Aki Kylämaa

FAA Part 141 ja part 61 käytännön erot?

4 viestiä aiheessa

Olen jonkin verran tutustunut jenkkien kurssitarjontaan ja yksi asia ei vielä ole minulle täysin selvinnyt. Monessa lentokoulussa on mahdollisuus valita joko part 141 tai part 61 mukainen koulutus. Jossain kouluissa taas vain jompikumpi. Käsittääkseni part 141 on valvotumpaa ja vaatii koululta hyväksynnän. Onko saatavalla FAA lupakirjalla tai kelpuutuksella kurssin jälkeen eroa kumman koulutuksen mukaan se on suoritettu? Näkeekö sen lupakirjasta? Entä jos tuon FAA lupakirjan tai kelpuutuksen haluaa jossain vaiheessa konvertoida JAA kelpuutukseksi tai lupakirjaksi, niin katsotaanko kumman mukaan se on suoritettu? Osaako joku muutenkin valaista näiden kahden koulutustavan eroja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siinäpä erään lentokoulun kuvaus määräysten eroista

West Air Aviation

 

FAA Part 61 requires the student be able to pass the FAA written exam, with no required ground school training provided by the school. This means you may complete all the text material by yourself. If you have problems with any material you may hire an instructor to review and teach any material you are having a problem understanding. The FAA only requires 40 hours of flight training as listed in Part 61.

 

FAA Part 141 approved schools must receive an FAA inspection and approval to conduct training under this part. A training syllabus must be written for approval as well as the flight training schedule. The aircraft must be inspected by an FAA Maintenance Inspector and approved for Part 141 instruction. The training facility must also be inspected by an FAA Operations Inspector. Training under Part 141 the student is required to complete a specific number of hours of formal ground instruction in a classroom or one on one with a FAA Certificated Flight Instructor. The flight training hours are reduced for each rating, and the total hours of flight time is reduced due to this type of training environment. However most students will exceed the minimum hours to meet the proficiency standards to pass the flight test.

 

terv pompan nappi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suoraan samanlaista mallia meillä ei ole verrattavissa mutta jos Part 61 olisi ilmailukerhojen tekemään lennonopetusta ja Part 141 Ilmailulaitoksen kontrolloimaa hyväkystyn FTO:n lennonopetustoimintaa niin ollaan aika lähellä totuutta.

 

Jos olet jenkkeihin menossa tekemään lupakirjoja niin ehdottomasti Part 141 koulu. Part 61 kouluista on aika hurjiakin juttuja, toki hyviä on ihan yhtä lailla.

 

T: Jenkeissä part 141 koulussa ollut

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksistanne. Jossain kouluissa on käytössä molemmat sekä part 141 että part 61. Opetuksen taso ei varmaankaan yhden koulun sisällä paljoa muutu, vaikka valitsee sitten part 141:en tai part 61:en? Part 61 antanee koululle varmaankin vain vapauden siihen, että teoriat voidaan opiskella jossain muualla kuin paikallisessa ground schoolissa. Olenko oikeassa? Toki kaikkein järkevintä on valita suoraan part 141 mukainen koulutus paikallisineen ground schooleineen, jos sinne päin maailmaan on menossa lupakirjoja tai kelpuutuksia hankkimaan. Kurssien hinnoilla kun ei näytä paljoa eroa olevan on se sitten part 141 tai part 61 mukainen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään