Guest hetku

acars

13 viestiä aiheessa

morjensta vaan kaikille olen täällä uusimpia harrastajia ilmailupuolella

nyt olisi pienen avun tarve  olen rakentamassa acars systeemiä web palvelimelle olis tarve saada apua/tietoa miten tähän acars saisi  kartan pohjalle ??  muuta pientä säätöä olisi acars vastaanottimen paikka tulee olemaan itä-helsinsingissä 47m merenpinnasta tällä hetkellä toimii kotipöydällä testi luonteisesti näyttää nyt jo wörkkivän hyvin

eli olisko kellään haluja auttaa jeesiä acars softan kanssa jotta saisin toimimaan web palvelimella

tv petri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joko olet kokeillut forumin searchia? Sieltä löytyy vaikka kuinka monta threadia Acarseista. Kenties niistä voisi löytyä ratkaisu sinunkin ongelmaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mulla tää softa puoli hukassa radiopuoli muu tekniikka on hanskassa koskaan ollut mikään yybes hyvä näitten tietokoneitten kanssa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tässä search kattottu acars kaikkea nyt ongelma sais jonkun karttapohjan acars alle mä en osaa juuri vääntää härpäkkeitä acars kartta suurin ongelma miten vääntää web palvelin homma aika lailla nyt pulkassa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista tämä ACARS servereiden ilmestyminen. Ja samoin ADS-B.

Täällä on kovasti väännetty kättä siitä onko ilmailuradioliikenne luottamuksellista. Nämä edellämainitut data-lähetykset ovat minun käsittääkseni ihan samassa asemassa luottamuksellisuuden suhteen kuin ilmailun puheradioviestintä. Joten jos näitä saa välittää nettiin, niin sitten saa myös vastaanotettua puhetta. Ja jos ei saa, niin sitten ei saa näitäkään.

Kuten toisessa ketjussa on keskusteltu, niin ilmailuradioliikenteen julkisuus/luottamuksellisuus on epäselvä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tässä search kattottu acars kaikkea nyt ongelma sais jonkun karttapohjan acars alle mä en osaa juuri vääntää härpäkkeitä acars kartta suurin ongelma miten vääntää web palvelin homma aika lailla nyt pulkassa

1. asenna ACARS-ohjelma koneellesi ja käynnistä se.

2. Paina maapallon kuvaa ja valitse "Kuinka luoda oma kartta".

[ attachment removed / expired ]

3. Lue ohje

Luo karttasi ACARSD -hakemistoosi nimellä card-1.gif ( voit tallentaa 3 erilaista karttaa)

Kartan tein Google Earth -ohjelmasta PSP:n kuvankaappaus -toiminnolla. Karttaan lisäsin reitit ym. foorumin sivuilla saadun vinkin kautta.

Sen latasin Google Earthin päälle.

4. Määrittele karttasi raunojen koordinaatit. Itse käytin tässä jälleen Google Earthia.

5. Sovittele koordinaatteja niin kauan, kunnes kartta osuu pakoilleen haluamallasi tarkkuudella. Apunasi käytä ACARS:n Waypointeja ja Airportteja.

Onnea yritykseen. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

itte mä vastuun kannan jos ongelmia tulee kyllä mulla on hallussa radiolait jos alkaa kiivas väittely veivaan sit systeemin omaan käyttöön että näin !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

itte mä vastuun kannan jos ongelmia tulee kyllä mulla on hallussa radiolait jos alkaa kiivas väittely veivaan sit systeemin omaan käyttöön että näin !

Joo samaa mieltä!

Pistän kanssa palomuurista hanat kiinni, jos änkytys alkaa lisääntyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

nyt olis kartta tehty mutta miten saada koneet näkymään siinä? positionmsg kansio löytyy ja siellä on joitain tiedostoja mutta kartalla ei näy mitään. ei edes oma serverin paikka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten ohjeessa sanotaan:

- luo card-1.gif -niminen karttatiedosto ACARS-ohjelman hakemistoon

- kuvan suhde täytyy olla oikein (itselläni 800x520 pikseliä) ACARS:n mukana tullut kuva oli 802x582 pikseliä.

- käynnistä acarsd ja lisää koordinaatit (paina maapallosta, valitse "Define map settings"

Vasemmanpuoliseen pystysarakkeeseen ylimmäksi tulee kuvasi pohjoiskoordinaatti (itselläni 61.17)

Sen alle tulee kuvan eteläkoordinaatti(itselläni 59.34)

Sen alle vastaavasti länsikoordinaatti (itselläni 22.40)

Alimmaiseksi tulee itäkoordinaatti (itselläni 27.68)

Sitten tulee antaa serverin sijainti.

Itselläni (N/S) 60.28 (E/W) 25.07 , Askola n. (N/S) 60.31 (E/W) 25.35

NÄIDEN LUKUJEN TULEE OLLA KARTAN KOORDINAATTIEN VÄLISSÄ, MUUTEN EI SERVERI NÄY KARTALLA!

Lentokoneita kyllä ilmestyy kartalle, mutta kaikki eivät valitettavasti lähetä sijaintitietoaan.

EDIT:

Lisää ohjeita  ACARSD.ORG  foorumilta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kiitos klaus, nuo oman asuinpaikan kordinaatit oli melkein samat kuin tuossa sinun ohjeessa. toivotaan et rupeaa jotain näkymään :thmbup:

edit: tein uuden kartan ja heti ilmestyi blue1 sille  ;D tais olla koordinaatit vähän päin p******ä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään