Keijo Räsänen

Randolph Aviator - laseja pääkaupunkiseudulta

25 viestiä aiheessa

Tietääkö kukaan löytyykö pääkaupunkiseudulta liikettä joka myy noita Randolphin Aviator-laseja?

Tiedän kyllä Hillside Oy:n joka myy niitä netin kautta mutta ei oikein viitsisi ostaa tuon hintaluokan laseja kokeilematta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sain Tapiolan silmäasemalta tiedon että heiltä ei löydy Randolpheja.

Tietääkö kukaan mitään muuta kauppaa mistä niitä mahdollisesti löytyisi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Tiedän kyllä Hillside Oy:n joka myy niitä netin kautta mutta ei oikein viitsisi ostaa tuon hintaluokan laseja kokeilematta.

Etämyynnissä on aina 14 päivän palautusoikeus syystä riippumatta. Pätee siis myös internetkaupassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomen epävirallinen muisteloija muistelee täällä taas:

Randolpheja myi aikanaan (90-luvulla) optikkoliike, joka oli viistosti vastapäätä Stockmannin pääovia (arvatkaa, muistanko liikkeen nimeä). Tunnen "hyvää päivää" -tyyliin silloisen omistajaliikkeen perheen pojankin, mutta sillä tuskin on merkitystä mihinkään. Jos en väärin muista, yhdet Randolphit sieltä käytiin Tolvasen Laten kanssa hakemassa. Todennäköisesti muistan kaiken taas ihan päin p:tä, joten olisi voinut jättää tämänkin kirjoituksen kirjoittamatta.

Hitto. Meikäläinen horisee kuin 80-vuotias ukko.

Nyt joku suuttuu, mutta mielestäni niihin Randolpheihin tuli helposti naarmuja. Vanhoja Ray-Baneja on hanskalokerot täynnä, joten jämähdin niihin. Olkoonkin, että vaikka käyttää pienimpiä malleja, alkaa peilikuva huutaa kalapuikkoviiksiä lärviin tyyliin Keke Rosberg. Nyt silmille viskaan melkein mitkä tahansa lasit kunhan vain saa himmennystä päälle tarvittaessa.

Auttaakotällainenmuistelointisekoiluketääntuskin...  :D

Sanokaa vaan suoraan jos haluatte minut radiohiljaisuuteen. I'll just take my coat...  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt joku suuttuu, mutta mielestäni niihin Randolpheihin tuli helposti naarmuja. Vanhoja Ray-Baneja on hanskalokerot täynnä, joten jämähdin niihin. Olkoonkin, että vaikka käyttää pienimpiä malleja, alkaa peilikuva huutaa kalapuikkoviiksiä lärviin tyyliin Keke Rosberg. Nyt silmille viskaan melkein mitkä tahansa lasit kunhan vain saa himmennystä päälle tarvittaessa.

Itsellä ei Randolphit (joita sai joskus Finnairin koneesta) pysyneet kunnolla päässä, joten pölyttyvät tuolla hyllyssä vieläkin. Ray-Banillahan on lentäjien käyttöön suunniteltu G-16 linssi, johon lankesin tänä keväänä ja on toiminut oikein mainiosti. Muutenkin tuntuvat erittäin laadukkailta laseilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin Cazze Helsinginkadulla (Optikko Virtanen) myy Randolpheja pääkaupunkiseudulla, mutta mikäli haluttu malli on tiedossa, niin kannattaa harkita lasien tilaamista suoraan valmistajan nettikaupasta, josta ne toimitettunakin ovat aika kilpailukykyisesti hinnoiteltuja.

-Tero-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä ei Randolphit (joita sai joskus Finnairin koneesta) pysyneet kunnolla päässä, joten pölyttyvät tuolla hyllyssä vieläkin.

Yleensäkin kaikki lasit kannattaa ostaa kunnon liikkeestä niin herra/rouva optikko vääntää ne käyttäjän päähän sopivaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Randolpheja myi aikanaan (90-luvulla) optikkoliike, joka oli viistosti vastapäätä Stockmannin pääovia (arvatkaa, muistanko liikkeen nimeä). Tunnen "hyvää päivää" -tyyliin silloisen omistajaliikkeen perheen pojankin, mutta sillä tuskin on merkitystä mihinkään. Jos en väärin muista, yhdet Randolphit sieltä käytiin Tolvasen Laten kanssa hakemassa. Todennäköisesti muistan kaiken taas ihan päin p:tä, joten olisi voinut jättää tämänkin kirjoituksen kirjoittamatta.

Aleksin Optiikka oli aikanaan siinä Stokkaa vastapäätä, tosin muutti pois 90-luvun lopulla keskuskadulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Serengeti Drivers mattamustilla ohkasilla kehyksillä on hyvä valinta lentämiseen. Ruskea linssi antaa parhaat kontrastit. Olen käyttänyt, koska näin vanhoilla ämiikasikuskeilla..  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleensäkin kaikki lasit kannattaa ostaa kunnon liikkeestä niin herra/rouva optikko vääntää ne käyttäjän päähän sopivaksi.

Ellei suorastaan käy teettämässä itselleen lasit "from scratch" TODELLA hyvällä optikolla..  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Serengeti Drivers mattamustilla ohkasilla kehyksillä on hyvä valinta lentämiseen. Ruskea linssi antaa parhaat kontrastit. Olen käyttänyt, koska näin vanhoilla ämiikasikuskeilla..  8)

Tuollaiset mulla on taskussa mukana melkein aina. Et todellakaan kehu turhaan ruskehtavaa linssiä. Loistava jopa maitomaisessa pilvikelissä... Köh, mitäs mä nyt sellaisessa olen ollut...  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkö kukaan löytyykö pääkaupunkiseudulta liikettä joka myy noita Randolphin Aviator-laseja?

Eräs ilmailija suositteli Randolf Aviator aurinkolaseja. Noin 7 vuotta sitten ostin Randolffit. Sitä ennen olin käyttänyt  Ray Baneja. Tuli kokokeitua perinteiset pilotti mallit ja eri linssi tyypit.

Olen käyttänyt laseja tosi paljon ja  linssi on ollut hyvä ja kehys kestävä. Ei ole tarvinnut juotella eikä olla jatkuvasti taivuttelemassa.Linsseissä nyt muutamia pieniä hius naarmuja.

Vaikka ovatkin suorilla aisoilla niin pysyvät päässä hyvin.

Suosittelen  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eräs ilmailija suositteli Randolf Aviator aurinkolaseja. Noin 7 vuotta sitten ostin Randolffit. Sitä ennen olin käyttänyt  Ray Baneja. Tuli kokokeitua perinteiset pilotti mallit ja eri linssi tyypit.

Olen käyttänyt laseja tosi paljon ja  linssi on ollut hyvä ja kehys kestävä. Ei ole tarvinnut juotella eikä olla jatkuvasti taivuttelemassa.Linsseissä nyt muutamia pieniä hius naarmuja.

Vaikka ovatkin suorilla aisoilla niin pysyvät päässä hyvin.

Suosittelen  :thmbup:

Nättävät myös todella tyylikkäiltä, eli juuri sellaisilta oikeilta lentäjän laseilta tyyliin top gun U.S.A.  .

Eli hieman kulmikkaammat ja pienemmät kuin juntti reipanit  ;D

Että ruskee olis paras linssi, eli mikäs se olis sitten noista tämä:

605.jpg

http://www.randolphusa.com/pc-65-2-aviator.aspx

noi on cool...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saako Randolpheja omilla voimakkuuksilla vai onko noi aina 0-voimakkuudella?

Ainakin valmistaja itse myy myös pelkkiä kehyksiä, joihin voi teettää haluamassaan paikassa sopivat linssit. Kannattanee kysyä myös joltain jälleenmyyjistä.

-Tero-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin valmistaja itse myy myös pelkkiä kehyksiä, joihin voi teettää haluamassaan paikassa sopivat linssit. Kannattanee kysyä myös joltain jälleenmyyjistä.

Eipä sitten ole iloa ottaa kehyksiä tuolta kun linssithän ne kuitenkin on "se juttu" aurinkolaseissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Joo, taitavatpa minultakin tuollaiset kaapin pohjalta löytyä. Hirveästi en ole käyttänyt, sillä suosin Oakleyn laseja. Nuo Randolphien sangat vaan sopivat hyvin kypärän (ja kuulokkeidenkin) alle, kun ovat sellaiset litteät. Jos et muualta löydä, saattaisin vaikka luopua omistani (olettaen, että ne vielä jostain itse löydän :P)

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin Cazze Helsinginkadulla (Optikko Virtanen) myy Randolpheja pääkaupunkiseudulla

Jep, sieltähän niitä löytyy. Kiitos vinkistä! Kävin tänään kokeilemassa niitä ja vaikuttivat ihan hyviltä. Vielä en ole lasien onnellinen omistaja kun hintaa niillä oli n.160€  :-\ 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, sieltähän niitä löytyy. Kiitos vinkistä! Kävin tänään kokeilemassa niitä ja vaikuttivat ihan hyviltä. Vielä en ole lasien onnellinen omistaja kun hintaa niillä oli n.160€  :-\ 

Oliko uudessa Pluu Vinksissä (Blue Wings) Randolph-tarjous lentokentän jossain liikkeessä vai muistelenko jonkun muun länsiyhtiön asiakaslehteä?

J-lauta tätä samaa päätä kesät & talvet...  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse kävin ihan Hillsidellä kokeilemassa ja hyvin istuu. Ray-banilta löytyisi mielestäni tyylikkäämpiäkin (tyyli ennen tarkoitusta...), mutta mikään kokeilemani ei taas tuntunut soveltuvan lentämiseen pienine linsseineen. Toki niitäkin on monenlaisia.

Luulisin kallistuvani tuon Randolph Aviatorin kannalle. Ne näyttääkin lentäjälaseilta, joskin 70-luvun sellaisilta... 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääkaupunkiseudulta ylivoimaisesti paras palvelu löytyy Virtasen Jukalta (Optikko Virtanen). Maahantuoja Turussa on myös erinomainen kaveri auttamaan ja sitten kun pojilta ei löydy linssejä, varaosia tai varusteita niin ottakaa yhteys osoitteeseen: rick@randolphusa.com ja homma järjestyy.

Tieto Rickiltä kaksi päivää sitten: Pari vuotta sitten poistuneet Aviator II, joissa otsapanta, tulevat takaisin markkinoille.

Ja jos joku Malmin uudesta butiikista/postimyynnistä lukee tätä, ottakaa tää homma haltuun, niin että kaikkea löytyisi suoraan maailmaan parhaalta lentokentältä, eli Malmilta, please!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään