Guest Aaltonen

Bussi kuvausta

436 viestiä aiheessa

Huoh.. hienot kuvat ja hienot selostukset, mutta nyt on ihan oikeasti pakko kommentoida.

 

25m moduulilla käydään ahtaammissakin paikoissa. Eikä tuo nyt loppupeleissä edes niin ihmeelliseltä vaikuta. Aika vastaavannäköistä kuin esim Eirassa jota jotkin haukkuvat ahtaaksi (?)

 

Edelleenkin uskallan väittää, että myös tuosta pääsee 25m moduulilla. Toki bussissa on pidempi akseliväli, mutta tuo auto on herranjestas pysäköity tien laitaan, ei keskellä. Onhan tuossa sen oikealla puolella ihan selkeä ajoväylä.

 

Me katsomme ja me ihmettelemme miten ammattikuljettaja hehkuttaa kun ajetaan isoa autoa kolhimatta. Senhän ei suinkaan pitäisi olla vaikeata, kun on hyvät peilit. Etenkin kun katsotaan peiliä ja näemme kaikki että tilaa henkilöautoon on vaikka kuinka paljon. En tiedä miten teillä, mutta meillä ainakin lasketaan vain osumat. Läheltä saa mennä. 2cm on vielä 2cm osumasta. Muistan, kun Metsälässä Kiitolinjalla peruutettiin kärryä kahden kärryn väliin. Molemmille puolille jäi joskus pahimmillaan vain 15cm tilaa. Siinä ei kärry saa olla yhtään vinossa. Joskus oli niin ahdasta, että kun omassa ja viereisessä kärryssä oli takaovet auki, ei kämmen mahtunut niitten väliin. Mutta ei sitä ihmetelty penis pystyssä. Se on aivan normaalia näissä hommissa.

 

Arvostetaan joo, ja nostetaan hattua jokaiselle joka viitsii näitä hommia tehdä pysyvästi. Mutta en noissa kuvissa nyt mitään ihmeellistä nähnyt.

 

Sami, tarkoitukseni ei ole vit**illa, äläkä ota itseesi. Mutta pistää ihan oikeasti ihmetyttämään nyt. Ajatko kenties itse 10m levyisillä teillä yksin kun normaalit ajotilanteet tuntuvat noin ihmeellisiltä ja niitä pitää hehkuttaa. Vaikka tottahan on, että mm. Helsingin keskusta on erittäin tilava paikka ja sielläkin mahtuu moduulilla pyörimään 12m rajoituksista huolimatta.

 

 

Ei taideta kuitenkaan 25m moduleilla kantakaupungissa käydä  ;).. Tuo Metsälän kiitolinja on jo hieman jäänyt kehityksen kelkasta. Turhan ahtaita on nuo paikat, kun kuskit siellä välillä melko väsyneinäkin suhaavat. Kulmaperuutukset aika ikimuistoisia tuolla noihin C- term kapeisiin väleihin. Varsinkin syksyn pimeinä öinä, kaatosateessa..

 

Hienoja kuvia Samilta  :thmbup: !

 

-Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ei taideta kuitenkaan 25m moduleilla kantakaupungissa käydä  ;).. Tuo Metsälän kiitolinja on jo hieman jäänyt kehityksen kelkasta. Turhan ahtaita on nuo paikat, kun kuskit siellä välillä melko väsyneinäkin suhaavat. Kulmaperuutukset aika ikimuistoisia tuolla noihin C- term kapeisiin väleihin. Varsinkin syksyn pimeinä öinä, kaatosateessa..

 

On käyty. En kerro miksi.

 

Metsälän C-terminaalin kapeat välit oli kyllä tosiaan hirveitä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ei taideta kuitenkaan 25m moduleilla kantakaupungissa käydä  ;)..

 

-Jukka

Jos Länsiväylä on tukossa kolarin tms takia niin Länsisatamaan ei ole muita reittejä kuin kantakaupunki...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos Länsiväylä on tukossa kolarin tms takia niin Länsisatamaan ei ole muita reittejä kuin kantakaupunki...

 

Sekin, kantakaupunkiin on myönnetty myös vähintään kymmeniä, ellei jopa satoja pysyviä lupia ajaa >12 metrin yhdistelmällä siellä. Alueella toimii kuitenkin useita yrityksiä, jotka harjoittavat mm. tuonti/vientitoimintaa ja tässä vaiheessa astuvat kuvaan 40' merikontit.

 

 

 

Mutta saimme sentään sen siirron ansiosta tuon 14m auton taitettua tuosta kohtaa ilman ongelmia.

Rahtareilla menee kuppinurin ja aletaan vähätttelemään sen minkä keretään ihan duettomollissa.

 

:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos Länsiväylä on tukossa kolarin tms takia niin Länsisatamaan ei ole muita reittejä kuin kantakaupunki...

 

Ja aika usein myös Lauttasaari... 

Tänne ne aina ohjaavat koko Länsiväylän liikenteen, jos juuri tällä kohtaa motaria on joku kolari.

Saattaa tuollaisessa tilanteessa olla aika haastavaa päästä täältä muualle. Saarelle kun on rajoitettu määrä reittejä, siis siltoja.  :-\

 

- Ville -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Limassolissa tuhannet Suomalaiset ovat matkustaneet bussilla numero 30.

 

Varsin "primitiivinen" käsijarru Isuzussa! :laugh: Ne vanhat kunnon Bedfordit on jo tainneet poistua Limassolin kaupunkikuvasta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

RIZ-991.jpg

Joskus ollut kolhimattomiakin.. lähdössä ensimmäistä kertaa linjalle.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh. Tässähän näitä bussikuvia, pitkästä aikaan.

 

160KT

[ attachment removed / expired ]

 

147??

[ attachment removed / expired ]

 

Pysäkki

[ attachment removed / expired ]

 

150

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh. Tässähän näitä bussikuvia, pitkästä aikaan.

 

 

 

Iso-Omenan pysäkki Kivenlahden suuntaan (sen verran tutulta näytti) ?

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iso-Omenan pysäkki Kivenlahden suuntaan (sen verran tutulta näytti) ?

Kyllä pitää paikkaansa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liikennetopikissa oli juttua 550:lle testiajoon tulleesta tuplanivelestä. Pakkohan se oli kuvata, saattaa olla ettei moista laitosta enää täällä tulla näkemään. Tässä harmaan mutta niin loistavan sään keskiviikon kuvia!

 

Helsingin 52 ; Sinne minne Helsinki on perustettu.

[ attachment removed / expired ]

 

HOT! Special Scheme!

[ attachment removed / expired ]

 

Taustalla ; Helsinki.

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Helsingin Bussiliikenteen kalustoa.

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Pakolliset 8700 Jokeri Volvot.

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jos joku epäilee, miten tämä tuplanivel suoriutuu 550 linjan paikoista, niin seuraavat kuvat puhukoon kaiken.

Lyhyempi akseliväli + 2 niveltä vs 15m ilman niveltä oleva teli Volvo, todella paljon oli eroa.

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sisältä tämä tuplanivel oli kuljettajan paikalta suht samanlainen kun nykyiset Jokeri 8700:set.

[ attachment removed / expired ]

 

Matkustamoa.

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Vihdintien pysäkki Itäkeskukseen päin on yksi reitin pisimmistä syvennetyistä pysäkeistä, 24m tuplanivel täytti lähes koko pysäkin.

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

-Sami-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On se kyllä aika härskin mittainen!

 

Paljonko noilla oli vetoisuus ero tavan jokerin kanssa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huolestuttavaa asiassa on se, että se on normaalin täysperäyhdistelmän mittainen. Käytännössä tuo on moduulimittainen ajoneuvo, jota saa ajaa ilman rekkakorttia / kokemusta perävaunun kanssa ajosta. Toivottavasti pysyy ehjänä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tossa nivelen kohdalla jotain "nojauspaikkoja" kun siinä on tuollaiset viistosti laitetut selkänojan tapaiset pehmikkeet?  :D

:D

 

Olis hyvä dösä kuskaamaan känniläisiä yölinjoilla, siis viikonloppuisin kun kaikki lähtee baareista himaan......

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samille (tai muille asiasta tietäville):

 

Mikä ihmeen kyttyrä tuon 363-linjaa ajavan bussin katolla on?

 

On toi tuplanivelbussi aika veikee ilmestys, todellinen maanteiden juna  :)

 

Hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti pysyy ehjänä.

 

Pysyi se, on jo takasin lähtömaassaan Ruotsissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään