Guest Aaltonen

Bussi kuvausta

436 viestiä aiheessa

Vähä reilu neljä metriä. Setra S228ssa oli neljässä metrissä katto, ei mtn ongelmaa kun ties mistä päästeli.  :)

 

Thaimaassa tuollaisilla päästellessä ei ensimmäisenä tule mieleen siltojen alitukset. Siellä nimittäin sähkö- ja puhelinkaapeloinnit kulkee edelleen tolpissa, ja niitä piuhahässäköitä on nähtävissä vähän joka toisessa kadunkulmassa. Joskus bussin apupoika koittaa nostella piuhanippua bussin katon yli, joskus bussi vaan repii piuhat mennessään. Ja sitten on vielä niin tiiviitä nippuja ettei bussi edes yritä roikkuvan nipun alitusta.

 

EDIT: Niitä piuhoja näkyy noissa kuvissakin. Monesti niitä roikkuu kuitenkin paljon matalammala kuin mitä tuossa näkyy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan kyydissä ollaan oltu aikoinaan kun isäntä hujautteli autoineen mm. kuuluisan koulukadun rautatiealituksen alta jne... Ja olen kyllä linja-autoa ajanutkin, tosin pihalla, mutta ajamiseksi sekin lasketaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja olen kyllä linja-autoa ajanutkin, tosin pihalla, mutta ajamiseksi sekin lasketaan...

 

Eikä lasketa. Se voidaan laskea korkeintaan linja-auton asennon muuttamiseksi, paremminsijoittamiseksi jne. Mutta ei todellakaan jossain pihassa pyörimistä lasketa ajamiseksi. Ainakaan niin, että voisi sanoa ajaneensa linja-autoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä lasketa. Se voidaan laskea korkeintaan linja-auton asennon muuttamiseksi, paremminsijoittamiseksi jne. Mutta ei todellakaan jossain pihassa pyörimistä lasketa ajamiseksi. Ainakaan niin, että voisi sanoa ajaneensa linja-autoa.

 

Olen Joonan kanssa täysin samaa mieltä, pihalla siirtely ei todellakaan ole lähellekkään sama asia kuin ajaminen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo... Kontiorannassa bussikortin sai vain kaksi miestä 70 alokkaasta vuonna 1983. Muistan kyllä toisen, perisuomalainen jämymies.  :thmbup:

 

Bussikuskit rahtaavat suuria määriä ihmismääriä. Heille täytyy maksaa kunon liksaa, jotta jaksavat työssään. Ei käy kateeksi, kun joka päivä noita drivereita näkee, joskus on pinna tiukalla, mutta lähes aina "yhteistyö" pelaa. Pokkaan arjen sankareille.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo... Kontiorannassa bussikortin sai vain kaksi miestä 70 alokkaasta vuonna 1983. Muistan kyllä toisen, perisuomalainen jämymies.  :thmbup:

 

Bussikuskit rahtaavat suuria määriä ihmismääriä. Heille täytyy maksaa kunon liksaa, jotta jaksavat työssään. Ei käy kateeksi, kun joka päivä noita drivereita näkee, joskus on pinna tiukalla, mutta lähes aina "yhteistyö" pelaa. Pokkaan arjen sankareille.  :thmbup:

Taksikuskien kanssa pelaa kyllä yhteistyö liikenteen suhteen. Espoossa on Lehtikaskentie, jossa on yksikaistainen osuus levennyksellä ja läpiajokielto poislukien taksit ja bussit. Kun vastaan tulee läpiajokiellosta piittaamaton minäminäminä-autoilija, ollaan lähes poikkeuksetta nokat vastakkain. Minulla on aikaa odotella kun herra peruuttelee. Sen sijaan taksikuskit osaavat lähes poikkeuksetta mennä levennykselle tai jää odottamaan yksikaistaisen osuuden toiseen päähän. Toki tämä sitten toimii myös vastavuoroisesti jos vain ehtii juuston katolta nähdä.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään