Kirjoitettu Kesäkuu 24, 2008 228 se on. Isällä OLI tommonen joku onkin voinut bongata muutama vuosi takaperin Turun katukuvassa. Kuinkas monta paikkaa oli? Ja jos löytyy enemmän kuvia pistä vaan tulemaan. Minä kyllä olisin valmis valalla vannomaan, että kuvassa on 300-sarjan S 328 DD. Perusteluksi liitän kuljettajan oven jälkeisen ikkunan ja sen myötä ylös kaartuvan "C"-pilarin. Kyseistä muotoilullista ominaisuutta ei ole S 228 DD:ssä vaan siinä ikkunalinjat ovat katkeamattomat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 25, 2008 Kato keppanaa niin onkin. Ja sitten on vielä 300 sarjalaisen vanteet. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 9, 2008 Tästä en tiedä muuta kuin Mitsubishi. Aika hieno. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2008 Kaupunkilehti Vartissa oli kuva bussista: http://www.vartti.fi/artikkeli/dc107dfb-a92b-472c-a216-841ade8fade3 Vaihteeksi taas "ammattilainen" asialla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2008 Kaupunkilehti Vartissa oli kuva bussista: http://www.vartti.fi/artikkeli/dc107dfb-a92b-472c-a216-841ade8fade3 Vaihteeksi taas "ammattilainen" asialla. Joo yhtä rekka-ammattilaista naureskeltiin tossa tauolla yks päivä. Oli kuva Metrossakin. Upea kuva olikin. Oli yrittänyt Manskulta kääntyä Nordenskjöldinkadulle. Ajosuuntana Mansulla keskusta. Siitä ei puoliperällä edes pysty kääntymään sinne, ellei tuhlaa siihen 20 minuuttia ja saa aikaan sievoisen liikennekaaoksen.... Vaihteeksi taas "ammattilainen" asialla. No oikeasti kun aina morkkaat linja-autokuljettajien tekemisiä, olet vaan kateellinen kun et itse aja ikkunapakettiautolla linjaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2008 Muutama bussi kuva.. Concordia Bus:in liikennoimä ZOO Bussi. [ attachment removed / expired ] Vähän erikoisemman mallinen bussi [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2008 Muutama bussi kuva.. Concordia Bus:in liikennoimä ZOO Bussi. Joo tuo on kuulemma aikalailla erilainen kun normaali matalalattia bussi. En tiedä enempää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2008 Joo yhtä rekka-ammattilaista naureskeltiin tossa tauolla yks päivä. Oli kuva Metrossakin. Upea kuva olikin. Oli yrittänyt Manskulta kääntyä Nordenskjöldinkadulle. Ajosuuntana Mansulla keskusta. Siitä ei puoliperällä edes pysty kääntymään sinne, ellei tuhlaa siihen 20 minuuttia ja saa aikaan sievoisen liikennekaaoksen.... Vaihteeksi taas "ammattilainen" asialla. No oikeasti kun aina morkkaat linja-autokuljettajien tekemisiä, olet vaan kateellinen kun et itse aja ikkunapakettiautolla linjaa. Huoh, pitääkö käydä joku päivä kokeilemassa. Väitän, että siitä taipuu täysperävaunukin sinne, ehkä joutuu ottamaan tilaa "väärältä" kaistalta (vaikka kummaltakaan ei saakaan kääntyä), mutta kyllä se sinne alle 15 sekunnin menee silti. Mitä tulee sitten tilanteiden eroihin, niin ilmeisesti tämä rekka oli ajanut päiväsaikaan pitkäksi siitä reijolankadun risteyksestä, silloin ympärikääntymisen mahdollisuudet ovat vähän toista luokkaa kuin bussilla aamuhämärissä... Tosin kyllähän siinä saa u-käännöksenkin tehtyä manskulla täysperän kanssa, ihan vaan sillä logiikalla, että siitä taipuu vetoautokin ilman peruuttelua ympäri ja riittävän pitkiä välejä kyllä on niin, ettei keskikoroke jää vaunun alle... Kateellinen siitä etten aja jotain aikataulutettua linjaa paskalla palkalla? Huh huh. Mua ei sais ajamaan alle 20e tuntipalkalla tuota metriäkään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2008 Mua ei sais ajamaan alle 20e tuntipalkalla tuota metriäkään. Mutta lastaaminen helpompaa, nappia painamalla kuorma sisään / ulos , ei tarvitse pumppukärryjen kanssa punnertaa. Noh äijät jaksaa vääntää keskenään Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2008 Mutta lastaaminen helpompaa, nappia painamalla kuorma sisään / ulos , ei tarvitse pumppukärryjen kanssa punnertaa. Mutta itse lasti ei valita tai vittuile. Ja jos valittaa, niin kylmäkoneen pakastuksen pitäisi viimeistään vaientaa. edit: eikä lasti ole kiinnostunut aikataulusta. Tänään lasti on ollut lähtövalmis jo klo 10:00 alkaen, mutta ei ole vielä soittanut, että mä olen myöhässä. Lastin omistajalle riittää, että lähtee tänään ennen puolta yötä.. Eli työaikakin liukuu tällei kivasti, kohta aattelin lähteä.. ps. pässillä/vastapainotrukilla lastataan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2008 Mutta itse lasti ei valita tai vittuile. Ja jos valittaa, niin kylmäkoneen pakastuksen pitäisi viimeistään vaientaa. edit: eikä lasti ole kiinnostunut aikataulusta. Tänään lasti on ollut lähtövalmis jo klo 10:00 alkaen, mutta ei ole vielä soittanut, että mä olen myöhässä. Lastin omistajalle riittää, että lähtee tänään ennen puolta yötä.. Eli työaikakin liukuu tällei kivasti, kohta aattelin lähteä.. ps. pässillä/vastapainotrukilla lastataan. Kyllä mä luulen että joku alkaa valittamaan kun sullakin rupee salaatti ruskistuu kyydissä kun tarpeeksi kauan odottelet joka hommassa lienee omat hyvät / huonot puolet. Ja tuosta lastaamisesta, tuota on tullut seurattua ja joskus kiireellä itsekkin tehtyä kun useampi rekka yhtäaikaa pihassa. Toimitamme tukiasemalaitteita ympäri maailmaa ja elektroniikan ollessä kyseessä ei kuljettaja ole velvollinen lastaamaan mikäli ei halua. Eli tuo "pumppukärry" oli heitto. Jokaisen meidän työpanos on tärkeää, ei me kaikki voida olla bussikuskeja, rekkakuskeja,taksikuskeja, lääkäreitä....... Onneksi ainakin itsellä on ollut mahdollisuus tehdä elämässä sitä mistä pidän..... ( tällähetkellä katson että muut tekee ja jos ei tee, puutun asiaan, siitä saa vielä palkkaakin), itsellä ei ole ollut tarvis kyseinalaistaa kenenkään ammattia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2008 Huoh, pitääkö käydä joku päivä kokeilemassa. Väitän, että siitä taipuu täysperävaunukin sinne, ehkä joutuu ottamaan tilaa "väärältä" kaistalta (vaikka kummaltakaan ei saakaan kääntyä), mutta kyllä se sinne alle 15 sekunnin menee silti. Joo minäkin näin kyseisen kuvan ja väitän, että siitä taipuu kyllä (normaali) rekka kuin rekka ilman mitään Samin "20 minuutin" työskentelyjä. Ehkäpä Sami kuitenkin joutuisi tekemään sitä kuuluisaa ajatustyötään, kuten esim. Pitäjänmäen liikenneympyrään tullessa. Tuohan taisi olla pitkänokkainen veturi, joka tuo hieman lisähaastetta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2008 Joo minäkin näin kyseisen kuvan ja väitän, että siitä taipuu kyllä (normaali) rekka kuin rekka ilman mitään Samin "20 minuutin" työskentelyjä. Ehkäpä Sami kuitenkin joutuisi tekemään sitä kuuluisaa ajatustyötään, kuten esim. Pitäjänmäen liikenneympyrään tullessa. Tuohan taisi olla pitkänokkainen veturi, joka tuo hieman lisähaastetta. Niin siinä kuvatekstissä luki, että 20 minuuttia siihen paloi. Ja muutama jalankulkija näyttämässä, että ottaako kiinni vai eikö ota. Oli se pitkänokkainen laite, ja siksi minä sitä ihmettelinkin, että mitä helvttiä se kuljettaja ajatteli. Ei ammattilaisen pitäisi olla noin pihalla ajoneuvonsa/ajoneuvoyhdistelmänsä ulottuvuuksista, mitoista ja siitä, mistä se mahtuu ja mistä se EI mahdu! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2008 Huoh, pitääkö käydä joku päivä kokeilemassa. Kateellinen siitä etten aja jotain aikataulutettua linjaa paskalla palkalla? Huh huh. Mua ei sais ajamaan alle 20e tuntipalkalla tuota metriäkään. No käy kokeilemassa, ota kuva tai video ja laita tänne. Aaa kyse olikin rahasta, niinpä tietenkin. Rahalla mitataan kaikki, näemmä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2008 Aaa kyse olikin rahasta, niinpä tietenkin. Rahalla mitataan kaikki, näemmä. Eiköhän rahalla mitata nykyään kaikki, pl. talkoot & hyväntekeväisyys. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2008 Joo tuo on kuulemma aikalailla erilainen kun normaali matalalattia bussi. En tiedä enempää. Joo kyllä se on erikoisempi kuin normaali ytv-alueen bussi. Sisällä penkit ovat päällystetyt vihreällä kankaalla ja penkkien selkänojissa on tietoisku lappusia uhanalaisten tiikerien suojelusta ja hauskoja faktoja visenteistä ym. eläimistä. Muutenki bussi on sisältä "päällystetty" trooppisten eläinten kuvilla. Bussissa pyöri myös video uhanalaisten eläinten suojelusta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2008 No käy kokeilemassa, ota kuva tai video ja laita tänne. Aaa kyse olikin rahasta, niinpä tietenkin. Rahalla mitataan kaikki, näemmä. En laita, poliisi tulis kuitenkin kolkuttelemaan ovelle ja vaatisi rangaistusta. Ajoin siitä taas tänään ohi oikein perävaunun kanssa (kyllä, poikkeuslupa on), kyllä se sinne mahtuu kääntymään ihan helposti, jos yhdistelmän kääntyvyys on määräysten (asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä) mukainen. Mitä tulee siihen, että tolla kuskilla tuhrautu 20 minuuttia, niin se johtunee virheellisestä ajolinjasta ko. tilanteessa ja henkilöautojen tuomasta ahtaudesta. Lisäksi siinä on luultavasti 10 minuuttia tuulesta temmattuna. Rahalla ei mitata kaikkea, mutta tottakai sellaisesta työstä, jota ei juuri viitsisi tehdä, pitää saada järkevä korvaus. ps. editoi tän threadin ekan viestin otsikkoa sen verran, että otat tuon välilyönnin siitä sanojen välistä veks... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2008 Eiköhän rahalla mitata nykyään kaikki, pl. talkoot & hyväntekeväisyys. Olen kuullut, että moni ottaa vaikka perseeseen, jos pääsee hinnasta sopimukseen.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2008 Mitä tulee siihen, että tolla kuskilla tuhrautu 20 minuuttia, niin se johtunee virheellisestä ajolinjasta ko. tilanteessa ja henkilöautojen tuomasta ahtaudesta. Lisäksi siinä on luultavasti 10 minuuttia tuulesta temmattuna. Niin, me kun emme ole kaikki täydellisiä, kuten Sami. Rahalla ei mitata kaikkea, mutta tottakai sellaisesta työstä, jota ei juuri viitsisi tehdä, pitää saada järkevä korvaus. Tuo 20e/h kuulostaa vielä aika heikolta tuollaisesta työstä. OIiko tuo nettona vai bruttona? Ottaen huomioon, että rekkahommissakin pääsee helposti tuonne 15-20e/h nettopalkoille, niin ihan siihen hintaan en vielä bussia (linjaa) lähtisi ajamaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2008 Ootte te rekkakuskit hulvatonta porukkaa.. Joka paikassa pitää uskotella itsekseen p****duunin parhautta.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2008 Ootte te rekkakuskit hulvatonta porukkaa.. Joka paikassa pitää uskotella itsekseen p****duunin parhautta.. Tässä puhuttiin nyt bussin ajamisesta (tai ajamattomuudesta), ei siitä, kuinka "parhautta" on ajaa rekkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2008 Niin, me kun emme ole kaikki täydellisiä, kuten Sami. Tuo 20e/h kuulostaa vielä aika heikolta tuollaisesta työstä. OIiko tuo nettona vai bruttona? Ottaen huomioon, että rekkahommissakin pääsee helposti tuonne 15-20e/h nettopalkoille, niin ihan siihen hintaan en vielä bussia (linjaa) lähtisi ajamaan. Tässä puhuttiin nyt bussin ajamisesta (tai ajamattomuudesta), ei siitä, kuinka "parhautta" on ajaa rekkaa. Ihan ot, mutta mitenköhän nää jutut liittyvät itse aiheeseen eli "bussi kuvausta"?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2008 Niin joo no se on herrojen pakko päästä aina mollaamaan välillä kun ei ole muuta tekemistä. Postaamalla 2 viikkoa vanhan kuvan ja hihittelemällä. Sitten kun erehdyt kommentoimaan, niin ovat tyytyväisiä, saivat ärsytettyä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2008 Ottaen huomioon, että rekkahommissakin pääsee helposti tuonne 15-20e/h nettopalkoille, niin ihan siihen hintaan en vielä bussia (linjaa) lähtisi ajamaan. Paskan marjat. Vaikka mitä sepostaisit tuollaisten numeroiden selitykseksi, niin ei mene läpi kenellekään. Noihin palkkoihin ei ainakaan renkinä pääse. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 18, 2008 Paskan marjat. Vaikka mitä sepostaisit tuollaisten numeroiden selitykseksi, niin ei mene läpi kenellekään. Noihin palkkoihin ei ainakaan renkinä pääse. Renkinäpä hyvinkin. Aika tarkalleen 15-16e/h on nettopalkka tällä hetkellä. Eli kun nettopalkka jaetaan tehdyillä työtunneilla kuukauden ajalta. Tunteja tosiaan tulee n. 180 ja täytyy muistaa, että joka toinen lauantai on noissa tunneissa mukana, mutta niistä ei makseta palkkaa ja saan ne palkallisena vapaana kun lähden Kauko-Itään 3 kuukauden kuluttua. Henkilökohtaisesti mä en tunne montaakaan rekkakuskia, jonka nettopalkka on alle 3000e kuukaudessa veroprosentin vaihdellessa n. 18 - 25. Eikä kukaan tee mitään hirveitä ylityömääriä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla