Harri Koskinen

Corsair B747 F-HKIS @ EFHK 15.4.2007

18 viestiä aiheessa

Vihdoinkin lähes puolen vuoden odotuksen jälkeen oli mahdollista kuvata Corsairin jumbo päivänvalossa :thmbup:. Kone laskeutui klo 20.22 kiitotielle 22L vaikka odotimme sitä aluksi 15:lle. No onneksi ehdimme juuri ja juuri vaihtaa paikkaa 22L:lle.

 

Boeing 747-422 F-HKIS.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jumboa hienossa iltavalossa  :P, oliko tämä nyt viimeinen keikka tälle keväälle näitä Finnmatkojen Thaimaan reissuja tuolla vekottimella?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

oliko tämä nyt viimeinen keikka tälle keväälle näitä Finnmatkojen Thaimaan reissuja tuolla vekottimella?

 

Näin luulisin, siitähän tuo poikkeuksellinen aikataulukin varmastikin johtui. Viimeinen 757-keikka puolestaan pitäisi Finnmatkojen esitteen mukaan lähteä perjantaina 20.4. ja paluukyyti olisi siten viikkoa myöhemmin. Samoin esitteen mukaan 737-lennot alkavat vasta tiistaina 29.5.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukavat kuvat. ;) Tuli tosiaan tuo itsekin tuosta keittiöstä bongattua kun se kaarteli Keravan yllä. Alkoi jo pelottamaan kun ennen tuota ei laskeutunut ollenkaan koneita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mites tuo Jumbo vapautti radan? Ehtikö pysähtyä ZG:lle vai kääntyikö radalla takaisinpäin? Siis jos 22L:lle tuli..

 

180ast ympäri ja takasin päin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No olipa fiksusti järjestetty tutkalta :P

 

Ei vaan fiksusti valittu lennon miehistöltä, tutka nimittäin tarjos myös rightia.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei vaan fiksusti valittu lennon miehistöltä, tutka nimittäin tarjos myös rightia.  :P

 

Hahah. Sen siitä saa kun ei lue notameita  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hahah. Sen siitä saa kun ei lue notameita  :thmbup:

 

No mitä ihmeellistä tuossa on? Raatari sanoi suoraan että joudutte vetämään päkträkkiä ja herrat hyväksyi sen.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mites tuo Jumbo vapautti radan? Ehtikö pysähtyä ZG:lle vai kääntyikö radalla takaisinpäin? Siis jos 22L:lle tuli..

 

Todellakin tuli laskuun 22L:lle. Kun 119,1:llä kuulimme koneen saavan 22L:n varauduimme sinne ajellessamme siihen, että rata vaihtuu vielä, koska pilotti kertoi tarvitsevansa koko radan. Taisi sitten kääntyä ZR:n ja ZS:n kautta takaisinpäin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti ollut vähemmän liikennettä, kun bäkträkkiä sai. Nyt kun vain ZG:stä pääsee ulos 22L:ltä, niin olen antanut itseni ymmärtää, että jos ei ZG:stä pääse pois niin sitten on tiedossa kunniakierros tuolta 22L päästä oikealle ja 22R vierestä rullaus takaisin. Eli normaalisti 22L:ää ei edes kai tässä remonttitapauksessa anneta jos kone ei pääse pois ZG:n kautta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti ollut vähemmän liikennettä, kun bäkträkkiä sai. Nyt kun vain ZG:stä pääsee ulos 22L:ltä, niin olen antanut itseni ymmärtää, että jos ei ZG:stä pääse pois niin sitten on tiedossa kunniakierros tuolta 22L päästä oikealle ja 22R vierestä rullaus takaisin. Eli normaalisti 22L:ää ei edes kai tässä remonttitapauksessa anneta jos kone ei pääse pois ZG:n kautta?

 

ATIS kertoi kiitotieksi 15:n (siksi me siellä odottelimmekin) tuolloin kun Bluescanille annettiin 22L.

 

Lauantaina ihmettelin hieman, kun An-124 sai loppulaskulle kiitotieksi aluksi 22L:n, mutta kohta se kuitenkin vaihdettiin 22R:ksi. Lopulta kiitotieksi tuli sitten 04R kun pohjoistuuli voimistui.

 

Lauantaina yhdelle bisneskoneelle lennonjohto tarjosi 22L:ää ja tarvittaessa (kynnykseltä ZG:iin 1640 m) backtrackiä, koska ei ollut muuta liikennettä, mutta halusivat kuitenkin mennä 22R:lle. Minulle jäi sellainen käsitys, että heillä ei ollut selkeää kuvaa käytettävissä olevasta 22L:n pituudesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, kyllä tämä Corsairin Jumpo lämmitti mieltä, kuitenkin kun tuli tuo Antonoovi missattua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Antonoovi oli aikakin aamukahdeksan jälkeen parkissa,

samoin TNT edessä seisoi Icelandairin rahtari.

 

Joo no kyllähän tuon Antonoovin nyt sitten sai kuvattua, olisi vaan ollut "hieman" mielekkäämpää kuvata se ilmasta, vaikkapa laskusta ja noususta... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla