Guest hurrikane2

Hullujen koirien aikakausi alkanut Vaasassa

15 viestiä aiheessa

Vähän EFVA-tietoa taas. Vaikuttaa siltä, että on taas vaihdettu MD-kalustoon reitillä EFHK-EFVA-EFHK. Edellinen kausi on ollut melkein ainoastaan ATR-koneita EFVA:n ilmatilassa, aamukone on vissiin ollut MD-tyyppinen. Nyttemmin kuulen MD-lähtöjä melkein koko ajan, ainakin tuntuu siltä. Sanoisin että noin puolet (3?) päivällisistä lähdöistä on korvattu MD80:lla. Minun mielestäni hyvä asia, mutta mikään ei lyö sitä vanhaa, hyvää aikaa, milloin oli kunnon F50- ja DC9-koneita EFVA:lla. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EFOU:llekkin mukavasti ovat lisänneet MD80 lentoja...ihan hyvä että ainaista bussimassaa korvataan. Taitaa nyt kesällä olla 8/14 MD80 lentoja päivittäin :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EFOU:llekkin mukavasti ovat lisänneet MD80 lentoja...ihan hyvä että ainaista bussimassaa korvataan. Taitaa nyt kesällä olla 8/14 MD80 lentoja päivittäin :)

 

Ja Joensuuhun saisivat pikkuhiljaa ruveta lähettämään jotain muutakin kuin atraimia ja MD:itä. Alkaa puuduttamaan tuo tarjonta, kun kutakuinkin kaikki yksilöt on tullut täällä jo kuvattua. Tai no, tietty noita sattuu vielä kohdalle noita "ennennäkemättömiä" MD:itä, kuten LPC tänä aamuna...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja Joensuuhun saisivat pikkuhiljaa ruveta lähettämään jotain muutakin kuin atraimia ja MD:itä. Alkaa puuduttamaan tuo tarjonta, kun kutakuinkin kaikki yksilöt on tullut täällä jo kuvattua. Tai no, tietty noita sattuu vielä kohdalle noita "ennennäkemättömiä" MD:itä, kuten LPC tänä aamuna...

Nooh, kyllä siellä MD:ssäkin on aina jotain "uutta" täälläkin...LPB on muuten just saanu uudet värit...

Ja tänäaamuna joku missasi LZF:n...ois ollu semmoinen EFOU:lla nimittäin :P :P

 

EDIT: niinjoo, EFOU:lla saisivat lähettää myös Atraimia ja Goldenin Saabeja(ei prkl muuten että Saab 340:ssä on rasitta startterin ääni, tuli pitkästäaikaa tossa viikko sitten sekin kuultua täällä :P)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saabi 2k:t on kivoja ;)

 

Ihan nätti ja nopsa kone, ja kaveri joka tuollaisen perämiehenä on, on suht ihastunut työkaluunsa. Epäilemättä myös energiatalous toista luokkaa kuin jeteissä, eikä silti paljon häviä nopeudessa. Saisivat vaan joskus käydä Avroillakin EFVAlla, ja kertoa mulle ennakkoon että ehdin kentän reunalle.. 8)

 

Viime lauantaina iltapäivällä muuten pisti pahemman kerran korvaan laskuun tulleen Saban (OH-SAS, muistaakseni) infernaalisen kimakka vinkuna (APU?), en ole muissa yksilöissä tuota huomannut aiemmin, enkä kyllä tuossakaan, tai ei ainakaan ole jäänyt mieleen...?

 

Ja sitten takas subjektiin:

Positiivista kyllä MD:iden ilmestyminen takaisin muihinkin kuin pyjamavuoroon. Sinänsä toki ATR:llä on kiva matkustaa kesällä kun pilviä ei ole tai ne on lentopinnan yllä, mutta on se jotenkin niin kuivan puiseva kone.

 

Janne

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viime lauantaina iltapäivällä muuten pisti pahemman kerran korvaan laskuun tulleen Saban (OH-SAS, muistaakseni) infernaalisen kimakka vinkuna (APU?), en ole muissa yksilöissä tuota huomannut aiemmin, enkä kyllä tuossakaan, tai ei ainakaan ole jäänyt mieleen...?

Nuo Saabin APU:t on kyllä legendaarisia(äänensä suhteen siis, vähän kuin Avron laipat) ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se Saabaksen APU mikään pahin möykkäri ole, siis normaalisti.

Kirkuvista APUlaisista saa kiittää mitä todennäköisimmin DE-ICING äijiä...

 

Jaa miksiköhän...? >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukavaa nähdä noita pitkiä ja kauniita vinttikoiria enemmän EFVA:lla. :)

Toivottavasti kasikymppis liikenne jatkuu myös syksyllä, kun meikäläinen asustaa taas Vaasassa päätoimisesti. Nyt kesäajan joutuu tyytymään pääosin EFHK:n liikenteen seuraamiseen + viikonloppuisin EFVA:lla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EFOU:llekkin mukavasti ovat lisänneet MD80 lentoja...ihan hyvä että ainaista bussimassaa korvataan. Taitaa nyt kesällä olla 8/14 MD80 lentoja päivittäin :)

Joo Kuopioonkin tulee mukavasti MD lentoja päivässä.. 1/6 jos sitäkään :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivän tietoisku, hulluista koirista puheen ollen. Vuodesta 1995 lähtien olen kerännyt eri lentoyhtiöiden kutsumanimiä MD-80-koneesta.

 

Hullu koira eli Mad Dog on ylivoimaisesti yleisin, jonka jälkeen seuraa Skidbuggy, joka ilmeisesti tarkoittaa kevyttä, lämpimän maailman, helposti luisuvaa ranta-autoa, buggyä. Tämä liittyy siihen, että MD-80 on aika herkkä lähtemään luisuun maassa.

 

Pohjoisamerikassa puhutaan myös Puutarhatikasta, eli lawn dartista. Se on sikäläinen, nykyään kielletty puutarhapeli, jossa viskotaan 30 senttiä pitkiä ja raskaita tikkoja nurmikolle merkittyyn maalitauluun, vähän petankkityyliin. Osunut lapsia päähän ja mennyt ns. rakenteista läpi, siitä kielletty.

 

MD-90:tä on sanottu Sähköjetiksi ja Mikki Hiireksi, isojen ja hiljaisten moottorien vuoksi. MD-87:aa on sanottu Pätkäksi tai Tumpiksi (niin kuin myös Finnairin varhaisia lyhyitä ysejä). Koneen kalifornialaiseen syntyperään viittaa Gucci-jetti.

 

Austrianille, joka ensimmäisenä otti head-up-näytöt käyttöön, kone oli Das Boot, eli Sukellusvene, kun kippari tähysti kiitorataa periskoopista. Delta Air Linesilla puhuttiin Ruuvarista senjälkeen kun uudemmat peräkartiot asennettiin koneisiin ja yhtiöllä oli kasikymppisiä pilvin pimein.

 

Siiten onkin yleensä puhetta MD-80:n pitkäksi venyneestä ulkomuodosta eri sanankääntein: Rööki, Dildo, Lyijykynä, Makkara, Nuudeli, Limusiini, Viemäri tai Superkäärme. Osuva ja runollinen on varmasti myös Swissairissä esiintynyt Joutsen.

 

Erkki

www.md80.net

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivän tietoisku, hulluista koirista puheen ollen. Vuodesta 1995 lähtien olen kerännyt eri lentoyhtiöiden kutsumanimiä MD-80-koneesta.

 

Hullu koira eli Mad Dog on ylivoimaisesti yleisin, jonka jälkeen seuraa Skidbuggy, joka ilmeisesti tarkoittaa kevyttä, lämpimän maailman, helposti luisuvaa ranta-autoa, buggyä. Tämä liittyy siihen, että MD-80 on aika herkkä lähtemään luisuun maassa.

 

Pohjoisamerikassa puhutaan myös Puutarhatikasta, eli lawn dartista. Se on sikäläinen, nykyään kielletty puutarhapeli, jossa viskotaan 30 senttiä pitkiä ja raskaita tikkoja nurmikolle merkittyyn maalitauluun, vähän petankkityyliin. Osunut lapsia päähän ja mennyt ns. rakenteista läpi, siitä kielletty.

 

MD-90:tä on sanottu Sähköjetiksi ja Mikki Hiireksi, isojen ja hiljaisten moottorien vuoksi. MD-87:aa on sanottu Pätkäksi tai Tumpiksi (niin kuin myös Finnairin varhaisia lyhyitä ysejä). Koneen kalifornialaiseen syntyperään viittaa Gucci-jetti.

 

Austrianille, joka ensimmäisenä otti head-up-näytöt käyttöön, kone oli Das Boot, eli Sukellusvene, kun kippari tähysti kiitorataa periskoopista. Delta Air Linesilla puhuttiin Ruuvarista senjälkeen kun uudemmat peräkartiot asennettiin koneisiin ja yhtiöllä oli kasikymppisiä pilvin pimein.

 

Siiten onkin yleensä puhetta MD-80:n pitkäksi venyneestä ulkomuodosta eri sanankääntein: Rööki, Dildo, Lyijykynä, Makkara, Nuudeli, Limusiini, Viemäri tai Superkäärme. Osuva ja runollinen on varmasti myös Swissairissä esiintynyt Joutsen.

 

Erkki

www.md80.net

 

Heh, rakkaalla lapsella on monta nimeä! :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään