esitystä).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Se linkki kertoi: "Aihe tai alue jota etsit on joko poistettu tai sitten se on oikeuksiesi ulkopuolella."

Sepä olikin humoristinen tutkimus... Ufot olivat poistaneet sen... ei kai muuta tulkintaa juuri voi olla?  ..."tai sitten se on oikeuksiesi ulkopuolella"... Miten muka?

Hmm . . outoa? Ehkä olet Flight-foorumin puolella ja siellä "Vapaa keskustelu" osastolla. sieltä ei näköjään linkit toimi Fs-Nordicin puolelle? No jokatapauksessa Ufo-kuvasarjani on paikassa:   Fs-Nordic/Forums/Lentosimulaattorit/Kuvankaappaukset/Ukot ufon puikoissa.

Varoitus!: Kuvasarja sisältää salaista tietoa Ufon toiminnasta. Suosittelen vähintään "foliohattu suojausta" ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm . . outoa? Ehkä olet Flight-foorumin puolella ja siellä "Vapaa keskustelu" osastolla. sieltä ei näköjään linkit toimi Fs-Nordicin puolelle? No jokatapauksessa Ufo-kuvasarjani on paikassa:   Fs-Nordic/Forums/Lentosimulaattorit/Kuvankaappaukset/Ukot ufon puikoissa.

Varoitus!: Kuvasarja sisältää salaista tietoa Ufon toiminnasta. Suosittelen vähintään "foliohattu suojausta" ;D

Tulimme todellakin kohti maanpintaa ja ERITTÄIN LUJAA !!  Seurasi voimakas välähdys! ” MIKÄ SE OLI” …

Sepä olikin hieno esitys. Olet nähnyt paljon vaivaa. Alus oli sisältä kuin äänistudio...  :thmbup:

Minäkin sitten laitan tähän vaatimattoman kuvan 'ääriolojen otuksien' -lautasesta...

(Olen itse ollut töissä Ericsson yhtiössä yli viisivuotta. Olen siis eräänlainen 'ääriolojen otus' myös. Ja kestän siis lähes mitä vaan...)

Ja kerron tässä tuon 'ääriolojen otuksien' -lautasen kehityshankkeesta... Oikeastaan vain noista pienistä siivistä... Ne on tarpeen, ettei kävisi niin kuin viimeksi kun maa planeetalle tultiin...

Oli nimittäin silloin suuri yllätys että maa planeetalla olikin ilmakehä... ... nämä siivet auttavat vastaavassa tilanteessa... Alus lentää nyt vähän niillä siivillään...

Koska silloinen lautasen kippari (eräs Sam) rikkoi (taas) törkeästi lähestymissäännöksiä, niin tilanteesta tuli silloin todella kinkkinen...

Paitsi että se kippari oli pähkähullu niin hän oli myös erittäin taitava lentäjä... ja selvisi lähes mahdottomasta tilanteesta (ainakin ääriolojen otuksien silloisen tietämyksen mukaan lähes mahdottomasta tilanteesta..)

Laite oli hyvin lähellä pudota aikasynkronoinnista... koko aluksen miehistö teki todella kovasti töitä... ja kuin ihmeenkaupalla siitä pääsääntöisesti selvittiin...

Lentolaite kuitenkin vaurioitui ja laskukin maan pinnalle oli todella 'kova'...

Tästä viisastuneena olen tehnyt seuraavat päätökset: Lennän AINA itse... siis aluksen päällikkönä...(paitsi nyt mitä tarkkarilla.. ja lomareissulla matkustajakoneessa...

... Ja jopa tarkkarilla ollaan tarkkana ja otetaan puikot ja aluksen päällikkyys jos on tarpeen...).

Lisäksi 'ääriolojen otuksien'  alukseen on suunniteltu pienet siivet vastaavaan tilanteeseen... siis ettei siihen tilanteeseen enää jouduttaisi...

(Kaleva kertoo vähän vastaavasta lentolaiteonnettomuudesta eräässä toisessa yhteydessä:

"Siitä siinä seisotahan, seisotahan, mietitähän...vesi vuoti vempelestä, usva aisoista usisi."

Tämäkin laite jouduttiin sitten upottamaan Baikal- tai Inarinjärveen en muista niin tarkkaan... siis kun sen lentolaitteen 'syyläri' alkoi vuotaa...

Tuo edellinen tapaus oli vähän jatkuvista nahisteluista Kalevan ja Orionin väen välillä...)

Tässä vielä Pink Floyd kertoo tapauksesta musiikin muodossa kun tultiin maa planeetalle:

(oikeastaan 'The Dark Side of the Moon' -levyn versiossa 'On the Run' kuulee tämän paljon paremmin. Siinä versiossa myös huomaa, että aluksen kippari todella  on hullu ja häiriintynyt...

En vaan nyt löytänyt sitä versiota tähän...)

http://www.youtube.com/watch?v=Lv0MdCFHl_g  // Pink Floyd On the Run Boston 1973      Selostus: -kohdassa 0:31 tulee kuulutus, että alus on epävakaa...

0:58 miehistö juoksee hätääntyneenä aluksen toiselta laidalta toiselle laidalle...

1:52 aluksen ylisuuren tilannenopeuden takia aikapoimu menee läpi...

2:00 alus hyvin epävakaa...

2:33 aikapoimu menee kovempaa läpi... 

4:29 alus törmää maanpintaan... kova lasku... 

Todettakoon että kertomus on kovasti Fiktiivinen... Vai onko sittenkään...?   :o   

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
(Olen itse ollut töissä Ericsson yhtiössä yli viisivuotta. Olen siis eräänlainen 'ääriolojen otus' myös. Ja kestän siis lähes mitä vaan...)

Aivan . . Vanhat leijonat eivät vähästä hätkähdä sillä he tietävät keitä he ovat, mistä ovat tulossa ja minne menossa. Arvostan kyllä Pekan laajaa teoriatietämystä, tasokasta huumoria ja sitä Pink Floydia . . .

Tuo aluksen omistajaryhmittymän vaakuna . . missä aarnikotka kantaa sykkivää pulsaria . . .missä olenkaan sen nähnyt . . en muista . .  avaruus on niin mittamaattoman laaja ja siitä on kulunut niin kauan aikaa . .

Eiköhän se vielä joskus tule vastaan kunhan taas päästään matkaan. En ole vielä lähdössä mutta miehistöä pitäisi pikkuhiljaa ruveta katselemaan . . . siihen  . . Ufoon! Se on julmetun iso ja sen nimi on "Pohjanmaa" ja siellä ei käytetä foliohattuja . . .

:laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan . ..

Tuo aluksen omistajaryhmittymän vaakuna .  .  . .missä olenkaan sen nähnyt . . en muista . .  avaruus on niin mittamaattoman laaja ja siitä on kulunut niin kauan aikaa . .

Eiköhän se vielä joskus tule vastaan kunhan taas päästään matkaan.. . siihen  . . Ufoon! Se on julmetun iso ja sen nimi on "Pohjanmaa" ja siellä ei käytetä foliohattuja . . .

:laugh:

Oikeastaan tuo omistaja ryhmittymä näyttää tältä.

Kyse on ‘Tieteen kuvalehden Nro 5/2011’ mukaan on karhukaisista, jotka kestävät noin 150 asteen kuumuuden ja 270 asteen pakkasen.

Selviytyy myös radioaktiivisuudesta tuhat kertaa suuremmalla  säteilyannoksella kuin ihminen. Tulevat toimeen useita vuosia ilman vettä.

Saattavat selvitä hengissä tyhjiössä kuin myös noin 6000 kertaa normaalia ilmanpainetta korkeammassa ympäristössä.

Otus on 0,05–1,5 mm pitkä (riippuu lajista). Elävät (aktiivisesti) 3kk – 2,5 vuotta, horroksessa tuntemattoman pitkän ajan. Grammassa maata voi olla jopa 20 000 kappaletta karhukaista.

Syövät bakteeri ja kasvisoluja suun reiällään jossa on myös terävät hampaat.

Raajoja on kahdeksan. Kolmella etummaisella mennään eteen ja takimmaisella jarrutetaan ja pakitetaan.

”…syksyllä 2007 tehdyssä kokeessa, jossa kahden lajin edustajia lähetettiin avaruuteen satelliitin mukana. Useimmat maapalloa 258 - 281 kilometrin korkeudessa kiertäneet karhukaiset olivat elossa, kun ne palasivat maanpinnalle.”

(vaikka siis altistuivat matkallaan mm. tyhjiölle ja noin 1000 kertaa voimakkaammalle ultraviolettisäteilylle)

Ja siis lähes absoluuttisen nollapisteen lähimaastossa oleva pakkanen ja nestemäisen heliumin kylpykään ei välttämättä tapa karhukaista.

Otus on selvästi selviytyjä…  ;D

EDIT:   Edellä:   "Grammassa maata voi olla jopa 20 000 kappaletta karhukaista."   Pitää kai kuitenkin olla "Kilogrammassa maata voi olla jopa 20 000 kappaletta karhukaista." ? Mutta paljon siis kuitenkin niitä karhukaisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hah, hah, mikä otus. Ensin luulin, että olet väsännyt tuon perunasäkeistä ja sahanpurusta mutta sehän olikin aivan aito ja elävä! Lisäksi vielä astronautti ja alle millimetrin kokoinen . . uskomatonta! Mentiin sitten ylöspäin isoihin mittakaavoihin tai alaspäin mikroskooppikokoon niin ihmettelemistä löytyy! Tavallaan nämä astronautti karhukkaat ovat urakehityksessään pidemmällä kuin kukaan meistä.

Kaikenlaisia onnenpotkuja sitä voi sattua myös karhukkaille. Mikäli astronauttikarhukas olisi tiennyt avaruuslennostaan etukäteen ja kertonut kavereilleen, että pian lähden raketilla avaruuteen ja palaan takaisin sankarina ja kuvani tulee Tieteen Kuvalehden kanteen, niin mitä lie kaverit olisivat siihen vastanneet . .

;D

Katsoin Wikipediasta tietoja tuosta karhukkaasta, ne voivat pärjätä jopa 10-vuotta ilman vettä, vaipumalla lepotilaan. Pitkällä avaruuslennolla tuosta ja muista otuksen ominaisuuksista on kyllä kieltämättä hyötyä.

Minkälaisia otuksia mahtaakaan löytyä Ufojen siältä? Lieneekö niin, että osa  avaruuden matkalaisista on juuri tämän karhukkaan tapaisia selviytyjälajeja? Jospa ne eivät tulekaan kommunikoimaan ihmisten kanssa sen vuoksi, etteivät ne pysty siihen! Lentävät vain aluksen Maan tuntumaan, ottavat kuvia ja häipyvät.

:o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

... Mentiin sitten ylöspäin isoihin mittakaavoihin tai alaspäin mikroskooppikokoon niin ihmettelemistä löytyy! Tavallaan nämä astronautti karhukkaat ovat urakehityksessään pidemmällä kuin kukaan meistä. ...

Mielenkiintoinen ryhmä on myös nuo sittiäiset ja muut... ja vaikka malariasääsket... vähän tuntuu että ne ovat 'tyytyneet vain katselemaan' viidakon laidasta touhua, vaikka ihminen on jo melko täysillä käynyt sotaa niitä vastaan...

Tuolla Keski-Afrikassa otettiin uudestaan tuo jo pannaan laitettu DDT käyttöön malaria sääskiä yms. vastaan... kun ei oikein muut lääkkeet pure niiden taltuttamiseksi...

Niillä ötököillä on myös pitkä historia... ja evoluution tuomat edut säilymiseen... Ja niin kuin tuosta pienestä karhukaisestakin näkee, niin ne rakennuspalikat millä sekin on rakennettu ovat kuitenkin vielä paljon paljon pienempiä... sillähän näyttää olevan jopa hampaat, tuntosarvet ja kynnetkin sillä karhukaisella vaikka melko pieni on jo itsekin kooltaan... niinpä jokin viruksen koodi tai bakteeri mahtuu vielä paljon pienemmänkin ötökän sylkikanavaan tai vaikka siihen pikku punkkiin loistavasti...

... vaikka ne alkavat ihmiselle jo olla vaikea nähdä pienuutensa johdosta ja siten näkymätön uhka...

Egyptiläiset käyttivät lääketieteellisesti hyväksi sittiäisiä ja muuta... se pikimusta "pillerin pyörittäjä" -sittiäinen oli heille vielä pyhä eläin...

Esimerkiksi ilmeisesti faaraoiden ja muiden arvohenkilöiden keuhkot parkittiin näillä niistä saatavilla lääkeaineilla... ja siis jo elinaikana siinä muiden askareiden ohessa...

Ehkä faarao Tuthanchamun kuolema ja nuorella iällä johtui siitä, että jokin meni tässä käsittelyssä pieleen ja hän sairastui johonkin immuunipuolustusjärjestelmän vaikeuksiin… tai sitten viidakko oli jo liikaa myös egyptiläisille…?

Joten mieti tarkkaan ketä otat miehistöksi siihen Ufoosi... ymmärsin edellä olleesta viestistä, että tulit jo kutsuneeksi sinänsä kai vaarattoman Karhukaisen sinne... No vitsi vitsi vitsi...  :)

Palaan vielä tuohon.... on sidottu kokoluokkaan....

Maailmankaikkeudessa liikkuu valtavia "mangneettisen energian" aaltoja...

Ufot käyttävät näitä aaltoja hyväkseen tehdessään matkaa avaruuden sinessä, eli ne liikkuvat täysin "ilmaisella" energialla. Ufon ohjauslaitteistosta valitaan taajuus mitä aaltoa halutaan käytttää ja ohjausvivusta voima kuinka lujasti otetaan aallosta kiinni. Eräänlaisella sähköisellä peräsimellä voidaan edetä myös vinottain itse aaltoon nähden. Myöskin ylös/alas suunta on tehokas kun ollaan ufon kokoluokassa suhteessa itse aaltoon....

Sinulla on mielenkiintoisia ajatuksia tässä... oletko paljonkin näitä asioita miettinyt vai mistä nämä ajatukset ovat (aiemmin ollut jo tässä ketjussa esillä, vai(?), en ole kaikkea aiempaa lukenut?).

Näissä kun pitäisi olla monenlaista asiantuntemusta ja jopa ihan jostain muulta maalliselta eri alueeltakin... joka tukee sitten tavallaan näitä harraste ufo mietteitä... ajatuksen liikehän se tärkeä sitten lopulta on...

Semmoinen sanonta kai on (veneilijöillä?) kuin ”olla piissä”?… sillä tarkoitetaan kai vaikuttavien voimien tasapainoa johonkin systeemiin (siis usean erisuunnasta vaikuttavan voiman)…

Vaikka esimerkiksi vene virtaavassa joessa (virta vie) ja  kun on lisäksi sivusta jostain tuulta ja veneen moottori vielä työntää johonkin suuntaan… ja kaikki on kuitenkin hallinnassa toivotulla tavalla…

... vene kyllä liikkuu veteen nähden mutta on mahdollisesti paikallaan rantaan nähden tai sitten vaikka vielä sopivasti liikkeessä siihen rantaakin nähden… vai mitä tällä sanonnalla "olla piissä" oikein tarkoitetaan…?  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään