Guest arttula

Mistä saisin siilin ?

34 viestiä aiheessa

Kuinkas siiliäiti sitten imettää poikasiaan, jos eivät voi maitoa juoda?

Nisäkkäiden maito on pienille pienille jälkeläisille tuotettua ravintoa. Aikuiset nisäkkäät lakkaavat tuottamasta laktaasientsyymiä, eikä laktoosi enää pilkkoudu eikä siksi imeydy niiden ohutsuolessa, vaan käy paksusuolessa aiheuttaen infernaalista kipua. Tämä on hyödyllistä, koska näin aikuiset eläimet eivät halua ryöstää pentujen ravintoa. Meillä ihmisillä on tietyillä alueilla yleistynyt mutaatio, että laktaasintuotanto ei lopukaan. Tämä on mahdollistanut karjan maidon käytön ravinnoksi ja parantanut eloonjäämismahdollisuuksia karjatalousalueilla. Meitä normaaleja on melko pieni vähemmistö pohjoismaalaisista, mutta Suomessakin koltat ovat enimmäkseen laktoosi-intolerantteja. Kauko-Idässä et myöskään maitokauppoihin törmää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, joo... ;D

Luulenpa vaan, että jopa siilikin on sen verran valistunut, ettei minua syö. Olen hyvin epäterveellinen, ja siilin kolesteroliarvot nousisivat aivan liikaa... :P Rouva kutsuu minua monityydyttymättömäksi rasvahapoksi. :-[ Vaikka niidenhän kyllä pitäisi päin vastoin olla terveellisempiä, kuin tyydyttyneiden rasvahappojen.

Arttu

"Siili jää renkaan alle. -Vatsa kurnii! huutaa Kalle. Liinat kiinni, hiilet tuokaa. Siili grilliin, taas on ruokaa."

Olisit heti sanonut, että olet etsimässä ruokaa ;D

Hei minä tiedän. Jätät sen nurmikon leikkaamatta, menet sinne pihalle makaamaan ja ripottelet vähän toukkia päällesi ja leikit kuollutta. Nehän tykkäsi raadoista. Jo pitäisi löytyä ruokaa pöytään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja muistakaa: siilille EI saa antaa maitoa, sillä on laktoosi-intoleranssi.

Eli grillijuhlissa piereskelystään voi huoletta syyttää siilejä?  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

en tosiaan ole milloinkaan nähnyt täällä yhtään siiliä - edes yliajettuna.

Siiliperhe tassutteli pitkin tienvartta, kunnes vastaan tuli autonromu, johon yksi pikkusiileistä innoissaan hihkaisi: "Vihdoinkin yksi meistä voitti!"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Olen oppinut, että ei ole ongelmaa, johon täältä ei saisi ratkaisua. ;D Haluaisin pihalleni siilin tai kaksi. Jostain syystä en sellaista täällä ole koskaan nähnyt. Tietäisikö joku hyvää siilikauppaa, josta sellaisia saisi ? Auttaisiko ilmoitus netissä siilien keskustelupalstalla ?  ;D

Arttu

Anna osoite, niin minäpä lähetän. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on parina viime kesänä puhissut siili tuossa takapihalla iltaseurana, en tiedä kuinka tänä kesänä käy, joku ruoja oli nimittäinen viime syksynä teloittanut siilin tuohon talon edessä olevalle jalkakäytävälle  :thmbdn: Ei voi ymmärtää miksi ihmeessä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:laugh: Annapa vaan siilille linja-autolippu tassuun, ja lähetä Kirjalaan. Opastan sitten loppumatkan. :)

Arttu

Anna osoite, niin minäpä lähetän. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on parina viime kesänä puhissut siili tuossa takapihalla iltaseurana, en tiedä kuinka tänä kesänä käy, joku ruoja oli nimittäinen viime syksynä teloittanut siilin tuohon talon edessä olevalle jalkakäytävälle  :thmbdn: Ei voi ymmärtää miksi ihmeessä

Mistä tulikin mieleeni eräs vanha juttu. 6:lla luokalla oltiin luokkaretkellä Tanskassa ja majoituttiin Köpiksen lähellä pikkukaupungissa nimeltä Köge. Illalla lähdettiin käymään keskustassa kävelemässä, kun nähtiin kahden poliisiauton tulevan pillit päällä vastaan. Samaan aikaan siili lähti ylittämään tietä toiselta puolelta meitä kohti, niin eiköhän tämä poliisiauto ottanut ja koukannut sieltä vastaantulevan kaistan puolelta sen siilin päälle. Ja toinen teki saman perässä. Siinä ei voinut kuin ihmetellä. Ja tytöt tietenkin itkeä vollotti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja muistakaa: siilille EI saa antaa maitoa, sillä on laktoosi-intoleranssi.

http://www.kiroilevasiili.fi/sarjikset.php?sarjis=17

Mulla on parina viime kesänä puhissut siili tuossa takapihalla iltaseurana, en tiedä kuinka tänä kesänä käy, joku ruoja oli nimittäinen viime syksynä teloittanut siilin tuohon talon edessä olevalle jalkakäytävälle

http://www.kiroilevasiili.fi/sarjikset.php?sarjis=3

Ja lisää tätä Suomen kaunokirjallisuuden tämänhetkistä ykköstä Kiroilevaa Siiliä..

-m

[edit: suorat kuvat vaihdettu linkkeihin tekijänoikeussyistä]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään