Guest B777

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM

25 viestiä aiheessa

Hei!

Tietäsikö joku kyseisen kakkulan hintaa jenkkilässä? ??? Olisi tarkoitus tollanen tuoda kesällä

sieltä, ja arveluttaa kyseisen putken hinta kaupasta ostettuna (sis. alv tms). Nettikaupoissa hinta näyttää olevan 1300$-1400$ kieppeillä. Onko mielipiteitä kyseisestä lasista?

Ystävällisin Terveisin,

~Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko olemassa huonoa L-tason lasia? ;) Sen verran vain sanon ainakin yleisestä käsityksestä sen laadun suhteen...

Ja sitten, varmaan näistä kannattaa ainakin katsella...

http://www.bhphotovideo.com/

http://www.calumetphoto.com/

Tuossa pari paikkaa mistä voisi saada jotain käsitystä hinnoista...

En sitten tiedä että onko takuu täällä Suomessa voimassa, käsittääkseni Canonilla on maanosakohtainen takuu. Ainakin rungoissa on. L-tason lasi voi olla oma juttunsa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mihin päin olet menossa? New Yorkissa on nimenomaan tuo B&H, jossa kannattaa ehdottomasti käydä, siellä on *kivoja leluja* kuolattavana ja itse kauppa on yksi kokemus sinänsä.

Kokoa meinaan löytyy:

bhstore.gif

Samoin kilkkeitä :)

adt.sized.jpg

Calumet on taas firma jolla noita kauppoja on useammassakin kaupungissa, webistä löytyy paikkakunnat, ja toisaalta, ainahan sen voi tilata fedexinä sinne missä päin asustelee sen reissun ajan. Noilla molemmilla on myös nettikauppa ja varmaan iso osa kaupasta käy nykyään netin kautta. Kaverit luultavasti vastailevat sähköpostiin jos kysyttävää on, ja nuo molemmat liikkeet ovat erinomaisen asiantuntevia. Itse hankin oman kamerani Calumet:ista Bostonista (Cambridge).

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, Nykistä olisi tarkoitus tuoda. Thnx to Tuomas tosta kartasta/liikeiden nimistä.

Pitääpi vielä katsella! ::)

~Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, Nykistä olisi tarkoitus tuoda. Thnx to Tuomas tosta kartasta/liikeiden nimistä.

Pitääpi vielä katsella! ::)

~Mikko

Joo ja aika monesta foorumista ym olen lukenut että New Yorkissa jos kameraa hankkii, kannattaa tosiaan mennä joko B&H:lle (siis se bhphotovideo.com) tai sitten oli joku tunnettu nettikauppa mitä ne suosittelivat mutta en nyt muista mikä. Calumet oli ainakin bostonissa tosi asiantunteva ja semmoinen hyvä paikka missä myyjäkin innostui linssien ihmettelystä jne.. Ei semmosta purkka huulessa "en mä näistä mitään tiedä mutta toi kallis on varmaan hyvä" -gigantti/mustapörssimeininkiä :)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ja aika monesta foorumista ym olen lukenut että New Yorkissa jos kameraa hankkii, kannattaa tosiaan mennä joko B&H:lle (siis se bhphotovideo.com) tai sitten oli joku tunnettu nettikauppa mitä ne suosittelivat mutta en nyt muista mikä. Calumet oli ainakin bostonissa tosi asiantunteva ja semmoinen hyvä paikka missä myyjäkin innostui linssien ihmettelystä jne.. Ei semmosta purkka huulessa "en mä näistä mitään tiedä mutta toi kallis on varmaan hyvä" -gigantti/mustapörssimeininkiä :)

//Tuomas

Asia tuli harvinaisen selväksi! ;);D

Kai se kakkula pitää sitten tuolta B&H:sta hankkia. Täytyy toivoa, että eivät tullissa pysäytä :)

Eiköhän noita laseja löydy varastosta suoraan, ettei tarvi mitään varailla?

Terv.

~Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä pysäytä ainakaan silloin, jos pidät objektiivia esim. kamerassa kiinni jne. Mikäli nyt on vähän vainoharhainen olo.

Ja B&H:sta voin sanoa, että on hyvä juutalaisputiikki ja nähtävyys sinällänsä! :)

Nimimerkki B&H:sta ostanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä pysäytä ainakaan silloin, jos pidät objektiivia esim. kamerassa kiinni jne. Mikäli nyt on vähän vainoharhainen olo.

Ja B&H:sta voin sanoa, että on hyvä juutalaisputiikki ja nähtävyys sinällänsä! :)

Nimimerkki B&H:sta ostanut.

Pitää vaan yrittää näyttää mahd. viattomalta :D Tuskimpa tullimiehet rupee mitään kyselemään.

Näyttää 1300$:lla irtoavan kyseisestä putiikista, on se sellaset n. 800€ vähemmän ku täältä ostettuna :)

~Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä pistän vihjeen liikkeelle!! ;D ;D

Ja Jomppe ei laita yhtää mitää liikkeelle! :D Prkl! :)

~Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

B&H:ta voin minäkin suositella. Toimiva 300D siltä tuli hyvään hintaan ostettua (välikäden kautta) Barcelonassa varastetun Sony 707:n tilalle. Tuskinpa nuo tullimiehet mitään kyselee jos ne ei huomaa että sitä ihan selvästi yrität peitellä. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

B&H:ta voin minäkin suositella. Toimiva 300D siltä tuli hyvään hintaan ostettua (välikäden kautta) Barcelonassa varastetun Sony 707:n tilalle. Tuskinpa nuo tullimiehet mitään kyselee jos ne ei huomaa että sitä ihan selvästi yrität peitellä. ;)

Kohta rupee tulee sellanen olo, että on ihan pakko tuolla käydä kun kaikki niin sitä kehuvat ;);D

Kuulinkin tosta Barcelona jutusta Villeltä. Mites on kuvaus sujunut tolla 300D:llä? Minkälaiset kakkulat

sulla on siinä?

~Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kohta rupee tulee sellanen olo, että on ihan pakko tuolla käydä kun kaikki niin sitä kehuvat ;);D

Kuulinkin tosta Barcelona jutusta Villeltä. Mites on kuvaus sujunut tolla 300D:llä? Minkälaiset kakkulat

sulla on siinä?

~Mikko

Harjoitteluasteella ollaan. Kunnon vehkeeltähän se vaikuttaa ominaisuuksien ja laadun puolesta. Tällä hetkellä zoomailen sen perus EF-S 18-55mm:n ja vanhassa EOS 100:ssa olleen EF 35-135mm:n läpi. Tähtäimessä olisi se 75-300mm IS-versio, mutta juuri nyt ei ole siihen varaa. Luxuslinssit ei ole meikäläisen juttu vielä tässä vaiheessa "uraa". :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko mielipiteitä kyseisestä lasista?

Voin suositella lähes varauksetta lentokonekuvaukseen. Zoom-alue on sopiva kentän laidalla kuvaamiseen ja kuvanvakain mahdollistaa hitaiden 1/125... 1/200 suljinaikojen käytön, jolla saadaan potkurien pyörimisliike riittävän epäteräväksi.

Optisesta laadusta sen verran että tämä lasi ei kuulu aivan Canonin L-sarjan parhaimmistoon (johon kuuluu kiinteäpolttoväliset teleet ja molemmat 70-200L -zoomit). Sen sijaan se kyllä hakkaa mennen tullen halvemmat zoomit, eli on hyvinkin hintansa väärtti. Ja monipuolisuutensa ansiosta mielestäni parhaita valintoja lentokonekuvaukseen. Varjopuolena tosin koko ja suuri paino (1,5 kg).

Esimerkkikuva on otettu joulukuisena iltapäivänä Vantaan 33:ltä.

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harjoitteluasteella ollaan. Kunnon vehkeeltähän se vaikuttaa ominaisuuksien ja laadun puolesta. Tällä hetkellä zoomailen sen perus EF-S 18-55mm:n ja vanhassa EOS 100:ssa olleen EF 35-135mm:n läpi. Tähtäimessä olisi se 75-300mm IS-versio, mutta juuri nyt ei ole siihen varaa. Luxuslinssit ei ole meikäläisen juttu vielä tässä vaiheessa "uraa". :D

Moi,

300D on ihan hyvä kamera, muutamia ärsyttäviä puolia on sen lyhyt bufferi (4kuvaa) ja muovirunko.

Joo, toi 75-300mm IS on hyvä lasi, ja tollanen 300mm lasi pitääkin olla jo IS:n kanssa, saa nimittäin olla

kovin vakaat kädet ilman IS:ää jos haluaa jokaisen kuvan onnistuvan (Siis zoomin ollessa 300mm kohdalla). Itsekkin mietin tota kyseistä lasia jos ois suomesta pitäny ostaa, mutta nyt näyttää niin hyvältä, että olis tollaseen 100-400mm lasiinkin varaa. Ja harjoittelu tekee mestarin ;)

~Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voin suositella lähes varauksetta lentokonekuvaukseen. Zoom-alue on sopiva kentän laidalla kuvaamiseen ja kuvanvakain mahdollistaa hitaiden 1/125... 1/200 suljinaikojen käytön, jolla saadaan potkurien pyörimisliike riittävän epäteräväksi.

Optisesta laadusta sen verran että tämä lasi ei kuulu aivan Canonin L-sarjan parhaimmistoon (johon kuuluu kiinteäpolttoväliset teleet ja molemmat 70-200L -zoomit). Sen sijaan se kyllä hakkaa mennen tullen halvemmat zoomit, eli on hyvinkin hintansa väärtti. Ja monipuolisuutensa ansiosta mielestäni parhaita valintoja lentokonekuvaukseen. Varjopuolena tosin koko ja suuri paino (1,5 kg).

Esimerkkikuva on otettu joulukuisena iltapäivänä Vantaan 33:ltä.

[ Attachment removed / expired ]

Moi Nils!

Hyvältähän toi lasi tuntu silloin siellä EFHK:n kahviossa sun kamerassas ;)

Ja jälkikin oli ihan hyvää, tosin silloin oli vaan kunnon myrsky :(

Saman olen huomannut/kuullut, että kakkulan laatu ei ole ihan yhtä hyvää kun tossa 70-200:ssa, mutta juuri ton zoom-alueen takia lasi on erittäin kiehtova. Tossa on muuten linkki näiden lasien (70-200mm vs. 100-400mm) vertailusta: http://www.dragtimes.com/canonzooms.php Monet sanovat lasin olevan "Pölymagneetti" pumppuzoomin ansiosta. Kokemuksia väitteestä? Isoja haittoja?

Kiitos kommentistasi!

~Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

....Monet sanovat lasin olevan "Pölymagneetti" pumppuzoomin ansiosta. Kokemuksia väitteestä? Isoja haittoja?

Kiitos kommentistasi!

~Mikko

Terve vaan Mikko,

En minä tiedä onko pölyongelma mitenkään erilainen tämän objektiivin kanssa. Aiheesta on kyllä väitelty kiivaasti esim. dpreview.com:n palstoilla mutta en ole nähnyt uskottavia todisteita suuntaan tai toiseen.

Siellähän keskustellaan myös lähes fanaattisesti aiheesta pumppuzoom vastaan kierrettävä. Omasta mielestäni pumppuzoom toimii hyvin juuri esim. lentokoneen lähestyessä, koska nopean zoomauksen aikana tukikäden asentoa ei tarvitse muuttaa, toisin kuin kierrettävässä zoomissa.

Pölyähän joutuu kyllä puhdistamaan aina silloin tällöin, mutta kai sitä sinne kameran sisälle joutuu linssinvaihtojen aikana muutenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve vaan Mikko,

En minä tiedä onko pölyongelma mitenkään erilainen tämän objektiivin kanssa. Aiheesta on kyllä väitelty kiivaasti esim. dpreview.com:n palstoilla mutta en ole nähnyt uskottavia todisteita suuntaan tai toiseen.

Siellähän keskustellaan myös lähes fanaattisesti aiheesta pumppuzoom vastaan kierrettävä. Omasta mielestäni pumppuzoom toimii hyvin juuri esim. lentokoneen lähestyessä, koska nopean zoomauksen aikana tukikäden asentoa ei tarvitse muuttaa, toisin kuin kierrettävässä zoomissa.

Pölyähän joutuu kyllä puhdistamaan aina silloin tällöin, mutta kai sitä sinne kameran sisälle joutuu linssinvaihtojen aikana muutenkin.

Tolla linjalla olin itsekkin, pölyähän sinne kameran ja linssin väliin menee väkisinkin kun noita linssejä tosiaan vaihtelee. Nyt rupee olemaan syyt vankalla pohjalla lasin ostoon. Nyt kun vielä saisi ajan kulumaan nopeammin ;D

~Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

//Tuomas

Itse kun olin Pääsiäisen aikaan NY:ssa, oli tuo B&H kiinni koko ajan :( . Toinen ihan varteenotettava kauppa on J&R eteläisellä Manhattanilla City Hall Parkin reunalla. Niillä on kameratuotteiden lisäksi myytävänä kaikkea muutakin kivaa ja etenkin siellä kamerapuolella palvelu oli asiantuntevaa. Hinnat tosiaan sika halpoja verrattuna Suomeen. Ostin Nikkorin AF 80-200mm f/2.8D ED:n hintaan 800€ (sis. verot).

Tuosta saisi vielä 100 taalaa shekkinä takaisin Nikonin kampanjan vuoksi, mutta täytyisi olla osoite USA:ssa johon shekki lähetetään. Jos joku jenkkilässä asuva on kiinnostunut auttamaan tuon asian suhteen niin voipi ottaa minuun yhteyttä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse kun olin Pääsiäisen aikaan NY:ssa, oli tuo B&H kiinni koko ajan :( .

B&H on normaalistikkin aina lauantaisin suljettu ja Pääsiäisenä ei ole ihmekkään jos on suljettu kokoajan. Kauppahan on juutalaisten pitämä, jos nyt oikein tulkitsin pukeutumisesta ja kampauksista :). Ja jos haluaa tehokkaan ja varsinkin NOPEAN kaupanteon niin B&H. Siellä ollaan kuin liukuhinhalla ;D.

Tuomas on näköjään tutustunut samaiseen linssiin mihin minäkin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa tuo B&H suljettiin jo muutama päivä ennen pääsiäispyhiä ja taisi olla kiinni yhteen menoon lähes 2 viikkoa. Outoa. Tuli mieleen vielä yksi kauppa: Sunny Electronics (49. katu, 8. ja 9. avenuen välissä). Omistajat taitavat olla puolalaisia. Tämä liike ei mielestäni kuitenkaan pärjää noille kahdelle aiemmin mainitulle, mutta vaikutti kuitenkin paremmalta kuin lähistön muut liikkeet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa tuo B&H suljettiin jo muutama päivä ennen pääsiäispyhiä ja taisi olla kiinni yhteen menoon lähes 2 viikkoa. Outoa. Tuli mieleen vielä yksi kauppa: Sunny Electronics (49. katu, 8. ja 9. avenuen välissä). Omistajat taitavat olla puolalaisia. Tämä liike ei mielestäni kuitenkaan pärjää noille kahdelle aiemmin mainitulle, mutta vaikutti kuitenkin paremmalta kuin lähistön muut liikkeet.

Kiiitti noista kauppojen nimistä/osotteista Pekka!

Täytyy toivoa, että on kesäkuun puolissavälin auki ;D

~Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo juutalaisten pääsiäinen on vähän isompi kekkeri kuin meillä.

http://www.icalshare.com/viewer/month.php?cal=http%3A%2F%2Fical.mac.com%2Fical%2FJewish32Holidays.ics&getdate=20040427&sid=20020912100939521

Tuosta muuten näet varmaan sen kesäkuunkin kun vähän klikkailee.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään