Kirjoitettu Huhtikuu 12, 2007 Tällaista Laittakaa vaan muutkin kuvia purjelennosta ! Ilta hinaus [ attachment removed / expired ] Pitkät siivet laskussa [ attachment removed / expired ] ASG-29 ensilentoja suomessa ! [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 13, 2007 Upea kuva heti ensimmäisenä. Saisiko sitä isompana ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 13, 2007 Eikös se muuten ole niin että purjelentolupakirjan saa jo 15 vuotiaana? Muistelisin lukeneeni näin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 13, 2007 Eikös se muuten ole niin että purjelentolupakirjan saa jo 15 vuotiaana? Muistelisin lukeneeni näin 16 vuotiaana. Tosin Käsittääkseni kurssille jo 14 vuotiaana. (?) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2007 Vai että ASG-29:n ensilento Suomessa. Ehei, moinen tapahtui jo 19.6.2006, ja tietenkin Räyskälässä. Ensilennon lensi merkin maahantuoja Hannu Korhonen, ja koneena oli vielä prototyyppiyksilö, josta on kuvia nähty monen lehden kannessa. Toimme koneen mukanamme Eskilstunan MM-kisoista, ja tässä on tuontipäivää seuraavan päivän ensilento kyseessä. Tämä konetyyppi ei käsittääkseni ole vielä lentänyt kertaakaan Suomessa, arvauksia? Minä olen kyllä lentänyt LS-8:lla sen kanssa samassa nostossa, meni menojaan... Teemu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2007 Kauhavalta pari Parit kierteet aluksi [ attachment removed ] Sitten rattaat nurin. [ attachment removed ] Äkkiähän se huvi tolla menolla sitten loppuukin [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2007 Tämä konetyyppi ei käsittääkseni ole vielä lentänyt kertaakaan Suomessa, arvauksia? Minä olen kyllä lentänyt LS-8:lla sen kanssa samassa nostossa, meni menojaan... Teemu Morjens! Missäspäin sitä etan (X33?) kanssa ollaan pyöritty? Jussi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2007 Hienoja kuvia, varsinkin tuossa ensimmäisessä kuvassa on fiilistä. Vai että ASG-29:n ensilento Suomessa. Ehei, moinen tapahtui jo 19.6.2006, ja tietenkin Räyskälässä. Ensilennon lensi merkin maahantuoja Hannu Korhonen, ja koneena oli vielä prototyyppiyksilö, josta on kuvia nähty monen lehden kannessa. Toimme koneen mukanamme Niin Petri varmaan tarkoitti, että ensimmäisen Suomeen hankitun ASG-29:n ensilento, ja tässäkin tapauksessa muuten Hanski puikoissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2007 Niin Petri varmaan tarkoitti, että ensimmäisen Suomeen hankitun ASG-29:n ensilento, ja tässäkin tapauksessa muuten Hanski puikoissa. Niin no minä kyllä käsitin tuosta Teemun viestistä, että kyseessä on sama kone Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2007 Upea kuva heti ensimmäisenä. Saisiko sitä isompana ? no toi kuvan laatu on aika puutteellinen, joten se laatu kärsii jos sitä suurentaa .. kun ei toi kuva alumperin ollut hirveen iso .. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2007 Niin no minä kyllä käsitin tuosta Teemun viestistä, että kyseessä on sama kone no kyseessä on sama kone tyyppi. Mutta tuo kuva oli tuon ASG-29 yksilön ensimmäinen lento suomessa. Tuo proto tyyppihän tuolla aikasemmin olikin. mutta tosiaan saa vaarän käsityksen kun lukee tuota kuva tekstiäni. pahoitteluni Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2007 Jussi tiesi oikein, jopa koneen tunnuksen, eli X33, ja rekisteri D-KETA, mikäli minä taasen muistan oikein. Olin pari vuotta sitten avustamassa Eskilstunan kisoissa, ja kun vakioluokan päivä peruttiin, mutta keli alkoikin kukkia raivokkaasti, avustajat pääsivät lentämään. Minulla oli maksimipainoihin tankattu LS-8 valmiina, ei muuta kuin taivaalle... Tai varsinaiselle pilotille Timolle se kone jäi kymmenisen kiloa alle maksimin, mutta kun minulla tämä omapaino on vähän reilumpi. Kyllä se Eta nousi samassa nostossa hieman eri tahtiin kuin ihan tarkalleen maksimiin tankattu LS-8, joka on siis vakioluokan kone. Teemu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2007 Piti laittaa vähän kuvia purjelennosta kun Petri niin ekassa viestissä kehotti. Sunnuntaikuvaaja kun olen niin kuvien laatu saattaa olla vähän niin ja näin Huipputehokas raaseri [ attachment removed / expired ] Hieman erikoisempi hinausyhdistelmä [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Ja lopuksi vielä kuva Nummelan uudesta hienosta hinausautosta [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 28, 2007 Hieman erikoisempi hinausyhdistelmä [ attachment removed / expired ] Joo toi saattaa lentää vähän paremmin kun sen ottaa putkesta ulos Kivoja kuvia - ota myös ihmisistä muuten, ja siitä touhusta mitä kurssilla teette! Myös muusta kuin ilmailusta - koska sitä dokumentoidaan niin vähän. //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2007 mahtavan näköinen hinaus auto ! toimiko hyvin ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2007 Joo range toimi paremmin kun hyvin, juuri sopiva tohon hommaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2007 Vieläkös Hinu Nummelassa tekee hinauksia, vaiko vain Rangella ?, Mukava katsella noita hinauksia mökin pihamaalta kesäisin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2007 Joko OH-888 on ilmaantunut kiskottavaksi taivaalle? Taitaa olla yksi Suomen tuoreimmista purjekoneista... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2007 Kyllä Hinu vielä Nummelassa hinaa tottakai, mutta pitää välillä kokeilla autohinauksellakin leikkiä. On OH-888 ilmaantunut jo Räyskälään. Tuonakin päivänä kun otin nuo kuvat sillä taidettiin lentää 2 lentoa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2007 On OH-888 ilmaantunut jo Räyskälään. Tuonakin päivänä kun otin nuo kuvat sillä taidettiin lentää 2 lentoa. Hieno kone kerrassaan. Oli mittarit, pelit ja vehkeet. Näin osan 888:n katsastustapahtumasta Malmin lentoaseman parkkipaikalla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 1, 2007 Nyt kun räyskälä keskustelu käy tuolla toisaalla kuumana niin pistetään parit räyskälässä "Aurinkokenno" Ventus-2cM. Onko tuon nimi Ventur vai Ventus, tuosta kyljen tekstistä saa helposti käsityksen että olis Ventur? Kiitokset "pilotille" kun maltoit odottaa OH-968 [ attachment removed / expired ] Sitten sorvausta. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 1, 2007 Joo range toimi paremmin kun hyvin, juuri sopiva tohon hommaan. Missä korkeudessa tuo Range heittää köyden pois, vai tuleekos laskuun köysi perässä. Olisi hauska nähdä tuo Range laskukierroksessa. jk. ettei vain olis tällä kysyjällä Äpy-viirus aiheuttanut liikatuotantoa verenkiertoon. Hauskaa Wappua. Kuvat olivat innoittavia ja hyviä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 1, 2007 Joo kyllä Range tulee köysi perässä laskuun asti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 2, 2007 Nyt kun räyskälä keskustelu käy tuolla toisaalla kuumana niin pistetään parit räyskälässä "Aurinkokenno" Ventus-2cM. Onko tuon nimi Ventur vai Ventus, tuosta kyljen tekstistä saa helposti käsityksen että olis Ventur? joo kyllä se on Ventus Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla