Petri Sucksdorff

Purjelentoa Räyskälässä

25 viestiä aiheessa

Tällaista  :) 

Laittakaa vaan muutkin kuvia purjelennosta ! :thmbup:

Ilta hinaus

[ attachment removed / expired ]

Pitkät siivet laskussa

ASG-29 ensilentoja suomessa !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös se muuten ole niin että purjelentolupakirjan saa jo 15 vuotiaana? Muistelisin lukeneeni näin

16 vuotiaana. Tosin Käsittääkseni kurssille jo 14 vuotiaana. (?)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai että ASG-29:n ensilento Suomessa.

Ehei, moinen tapahtui jo 19.6.2006, ja tietenkin Räyskälässä. Ensilennon lensi merkin maahantuoja Hannu Korhonen,

ja koneena oli vielä prototyyppiyksilö, josta on kuvia nähty monen lehden kannessa. Toimme koneen mukanamme

Eskilstunan MM-kisoista, ja tässä on tuontipäivää seuraavan päivän ensilento kyseessä.

CRW_7978.jpg

CRW_7980.jpg

Tämä konetyyppi ei käsittääkseni ole vielä lentänyt kertaakaan Suomessa, arvauksia?

Minä olen kyllä lentänyt LS-8:lla sen kanssa samassa nostossa, meni menojaan...

CRW_6500_800.jpg

Teemu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kauhavalta pari

Parit kierteet aluksi

[ attachment removed ]

Sitten rattaat nurin.

[ attachment removed ]

Äkkiähän se huvi tolla menolla sitten loppuukin

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä konetyyppi ei käsittääkseni ole vielä lentänyt kertaakaan Suomessa, arvauksia?

Minä olen kyllä lentänyt LS-8:lla sen kanssa samassa nostossa, meni menojaan...

CRW_6500_800.jpg

Teemu

Morjens!

Missäspäin sitä etan (X33?) kanssa ollaan pyöritty?

Jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia, varsinkin tuossa ensimmäisessä kuvassa on fiilistä.

Vai että ASG-29:n ensilento Suomessa.

Ehei, moinen tapahtui jo 19.6.2006, ja tietenkin Räyskälässä. Ensilennon lensi merkin maahantuoja Hannu Korhonen,

ja koneena oli vielä prototyyppiyksilö, josta on kuvia nähty monen lehden kannessa. Toimme koneen mukanamme

Niin Petri varmaan tarkoitti, että ensimmäisen Suomeen hankitun ASG-29:n ensilento, ja tässäkin tapauksessa muuten Hanski puikoissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin Petri varmaan tarkoitti, että ensimmäisen Suomeen hankitun ASG-29:n ensilento, ja tässäkin tapauksessa muuten Hanski puikoissa.

Niin no minä kyllä käsitin tuosta Teemun viestistä, että kyseessä on sama kone  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Upea kuva heti ensimmäisenä. Saisiko sitä isompana ?

no toi kuvan laatu on aika puutteellinen, joten se laatu kärsii jos sitä suurentaa .. :-[ kun ei toi kuva alumperin ollut hirveen iso .. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin no minä kyllä käsitin tuosta Teemun viestistä, että kyseessä on sama kone  ::)

no kyseessä on sama kone tyyppi. Mutta tuo kuva oli tuon ASG-29 yksilön ensimmäinen lento suomessa. Tuo proto tyyppihän tuolla aikasemmin olikin.  mutta tosiaan saa vaarän käsityksen kun lukee tuota kuva tekstiäni. pahoitteluni  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jussi tiesi oikein, jopa koneen tunnuksen, eli X33, ja rekisteri D-KETA, mikäli minä taasen muistan oikein.

Olin pari vuotta sitten avustamassa Eskilstunan kisoissa, ja kun vakioluokan päivä peruttiin,  mutta keli

alkoikin kukkia raivokkaasti, avustajat pääsivät lentämään. Minulla oli maksimipainoihin tankattu LS-8 valmiina,

ei muuta kuin taivaalle... Tai varsinaiselle pilotille Timolle se kone jäi kymmenisen kiloa alle maksimin, mutta kun

minulla tämä omapaino on vähän reilumpi.

Kyllä se Eta nousi samassa nostossa hieman eri tahtiin kuin ihan tarkalleen maksimiin tankattu LS-8, joka on siis vakioluokan kone.

Teemu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Piti laittaa vähän kuvia purjelennosta kun Petri niin ekassa viestissä kehotti. Sunnuntaikuvaaja kun olen niin kuvien laatu saattaa olla vähän niin ja näin  ;D

Huipputehokas raaseri

Hieman erikoisempi hinausyhdistelmä  :P

Ja lopuksi vielä kuva Nummelan uudesta hienosta hinausautosta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman erikoisempi hinausyhdistelmä  :P

Joo toi saattaa lentää vähän paremmin kun sen ottaa putkesta ulos ;D

Kivoja kuvia - ota myös ihmisistä muuten, ja siitä touhusta mitä kurssilla teette! Myös muusta kuin ilmailusta - koska sitä dokumentoidaan niin vähän.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vieläkös Hinu Nummelassa tekee hinauksia, vaiko vain Rangella ?, Mukava katsella noita hinauksia mökin pihamaalta kesäisin  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä Hinu vielä Nummelassa hinaa tottakai, mutta pitää välillä kokeilla autohinauksellakin leikkiä.

On OH-888 ilmaantunut jo Räyskälään. Tuonakin päivänä kun otin nuo kuvat sillä taidettiin lentää 2 lentoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On OH-888 ilmaantunut jo Räyskälään. Tuonakin päivänä kun otin nuo kuvat sillä taidettiin lentää 2 lentoa.

Hieno kone kerrassaan. Oli mittarit, pelit ja vehkeet. Näin osan 888:n katsastustapahtumasta Malmin lentoaseman parkkipaikalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun räyskälä keskustelu käy tuolla toisaalla kuumana niin pistetään parit räyskälässä

"Aurinkokenno" Ventus-2cM. Onko tuon nimi Ventur vai Ventus, tuosta kyljen tekstistä saa helposti käsityksen että olis Ventur?

Kiitokset "pilotille" kun maltoit odottaa :thmbup:

OH-968

Sitten sorvausta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo range toimi paremmin kun hyvin, juuri sopiva tohon hommaan.

Missä korkeudessa tuo Range heittää köyden pois, vai tuleekos laskuun köysi perässä.

Olisi hauska nähdä tuo Range laskukierroksessa.

jk. ettei vain olis tällä kysyjällä Äpy-viirus aiheuttanut liikatuotantoa verenkiertoon.

Hauskaa Wappua. Kuvat olivat  innoittavia ja hyviä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun räyskälä keskustelu käy tuolla toisaalla kuumana niin pistetään parit räyskälässä

"Aurinkokenno" Ventus-2cM. Onko tuon nimi Ventur vai Ventus, tuosta kyljen tekstistä saa helposti käsityksen että olis Ventur?

joo kyllä se on Ventus ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla