Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2007 Morjensta Thaimaassa ollaan taas, ja sitkeästä 38' kuumeesta huolimatta (prkl a-virus tjms) päätin raahautua Suvarnabhum:n laidoille koneita kuvailemaan. Pari päivää aikaisemmin tarttui MBK-ostarista mukaan Sigman 1.4x telejatke ja testailin sitä samalla. Lämpöä oli ulkonakin semmoset 38 joten kuumeisena olimme kaikki samanlämpöisiä Netistä olin koittanut löytää jotain hyviä karttoja/vinkkejä alueen kuvauspaikoista muttei mitään kunnollista löytynyt. A.netistäkään ei kukaan vaivautunut vastaamaan kyselyihini, joten otin sitten vaan taksin johonkin random paikkaan. Koska kello oli lähellä puoltapäivää pysyttelin kentän länsipuolella. Pahoittelen jos kuvat näyttävät moskalta, editointivälineet ovat läppäri ja irfanview eikä niillä saa kovin ihmeitä aikaiseksi :-/ 1. paikka oli lounasosassa, RWY 01L päässä: [ attachment removed / expired ] Terminaalille näki hyvin, muttei tuolta kyllä mitään kuvattu. Lisäksi koneet nousivat aina viereiseltä 01R radalta, eikä niihin riittänyt edes 420mm. [ attachment removed / expired ] Singhahdin sitten taksilla lähemmäksi terminaalia. Kävellessäni harmillisesti finski oli jo finaalissa, 50min (!) etuajassa :-/ [ attachment removed / expired ] Lopullinen kuvauspaikka oli hassuhko, risteävien betoniteiden ja jonkun kalankasvatuslätäkön välissä. [ attachment removed / expired ] Uutta ja wanhaa sekaisin, ukkelin hökkeli, tripla7 ja torni. Aika hitech-vesipumppu [ attachment removed / expired ] Ja sitten itse asiaan...ensin China Airlinesia ja B-18351 [ attachment removed / expired ] Tiikerit (ei kuitenkaan tamiili sellaiset) [ attachment removed / expired ] AF:n rahtaria...mukava nähdä rahtiliikennettäkin välillä [ attachment removed / expired ] Erikoisempi tipu, Laosilainen antonov-klooni Xian MA-60 [ attachment removed / expired ] Air Asia ajelee nykyään busseillakin [ attachment removed / expired ] Hevy aaltoa, ensin EL-AL [ attachment removed / expired ] Väliin JetStaria [ attachment removed / expired ] Austrianin hieno tripla OE-LPB [ attachment removed / expired ] B717 "Angkor" [ attachment removed / expired ] A320 "Guilin" [ attachment removed / expired ] HS-UTQ, Wanha -100 sarjan SR jumbo [ attachment removed / expired ] Tanskalaisten p*skakasa...hyih! [ attachment removed / expired ] Hieno intialaisten A310 [ attachment removed / expired ] SIA tuli muutamalla triplalla [ attachment removed / expired ] Eevan B777-300ER [ attachment removed / expired ] 744 rahtari, hienosti kiiltelee [ attachment removed / expired ] HS-TNB ja harvinaisen hieno (sininen) taivas (ei tavallista bangkokissa..) [ attachment removed / expired ] CX:n 777-200 [ attachment removed / expired ] British Airforce [ attachment removed / expired ] Ja heti perään aussit.. [ attachment removed / expired ] Turkmenistanin 757 tuli vähän savuttaen, 2-moottori päästeli ihme pilviä välillä. Ilmankos siitä on RR logo poissa, lienee joku "tarvikemoottori" [ attachment removed / expired ] Thain poistuvaa kalustoa (A340-500)...noihan voisi myydä vaikka Finnairille [ attachment removed / expired ] Pistetään nyt vielä yksi one-two-GO tähän (classicit on hienoja) [ attachment removed / expired ] JALlu [ attachment removed / expired ] A320 "Krabi" [ attachment removed / expired ] B777-200 ja kunkun vaakuna [ attachment removed / expired ] Tällainen setti näin alkuun. Tarkoitus olisi vielä mennä aamulla uudestaan itäpuolelle kuvaamaan, nyt jäi terminaali- ja nousukuvat täisin ottamatta. Telejatkeeseen olen erittäin tyytyväinen, sitä tulee vielä tarvitsemaan useasti. Kohta on pistettävä kamera jemmaan, Songkran festivaali alkaa ja vettä roiskuu sen verran että lienee parasta olla uikkareissa koko päivän Niin ja kommentoikaa kovasti, matkakuviakin olisi muutama mutten niitä nyt tähän ainakaan pistä mukaan. Katsoo sitten kun koko setti on kasassa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2007 Eikös tuo eka one-two-go ole -300 sarjalainen eikä -100 sarjalainen, kun siinä on pitkä katto ?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2007 Eikös tuo eka one-two-go ole -300 sarjalainen eikä -100 sarjalainen, kun siinä on pitkä katto ?? Taitaapi olla entinen JAL:n 747-100SR/SUD, eli "Stretched Upper Deck". -Esa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2007 Taitaapi olla entinen JAL:n 747-100SR/SUD, eli "Stretched Upper Deck". -Esa Ja tarkalleen kai jotakin 747-146B/SUD? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2007 Olikos toi Finskin kone LGG ??? LGG:ssä on punaiset antennievät ja maalaamattomat ovenaluspellit, joten ei ole LGG. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2007 Olikos toi Finskin kone LGG ??? Ei kun LGD. Päivää aikaisemmin oli käytössä Suvilla radat 19. oLGAkin lähti 19R:ltä Helsinkiin joka ainakin tuntui olevan enemmän saapuvien baana. Aiemmin päivällä lähdettin Singaporeen 19L:ltä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2007 Voi hyvä tavaton miten tuo SAS:n iso bussi on likainen! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2007 Singhahdin sitten taksilla lähemmäksi terminaalia. Kävellessäni harmillisesti finski oli jo finaalissa, 50min (!) etuajassa :-/ Huomenna jos Lasse kuume hellittää ja menet uudestaa niin LGC tulee noin tunnin etuajassa. Säästelläänköhän Köpiksessa pesuainetta... SAS:n lahna näyttää siltä että se on seissyt monta kuukautta jossain kentän laidalla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2007 Nami nami! Hienoja kuvia hienoista koneista. Kyllä toi Austrianin tripla7 jaksaa aina olla niin sykähdyttävän näköinen Innolla jäämme odottamaan lisää Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2007 Asiallinen Hevyduty setti! Tuo SAS:sin 340 on kyllä suhteellisen likanen, miten toi voi olla noin likanen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2007 Noissa kuvissa oli todella pyörrevanaluokka heavyä... Pirun miehekäs lennonjohtotorni korkeutensa puolesta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2007 Taisi jopa olla korkein lennonjohtotorni maailmassa, ellen väärin muista. Finskin AY91 on tosiaan ollut mukavasti etuajassa, omakin kone (3.4) oli n. 30min etuajassa hyvästä myötätuulesta johtuen. Tuo sassin bussi taisi olla niin likainen, etteivät edes kehdanneet pysäköidä sitä putkelle. Kone rullasi johonkin rahtiterminaalin takanurkille, josta jengi vietiin busseilla pois Tänään tuli vettä kun esterin sieltä, pitää katsella parempia kelejä lähiviikkoina. Harmitti kun Tu-204:sta ja IL-96:sta oli platalla muttei niistä saanut oikein mitään kunnollista aikaiseksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2007 Aijai.. Minkä teit,kun nyt tuli Thaimaan kaipuu takaisin...Ja Cathayn kaipuu myös... Upeaa kuvasarjaa ! Pidähän hauskaa siellä! -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2007 Tuo sassin bussi taisi olla niin likainen, etteivät edes kehdanneet pysäköidä sitä putkelle. Kone rullasi johonkin rahtiterminaalin takanurkille, josta jengi vietiin busseilla pois Mikä ihme SASsia vaivaa? Niiden koneet lentää likaisina kuin Zetorin kurasiipi. Luulisi vaikuttavan jo ilmanvastukseenkin. Siellä on telineluukkujen rapaan piirrelty Pacmanin kuvia ja hälsningareja tutuille. Sentään länsimainen yhtiö, mutta koneiden ulkopuoli aivan ruokoton aivan liian usein. Melkein jo SASsin Trade Mark. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2007 Tuo sassin bussi taisi olla niin likainen, etteivät edes kehdanneet pysäköidä sitä putkelle. Kone rullasi johonkin rahtiterminaalin takanurkille, josta jengi vietiin busseilla pois Johtuu siitä että SAS:n lahna makaa Bangkokissa lähes 12h toimettomana kunnes lähtee takaisin Köpikseen. Eivät aja aina putkelle vaan jonnekin "jemmaan". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 9, 2007 Joo, Mitähän asiakkaat mahtavat ajatella...Toimiiko huolto samalla tavoin,säästetäänkö?... -Jukka Ps.Mikko,laita vaan rohkeasti meiliä,jos jää niitä paikkoja koneeseen tyhjäksi ! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla