Kirjoitettu Toukokuu 5, 2006 No kukin tavallaan, tässä tältä aamulta parit kuvat ennen koulua. Onko Pähkinärinteen tienoilta? Tarkkaa paikkaa on vaikea arvata kuvien rajauksesta johtuen . Itse kuljen koulumatkat 315:lla täältä Espoon puolelta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2006 Onko Pähkinärinteen tienoilta? Tarkkaa paikkaa on vaikea arvata kuvien rajauksesta johtuen . Itse kuljen koulumatkat 315:lla täältä Espoon puolelta. Näyttää olevan. Hieman Vihdintien ja Rajatorpantien risteyksestä länteen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2006 No niin. Tulihan vaan sitten kiva topicci... Itse ajan noita "kuvatuksia" Kirkkonummella M.V.Wiktröm Oy:n leivissä. Meillä pääasiassa uudempi kalusto on Carruksen ja Kiitokorin tekosia mutta Kirkkonummen sisäisessä liikenteessä löytyy "vähän" vanhempia Wiimoja Scanian 112 ja 113 koneilla. Tänään tuli "uusimmalla" miljoona rikki.. No sitten kuviin. Peruskalustoa: [ attachment removed ] [ attachment removed ] Sitten vähän hurjempi kuva muistaakseni toissa talvelta. Inkoossa tuli kuormuri väärää kaistaa vastaan ja tulos oli tämä. :'( Matkustajista kukaan ei loukkaantunut mutta kuljettaja sai elinikäisen vaivan lonkkaansa ja polveensa joka käytännössä rakennettiin uudestaan. Auto 56 lähtee Porkkalanniemen varikolta viimeiselle matkalleen. [ attachment removed ] Tässäpä näitä. Lisää tulee jossain vaiheessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2006 No joo myönnetään, että on silläkin vähän tekemistä asian kanssa. Mutta oon kyllä aina näitä ihaillut, tollasen 14,5m purkin ajaminen tuola liikenteessä on taitolaji, ja aina ihaillut noitten laitteitten kuskeja, että miten hemmetissä ne pystyy ajamaan tollasta purkkia tuola liikenteessä. Taitolaji tuo. Samalla tavallahan sitä ajetaan kuin muutakin autoa Muista sitten, että annat elämäsi työllesi jos alat stadissa ajamaan bussia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2006 Vinkki: http://bus.ferrycom.net Moni hieno kuva täällä hakkaa mennen tullen tuon foorumin kuvien tason. Erkki Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2006 Batmanin entinen... Valantehnyt ratinkääntäjä työnsä ääressä, (wanhassa) linja-autossa onpi tunnelmaa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2006 Onko Pähkinärinteen tienoilta? Tarkkaa paikkaa on vaikea arvata kuvien rajauksesta johtuen . Itse kuljen koulumatkat 315:lla täältä Espoon puolelta. Joo Rajatorpantientien kohdilta, Tamron eka pysäkki Espoostapäin on nämä viimiset bussipysäkki kuvat Hyvin tunnistit Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2006 Samalla tavallahan sitä ajetaan kuin muutakin autoa Muista sitten, että annat elämäsi työllesi jos alat stadissa ajamaan bussia. No joo linjat sun muut selvii myöhemmin, mutta tarkotus ois kyllä olla ottamatta ressiä liikaa, liikenteelle kun ei kukaan mahda mitään. Kuten eilen illalla, varmasti Kampiin menevä ja tuleva liikenne oli aika hyvin myöhässä illalla jo..... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2006 No joo linjat sun muut selvii myöhemmin, mutta tarkotus ois kyllä olla ottamatta ressiä liikaa, liikenteelle kun ei kukaan mahda mitään. Kuten eilen illalla, varmasti Kampiin menevä ja tuleva liikenne oli aika hyvin myöhässä illalla jo..... Noh.. Ajan tällä hetkellä intissä bussikorttia yhden kaverin kanssa kuka on ajanut 6 vuotta stadissa bussia. Aika hyvin on vahvistanut kaikki huhut mitä olen kuullut.. Kyllä se oikeasti on sitä että annat työsi elämälle. Teet 14 tuntista päivää jossa saattaa keskellä olla 5-6 tunnin palkaton tauko esimerkiksi. Hirveä kiire on koko ajan, aikataulut painaa päälle, pomot hiostaa niskaan, asiakkaat vittuilee päin naamaa. Kusella et ehdi käymään jne. Kyllä se stressaa vaikka miten yrittäisi ottaa rauhallisesti. Mutta, sitähän se koko kuljetusala on nykyään. Ei sille minkään voi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2006 Noh.. Ajan tällä hetkellä intissä bussikorttia yhden kaverin kanssa kuka on ajanut 6 vuotta stadissa bussia. Aika hyvin on vahvistanut kaikki huhut mitä olen kuullut.. Kyllä se oikeasti on sitä että annat työsi elämälle. Teet 14 tuntista päivää jossa saattaa keskellä olla 5-6 tunnin palkaton tauko esimerkiksi. Hirveä kiire on koko ajan, aikataulut painaa päälle, pomot hiostaa niskaan, asiakkaat vittuilee päin naamaa. Kusella et ehdi käymään jne. Kyllä se stressaa vaikka miten yrittäisi ottaa rauhallisesti. Mutta, sitähän se koko kuljetusala on nykyään. Ei sille minkään voi Juu kyllähän se sitä on, tietenkin nyt sitten riippuu vähän, että missä firmassa sitä ajaa ym. Mutta toisaalta, joka duunissa on huonot hetkensä :'( Mut toisaalta tollaset ajat, mitä kerroit, rikkoo kaikin mahdollisin tavoin työaikalakia, ja tosta tulee kyllä ihan kivat sakot sitten loppuenlopuks, työnajantalle siis. Tai mistäs minä tiien.. mutta siis ei toi kohtuullista ole. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2006 Noh.. Ajan tällä hetkellä intissä bussikorttia yhden kaverin kanssa kuka on ajanut 6 vuotta stadissa bussia. Aika hyvin on vahvistanut kaikki huhut mitä olen kuullut.. Kyllä se oikeasti on sitä että annat työsi elämälle. Teet 14 tuntista päivää jossa saattaa keskellä olla 5-6 tunnin palkaton tauko esimerkiksi. Hirveä kiire on koko ajan, aikataulut painaa päälle, pomot hiostaa niskaan, asiakkaat vittuilee päin naamaa. Kusella et ehdi käymään jne. Kyllä se stressaa vaikka miten yrittäisi ottaa rauhallisesti. Mutta, sitähän se koko kuljetusala on nykyään. Ei sille minkään voi On todellakin firmasta kiinni. Meillä K:nummella on päivässä tasan yksi 1,5 h:n palkaton tauko ja se on kuskin omaa ruokailu yms. aikaa. Toisaalta täällä 8 vuoden työkokemuksen omaava kuski saa huonompaa palkkaa tunnissa kuin YTVn alueella uransa aloittava. Joten kaikessa hyvät ja huonot puolensa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2006 On todellakin firmasta kiinni. Meillä K:nummella on päivässä tasan yksi 1,5 h:n palkaton tauko ja se on kuskin omaa ruokailu yms. aikaa. Toisaalta täällä 8 vuoden työkokemuksen omaava kuski saa huonompaa palkkaa tunnissa kuin YTVn alueella uransa aloittava. Joten kaikessa hyvät ja huonot puolensa. Jep niinhän tuo menee joo. Oon kuullu, että on YTV alueen firmoissa isojakin eroja henkilöstön kohtelun suhteen. Saas nähä miten meikäläisen käy... ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2006 Jep niinhän tuo menee joo. Oon kuullu, että on YTV alueen firmoissa isojakin eroja henkilöstön kohtelun suhteen. Saas nähä miten meikäläisen käy... ??? Niin minkäs firman palkkalistoille olet siis menossa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2006 Juu kyllähän se sitä on, tietenkin nyt sitten riippuu vähän, että missä firmassa sitä ajaa ym. Kuulemma kaikki talot samanlaisia. Kyljessä lukee vain eri nimi. Mut toisaalta tollaset ajat, mitä kerroit, rikkoo kaikin mahdollisin tavoin työaikalakia, ja tosta tulee kyllä ihan kivat sakot sitten loppuenlopuks, työnajantalle siis. Toihan se on nimenomaan ollut yksi osasyy AKT:n lakkoihin. Työpäivä saattaa alkaa klo 5 aamulla ja ajat klo 5-9, jonka jälkeen on 4 tunnin palkaton tauko mutta olet kuitenkin sidottu työpaikkaasi, eli et saa lähteä kotiin. Sen jälkeen sinulla on vuoro klo 13-19. Näinollen palkalliseksi ajaksi tulee 10 tuntia, mutta itse työhönsidonnaisuusaika on 14 tuntia. Aivan normaalia pk-seudun linjaliikenteessä. Kyllä tästä on niin paljon ollut juttua että et ole voinut välttyä siltä. PS. Kyllä taitaa kuljetusalalla olla muutenkin aika harvassa talot joissa ei rikota työaikalakia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2006 Tänään tuli kuvattua yhtä bussia ihan lentokentällä. Kaveri nimittäin osti Hangon lentokentän laidalla pari vuotta seisseen tummanvihreän Scania-Vabisin 60-luvulta. Pienten huoltotoimenpiteiden (akut paikoilleen ja yhden vuotaneen letkun fiksaus) jälkeen sain kunnian luotsata kyseisen kulkineen Helsinkiin uuteen kotipaikkaan. Kyseessä on F*cking Hippies -bändin entinen keikkabussi, joka sittemmin on palvellut myös Suomen Laskuvarjokerhon (SLK) jäsenten kuljettamisessa. Mahdollisesti laitan muutaman kuvan tuonnempana. Oikeasti täytyy nostaa hattua niille äijille, jotka noita ovat aikoinaan työkseen ajaneet. Tehostamaton ohjaus eikä mitään automaattilaatikoita vaan välikaasu ja kaksoispoljenta pitää hallita. Myöskin ilmajarrut toimivat toisinpäin kuin nykyisin, eli ellei ole painetta niin ei ole jarrujakaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2006 PS. Kyllä taitaa kuljetusalalla olla muutenkin aika harvassa talot joissa ei rikota työaikalakia. Heitän vain kysymyksen miksi meillä M.V.Wikströmillä ei oltu viimeksi lakossa. Noh, kyseessä on perheyritys ja tietävät tasan tarkkaan mistä narusta vetävät kun kyseeseen tulee työajat ja palkka. Vaihtuvuus ei ole kovinkaan suurta ja Connexille / Concordialle menneet ovat saapuneet paluupostissa 1-2 kk sisällä. Eli henk. koht. ei valittamista työoloissa. Toisaalta kundit jotka ovat käyneet meillä ovat muutenkin väärällä alalla; ei duuni firmaa vaihtamalla miksikään muutu... työajat korkeintaan kehnommiksi. Teemu P.S Joonan mainitsemia ns. "sidonnaisuuksia" ei meillä lasketa vaan kun töihin lähdetään tehdään niitä kanssa. YTV alueella on turha vastaavanlaista toivoa. Mitä lakkoihin tulee syypää AKTn lakkoihin eivät ole syyllisiä kaikki työnantajat vaan lähinnä YTV-alueella toimivat. Juuri tuosta syystä saavat parempaa palkkaa ja heillä on oma TESsinsä. T: nimimerkki YTV-alueelle töihin??; over my dead body...!! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2006 Puhut Teemu vähän, mutta asiaa. Osanottoni tosiaankin Aaltoselle jos aikoo YTV-alueelle bussikuskiksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2006 Puhut Teemu vähän, mutta asiaa. Osanottoni tosiaankin Aaltoselle jos aikoo YTV-alueelle bussikuskiksi. Juu ja Aaltonen sitten voi jo valmiiksi ottaa osoitteen www.mvw.fi ylös ja soitella syksyllä kun haluaa "oikeita" töitä!! Liikennepäällikkönä toimiva Hobinin Janne ottaa hakemuksesi ilolla vastaan... *lol* Teemu P.S Etsikääs toinen bussifirma pääkaupungin laitamilta joka on vielä itsenäinen ja perustettu 1920-luvulla... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2006 Puhut Teemu vähän, mutta asiaa. Osanottoni tosiaankin Aaltoselle jos aikoo YTV-alueelle bussikuskiksi. Höei....S***tana..onks tää jotain ***tuilua? Nyt sitä pesismailaa alkaa satamaan.... No sitten asiaan tosiaan... No eh..joops ööö kaikkea jonkun aikaa..... ENkä nyt tiie onko joku markkinointipäällikön homma sen ihmeellisempää ihmettelyä, asiakkaat painaa päälle ja aikataulut ei meinaa pitää ja rahaa pitäs vielä saada nyhdättyä ja sittenkään ei ole ihan varma, että toimiiko homma vai ei kun sen kampanjan vihdoin saa kasaan.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2006 Höei....S***tana..onks tää jotain ***tuilua? Nyt sitä pesismailaa alkaa satamaan.... Ei mitään vittuilua. Kunhan varoittelin etukäteen tulevasta.. ENkä nyt tiie onko joku markkinointipäällikön homma sen ihmeellisempää ihmettelyä, asiakkaat painaa päälle ja aikataulut ei meinaa pitää ja rahaa pitäs vielä saada nyhdättyä ja sittenkään ei ole ihan varma, että toimiiko homma vai ei kun sen kampanjan vihdoin saa kasaan.... Varmaan näinkin, mutta et kyllä minkään konttorirotan ja kuljettajan hommia voi vertailla millään tavalla keskenään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2006 Ei mitään vittuilua. Kunhan varoittelin etukäteen tulevasta.. Varmaan näinkin, mutta et kyllä minkään konttorirotan ja kuljettajan hommia voi vertailla millään tavalla keskenään. Juups ymmärsin pointin ihan joo. No kahtoo nyt sitten, miten se alkaa menemään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2006 Tänä iltana taas viihdyin paikallisessa risteyksessä tovin, erityisesti Mikon innoittamana harjottelin pannauskuvausta...tässä sitten tuota muutama otos, joukossa on muutakin kuin busseja tällä kertaa. Palautetta saa antaa ehdottomasti, mitä voisi tehdä paremmin! Näissä kuvissa on asetukset suunnilleen tätä luokkaa: F9, Suljinaika 80-100, ISO200. Onko vielä jotain, mitä en muistanut tehdä? [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Ei bannausta, mutta mahtava valo..... 8) [ attachment removed ] Sitten muuta kuin busseja, totesin että tämä liikenteen kuvaaminen on hyvinkin haastavaa, tilanteet tulee nopeesti ja ennalta arvaamatta. [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Tosiaan kommenttia saa pistää, missä mättää ja missä ei. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2006 Tänä iltana taas viihdyin paikallisessa risteyksessä tovin, erityisesti Mikon innoittamana harjottelin pannauskuvausta...tässä sitten tuota muutama otos, joukossa on muutakin kuin busseja tällä kertaa. Palautetta saa antaa ehdottomasti, mitä voisi tehdä paremmin! Komeita kuvia, mutta jos vertaat tämän satsin bussikuvia muihin ajoneuvokuviin, huomaat varmastikin, että busseista on edustettuna keula ja muut ovatkin kokonaan. Tämän tyyppisiin kuviin on kyllä jokseenkin mahdotonta yrittää mahduttaa 13,5 metristä linja-autoa kokonaan. Mutta jos siinä onnistut, niin olen vieläkin tyytyväisempi ottamiisi kuviin. Omasta mielestä se keula ei ole ainoa oleellinen osa - varsinkin kun autot ovat takamoottorisia. Tuskin kuvaisit mopostakaan vain eturenkaan?-) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2006 [ attachment removed / expired ] Ja taas on jäänyt Helsingin sisäisen liikenteen tariffikyltti vaikka ollaan Vantaan sisäisellä linjalla. Ei näin. Btw. hyvät kuvat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2006 Komeita kuvia, mutta jos vertaat tämän satsin bussikuvia muihin ajoneuvokuviin, huomaat varmastikin, että busseista on edustettuna keula ja muut ovatkin kokonaan. Tämän tyyppisiin kuviin on kyllä jokseenkin mahdotonta yrittää mahduttaa 13,5 metristä linja-autoa kokonaan. Mutta jos siinä onnistut, niin olen vieläkin tyytyväisempi ottamiisi kuviin. Omasta mielestä se keula ei ole ainoa oleellinen osa - varsinkin kun autot ovat takamoottorisia. Tuskin kuvaisit mopostakaan vain eturenkaan?-) No joo juu tuli otettua keulakuvia ihan tarkotuksella, koska halusin saada tietynlaisia kuvia, joissa tausta on vauhtiviivaa täynnä. Ens kerralla pitää koittaa saada koko bussi mahtumaan kuvaan, mutta jotenkin tuntuu, että häviää jonkin verran vauhti niistä kuvista sitten, mene ja tiedä. Toisaalta ei taida 70mm mahtua ees kokonainen bussi tosta risteyksestä, Helsinkiin menevät 345:set mahtuu varmaankin, ja Espoosta Myyrmäkeen menevät, mutta tuskimpa muut. No enivei joop täytyy kahtella, jos taas joku ilta ehtii. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla