Kirjoitettu Toukokuu 8, 2006 P.S Etsikääs toinen bussifirma pääkaupungin laitamilta joka on vielä itsenäinen ja perustettu 1920-luvulla... Tuo nippeli alkoi oikeasti mietityttämään. Korsisaari-yhtiöt tuli mieleen, nettisivujensa mukaan firma on perustettu 1929. Liekö sitten muita enää jäljellä?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2006 Tuo nippeli alkoi oikeasti mietityttämään. Korsisaari-yhtiöt tuli mieleen, nettisivujensa mukaan firma on perustettu 1929. Liekö sitten muita enää jäljellä?? Ventoniemi, perustettu 1928. Tosin päätoimipaikka sijaitsee niinkin kaukana kuin Hyvinkäällä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2006 Ventoniemi, perustettu 1928. Tosin päätoimipaikka sijaitsee niinkin kaukana kuin Hyvinkäällä. Korsisaaren hyväksyn mutta ei sentään Hyvinkäätä... no ei vaan. Tämä tuli vaan mieleen siitä kun aikoinaan ( -80 luku ) pääkaupunkiseutu vilisi pikkufirmoja kuten Tyllilä, Auto Arvela, Juhanilan Liikenne, Friherrs yms. yms. Tyllilä sentään ajelee tilausajoja veiläkin parilla linjurilla mutta muut kaupattiin tai kuopattiin YTVn tultua kuvioihin. Isot söivät pienet ja sitä rataa; eikös kilpailuttaminen olekin mukavaa!? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2006 Paiskataanpa kolmella bussikuvalla kun sellainen sattui niin sopivasti eteen männä viikonlopulla kun mökin lähellä metsässä rämmittiin porukalla... Enpä ole ennen busseja kuvannutkaan. Busseja paremmin tuntevat voivatkin arvuutella että mikä korimalli ja ennenkaikkea minkä yhtiön bussi kyseessä. Itselleni tulee mieleen Sundqvist Buss. 01. [ attachment removed / expired ] 02. [ attachment removed / expired ] 03. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2006 Olisko joku vanhempi Lahden kori? Siihen viittaa myös se ettei ole ruoste raiskannut. Liikennöitsijästä ei tietoa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2006 Olisko joku vanhempi Lahden kori? Siihen viittaa myös se ettei ole ruoste raiskannut. Liikennöitsijästä ei tietoa. Kyllä lähtisin kanssa tuohon Lahtelaiseen... todennäköisesti 80-luvun puolenvälin paikkeilta. Tuo on kyllä kinkkinen sillä keulan muoto, kuskin ikkuna - matkustamon ikkunat suhteessa keskenään hämäävät toiseen korivalmistajaan.... Meinasin keulan perusteella heittää 80-lukulaisen Wiiman mutta persus ei sovi siihen. Liikennöitsijä sitten? Kertokaas Turkulaiset eikös TLO ole pyörittänyt autoja joskus tuommoisissa väreissä. Kori on haalistunut joten vaikeahan tosta on sanoa. Voi olla joku pikkufirmakin koska logojen jämiä ei näy missään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2006 Isot söivät pienet ja sitä rataa; eikös kilpailuttaminen olekin mukavaa!? Joukkoliikenteen käyttäjän kannalta kilpailuttamisesta on ollut runsaasti hyötyä. Ensimmäisten kilpailukierrosten tuomilla säästöillä oli varaa lisätä vuorotarjontaa ja laskea lippujen hintoja. Toki kehitys on mennyt ikävämpään suuntaan, mutta Helsingin seudun liikenne on kohtuullisen elinvoimaista vielä siitä huolimatta että hinnat ovat nousseet ja vuoroja vähennetty. Kuukausilipun hinnalla ei saa kun tankillisen bensaa kartano-Volvoon. Isojen kansainvälisten yritysten rantautumisesta Suomeen 90-luvulla voi sanoa sen, että nämä yritykset tukivat pääkaupunkiseutulaista joukkoliikennettä aika isoilla summilla rahaa määrittelemällä aluksi todella alhaisen hintatason. Nykyisin hintataso alkaa olla tasaantumassa ja tilanne näyttää siltä että pienemmilläkin toimijoilla on mahdollisuus menestyä kun vaan keskitytään tehokkaaseen toimintaan. Esimerkiksi Westendin Linjasta on kasvanut jo keskisuuri liikennöitsijä ja Åbergin Linja ajaa omalla sopimuksellaan seutulinjaa 105. Tammelundin Liikenteen vahvuus näyttää olevan maakaasukaluston tuntemisessa ja alihankintaliikenteessä isommille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2006 Joukkoliikenteen käyttäjän kannalta kilpailuttamisesta on ollut runsaasti hyötyä. Ensimmäisten kilpailukierrosten tuomilla säästöillä oli varaa lisätä vuorotarjontaa ja laskea lippujen hintoja. Toki kehitys on mennyt ikävämpään suuntaan, mutta Helsingin seudun liikenne on kohtuullisen elinvoimaista vielä siitä huolimatta että hinnat ovat nousseet ja vuoroja vähennetty. Kuukausilipun hinnalla ei saa kun tankillisen bensaa kartano-Volvoon. Olet noissa asioissa aivan oikeassa enkä halua tästä mitään kädenvääntöä mutta.... Tällä hetkellä Connex ja Concordia tekevät Suomen kamaralla n. miljoonan tappiota per vuosi per yhtiö; ei ole halaistun järkeä siinä että isot firmat tuottavat vanhan kalustonsa euroopasta tänne, ajavat mentaliteetilla - "ajetaan kun keretään" koska reitit on kilpailutettu ja ne on ajettava mahdollisimman halvalla. En tarkkaa lukua käynyt tarkistamassa, mutta joka vuosi jää YTV-alueella ajamatta huikea määrä vuoroja ( 2-5 %% ?? ). Säännöt kun sanovat että jos olet tietyn minuuttimäärän myöhässä lähdöstäsi myöhässä katsotaan lähtö ajamattomaksi ja liikennöitsijä saa sakkoa / jää korvaus saamatta. On tietenkin firmoja jotka pärjäävät ajamalla yhtä kahta linjaa ja tilausajoja , mutta elinvoimaisuus on pääkaupunkiseudulla mielestäni kaukana. Jos ja kun YTV aikanaan Kirkkonummelle saapuu lähden näin kuskin näkökulmasta katseltuna kauas ja kovaa sinne missä ei tarvitse pingottaa YTVn vaatimien tuotantotehokkuuksien ( kireät aikataulut) perään. Kiitos ja anteeksi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 12, 2006 Koulumatkalta parit... [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 12, 2006 Tämän linjurin ajelut taitaa olla ajettu. [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 18, 2006 Jaha, kai se on pakko pari dösäkuvaa pistää... Tuli näköjään muumibussikin eteen... [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Ja sitten varmaan miljoona kilsaa nähnyt Volvo... [ attachment removed ] -Sami- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2006 Noi katurit oo mun makuun yhtään. Tässä on kyllä on sit jo jotain. Valmistaja tietysti herättää paljon keskusteluja -ja useimmiten negatiivista, mutta Suomen bussiliikenteen historian ja kulttuurin vuoksi tämä on kyllä aito helmi jollei jo kruunun jalokivi. Kabus "2H" 80-luvun lopusta. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 21, 2006 Kannetaan "oma korsi kekoon" tässäkin threadissa. Tällainen liikuskeli viimesyksynä kaupungilla, paikallisen sisustusliikkeen laajennuksen avajaisissa. -Kari- [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2006 Lentokentältä vähän komeempi Mersu, vähän kiireessä räpsitty, ylipalanu katto ja maa [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 25, 2006 [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 30, 2006 Ajelin tänään tosta Kaivokselan Volvon ohi ja mitä silmäni näkivätkään raskaan kaluston pihalla... Jumalavita, Jokeri busseja! 8) Onneks oli kamera takakontissa kuin tilauksesta joten.... [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Eli elokuun puolessa välissä alkaa sitten näitä näkymään Westend-Itäkeskus akselilla..... + yksi charteri Volvo... [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 30, 2006 + yksi charteri Volvo... [ attachment removed / expired ] On se Volvo 9700 vaan komea. Yksi tyylikkäimmistä koskaan valmistetuista busseista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 31, 2006 On se Volvo 9700 vaan komea. Yksi tyylikkäimmistä koskaan valmistetuista busseista. Onhan se joo. Todella nätti. Ja kun miettii miten paljon noihin charteri busseihin voidaan tunkea varusteita mukaan, siinä rupee jo hiljenemään kun tota varustelistaa alkaa kahtelemaan joissain charteri busseissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 31, 2006 Tässä yksi: [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 31, 2006 Ja taas on jäänyt Helsingin sisäisen liikenteen tariffikyltti vaikka ollaan Vantaan sisäisellä linjalla. Ei näin. No ehkä toi enteilee sitä, että Vantaa ja Espoo vihdoinkin liitetään Hesaan... 8) Ihan hyviä kuvia olette tänne laittaneet. Täytyy tunnustaa, että minua on aina jostain kumman syystä himottanut kokeilla ajaa bussia, mutta valitettavasti omistan vain henkilöautokortin, joten kovin hyvin ei taitaisi tuollaisen ratissa käydä. :'( - Ville - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 7, 2006 Tänään oli vuorossa vähän liukastelua näin kesäpäivän kunniaksi. On se hurja tunne kun 12 tonnia lähtee 6 pyörä sladiin tosta ohi mennen..... tai liukuu 40 vauhdista 85m abs:sät päällä..... Abs:t pois päältä, jossa voi... [ attachment removed ] ...käydä näin....Niin eihän tossa mitään silleen, senkus pumppaa jarrupoljinta ja ohjaa, mutta ku on jarruviiveet vielä lisänä.... [ attachment removed ] ...Apua! Se tulee päälleeee!!!!..... [ attachment removed ] ...joo ei eli ei näin.... [ attachment removed ] -Sami- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 7, 2006 Tolla ei parane lähteä sladittelemaan! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 8, 2006 ...käydä näin....Niin eihän tossa mitään silleen, senkus pumppaa jarrupoljinta ja ohjaa, mutta ku on jarruviiveet vielä lisänä.... [ attachment removed / expired ] Varmaan kiva pysähdys kun elmukelmu loppuu täydessä sivuluisussa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 8, 2006 No joo kyllähän se vähän nykäsee joo. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 8, 2006 On nuo maan pinnalla pysyttelevät bussitkin vaan komeita laitteita! Itseänikin aina nuo bussit ja autot yleensäkin kiinnostaneet ja jokin autonkuljettajan ammattikin käynyt mielessä - mutta se palkka verrattuna työaikoihin, vastuuseen jne... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla