Tuomas Kuosmanen

Vesivehmaa, kamera ja aurinko

20 viestiä aiheessa

Käytiin vesiksellä. Reissulta en kuvannut paljon, kun lensin. Mutta ehkä kuvia vielä tulee...? :) Joka tapauksessa tässä pari ennen ja varsinkin jälkeen reissun..

PJX:lle lennettiin tyyppilentoja päivällä:

medium

Se vesivehmaan nettikamera - hieno peli!

medium

Kuumailmapallokin tuli laskuun..

medium

Lähtiessä RV8:lla iltallennolle taivas oli täynnänsä ihmisiä..

medium

Jounin RV:n paneelia..

medium

Kelissä ei ole valittamista..!

medium

Kuvassa myös OH-CAU :)

medium

Perusosalla kiitotie 18

medium

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aina jonkun kotitalo osuu kuviin, tällä kertaa minun, viimeiseen. Siinä siiven takana. Kiitos!

Mihin aikaan tulit laskuun? Mietin vaan, joko olin ehtinyt Räyskälästä kotiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hauskaa kuvaa, pyörikö toi nettikamera paljonkin?

Aina jonkun kotitalo osuu kuviin, tällä kertaa minun, viimeiseen. Siinä siiven takana. Kiitos!

Mihin aikaan tulit laskuun? Mietin vaan, joko olin ehtinyt Räyskälästä kotiin.

Oma talo löytyy kuvan oikealta reunalta, valitettavasti ulkopuolelta  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuosmasen tyyli kuvankäsittelyssä luo kyllä tunnelmaa, eihän siitä mihinkään pääse.... ja ilman käsittelyäkin noissa lentokuvissa pystyi helposti olemaan "läsnä"...  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huippusiisti setti! Kiitos, oli kiva katsella. Muuten toimiiko tuo nettikamera?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koskas otettu kuva webbikamerasta? Itse hilluin langan toisessa päässä useamman tunnin yhteensä tuossa eräänä päivänä  ;DOn se niin hiaano

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuumailmapallokin tuli laskuun..

... ja jatkoi matkaa Helsinkiin tänään. Nähty viimeksi Viikin peltojen päällä noin kello 19.30.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koskas otettu kuva webbikamerasta? Itse hilluin langan toisessa päässä useamman tunnin yhteensä tuossa eräänä päivänä  ;DOn se niin hiaano

Joo me patsasteltiin siellä kameran edessä tovi mutta kukaan ei ole tainnut jemmata kuvaa siitä :)

Tossa muuten reissun reittiä google earthilla säädettynä - onkos tämä "citylentäjältä" oikea tapa liittyä korpikentän laskukierrokseen?

medium

EFHF - DEGER - PVO - ORM - EFLA, Degeristä selvitys 4000ft ja Porvoon jälkeen FL75, kun ei taas aivot toimineet, C-ilmatilassahan on IFR-pinnat käytössä, eli FL70 olisi ollut "oikea" - mutta taisi olla hiljaista kun tuon 75 antoivat. Takaisin tullessa olikin tarkempi kaveri ja selvitti tasapinnalle. Paljon opittavaa, mutta mielenkiintoista.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,,,

Tässä yksi muutama kuvatus yhdestä reissusta...

Täältä lähdettiin ja tänne myös palattiin

[ attachment removed / expired ]

Tämä oli matkan varrella, mennessä pyörähdettiin kraaterissakin; Palatessa jouduttiin vähän odottelemaan kontrollialueen ulkopuolella että päästiin SVFR:llä sisään.

Täällä käytiin, palatessa piti kerätä vähän korkeutta että pääsi pilvien yläpuolelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitanpa tähän esimerkin omasta viikontakaisesta kevätkolmiosta.

Matkan alku- ja päätepiste oli Nummelassa. Aika lähellä EFHK:n 1300ft-rajaa tuli käytyä   ::)

Hyvinkään laskukierros ja nousu. Nousun track on kylläkin hieman optimistinen.

Ja lopuksi Räyskälän kuviot. Tässäkin näyttäisi siltä että korkeus on tallennettu laskussa hieman todellista pienempänä, ja nousussa taas tallennettu korkeus on hieman todellista isompi.

GPS Visualizer on kyllä ihan hauska  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä pari lisää, Google Earth on aika hieno :) Purin wanhasta gepsistäkin muutaman..

Taannoinen Malmi-Riika:

medium

CAU-DVD-leffan kuvausreissu OH-CTL:n lentämänä (tosin tässä näyttää olevan mukana myös mm. kauppareissu Jumbossa jne.. ;))

medium

Kentän päällä

medium

(viimeisen käppyrälennon tuloksena tuli muuten tämä :))

full

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Keräsitte ilmeisesti korkeutta malmin yllä, mihin asti pääsitte ?

Olikohan toi 5000 jalkaa mistä toi kuva on. Hiljainen liikennetilanne Vantaalla niin selvitys saatiin hyvin.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sain itsekin väännettyä käppyrän aamuisesta vappulennosta. Koko reissu oli itse asiassa EFTP-EFTS-EFTP, mutta tässä näkyy vain paluulegi, kun gepsi oli kadottanut sylissä yhteyden satelliittiin Teiskossa tehdyn läpärin aikana. Pitää kehitellä parempi pidike kuin dashboardi tuolle. Oli muuten ensimmäinen omalla lupakirjalla lennetty lento :)

//b

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla