Ville Ripatti

Poket

21 viestiä aiheessa

Ei ole itselläni juurikaan pahoja kokemuksia pokeista. Lähikuppilassakin portsari tulee henkilökohtaisesti hakemaan takkini keskeltä jonoa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tollaisista kannattaa tehdä ihan oikeasti valitus firmalle jonka ovella seisovat. Sedulla on tietääkseni nollalinja tollaisten tyyppien suhteen kun aikanaan tapahtui Tiger/Tiikerissä kuuluisa bileet 04 jälkeen ja jauhetta naamariin.  Itse tunnen muutamia ovella pokena olevia ja ihan mukavia tyyppejä ovat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse tunnen muutamia ovella pokena olevia ja ihan mukavia tyyppejä ovet.

Ovet vai poket  :laugh:  ;)

Minusta on aika luonnollista että poket jotka on kavereita tuntuvat mukavilta. Itse käyn sen verran harvoin kuppiloissa että tuo pelleily menee naureskellessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ovet vai poket  :laugh:  ;)

Minusta on aika luonnollista että poket jotka on kavereita tuntuvat mukavilta. Itse käyn sen verran harvoin kuppiloissa että tuo pelleily menee naureskellessa.

Itseasiassa en sanonut tota kaverina vaan ihan normaalina asiakkaana. Olkoot vaikka kadonnut veli ovella niin jos käyttäytyy huonosti niin saa sen kusipään/pellen leiman otsaansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseasiassa en sanonut tota kaverina vaan ihan normaalina asiakkaana. Olkoot vaikka kadonnut veli ovella niin jos käyttäytyy huonosti niin saa sen kusipään/pellen leiman otsaansa.

Joo on tottakai siellä niitä hyviäkin tyyppejä. Jotenkin tässä vuosien saatossa on tullut sellainen kuva että nuo "virkaintoisimmat" on juuri noissa teiniluolissa opettelemassa ja uhoamassa. Vanhemmat portsarit ymmärtää asiakas palvelun ja että ihmiset on kännissä eivätkä heti anna ikuista leimaa otsaan (riippuu tietysti tapauksesta)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jos ei sentään koko ammattikuntaa mollattaisi yhden esimerkin valossa. Kyseinen tyyppi tietenkin syyllistyi varkauden yrittämiseen, mutta ei se johdu hänen ammatistaan vaan kierosta luonteestaan.

Vahtimestareina toimii kaikenlaisia ihmisiä. Jotkut rahoittavat sillä esimerkiksi opiskeluaan, jolloin ovella saattaa seisoskella tuleva aivokirurgi. Tietenkään hän ei jatka siinä hommassa valmistuttuaan. Totta kai on sitten myös niitä perinteisen mielikuvan mukaisia portsareita. Siinä hommassa kuitenkin tienaa hyvin, ainakin isommissa yökerhoissa. Toisaalta siinä kypsyy äkkiä kännisiin ihmisiin. Jotkut kokevat itsensä kauhean isoiksi herroiksi univormussaan, toiset ovat ihan fiksuja asiakaspalvelun ammattilaisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän asiaan liittyen, olen joskus miettinyt että voisiko pokelta vaatia kuitin "eteispalveluista".

Muuten tuohon portsari hommaan olen myös miettinyt, että maine ja meininki muuttuisi paremmaksi jos laitettaisiin alaikäraja pokena toimimiseen esim. 25 vuotta. Niin olisi jo vähän tehty muutakin kun oltu spollena intissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikista ärsyttävimpiä pokeja on sellaiset, jotka päästää seurueesta jopa alaikäiset tytöt sisään, mutta pojat jäävät rannalle. Vaikka eivät olisi yhtään kännissä ja vanhempia kuin tyttö/tytöt. Kaverilla tämmöisiä kokemuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikista ärsyttävimpiä pokeja on sellaiset, jotka päästää seurueesta jopa alaikäiset tytöt sisään, mutta pojat jäävät rannalle. Vaikka eivät olisi yhtään kännissä ja vanhempia kuin tyttö/tytöt. Kaverilla tämmöisiä kokemuksia.

Onpi tullut joskus itelläkin havaittua asia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onpi tullut joskus itelläkin havaittua asia.

Heh, kavereiden kanssa kerran nähtiin tuo sama, mutta päinvastoin eli tyttö jäi ulos ja poika pääsi sisään. :laugh:. Tyttö ja poika siinä meitä edellä jonossa, tyttö aivan perseissä ja poika lähes selvänä. Poke sanoo tytölle että sua ei voi ottaa sisään kun oot niin kännissä, tyttö vastaa että enkä ole ja poke kuittaa että oletpas, tyttö jatkaa että en ole ja kaatuu samantien siihen portaille, ja poke sanoo "kato nyt, mitä mä sanoin" ;D No kumminkin, tyttö jää siihen portaille istumaan, poika halaa tyttöä ja jättää siihen ja painuu itse sisään. ;D että sellasta.. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, kavereiden kanssa kerran nähtiin tuo sama, mutta päinvastoin eli tyttö jäi ulos ja poika pääsi sisään. :laugh:. Tyttö ja poika siinä meitä edellä jonossa, tyttö aivan perseissä ja poika lähes selvänä. Poke sanoo tytölle että sua ei voi ottaa sisään kun oot niin kännissä, tyttö vastaa että enkä ole ja poke kuittaa että oletpas, tyttö jatkaa että en ole ja kaatuu samantien siihen portaille, ja poke sanoo "kato nyt, mitä mä sanoin" ;D No kumminkin, tyttö jää siihen portaille istumaan, poika halaa tyttöä ja jättää siihen ja painuu itse sisään. ;D että sellasta.. :P

Ja sitten taisi seuraava poika jäädä ulos myös?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eri toimintaa eri maissa.

Etelän reissuilla "poket" heittää sisälle baariin ja saa vielä drinkin.

Suomessa suunta on yleensä toinen, eikä välttämättä muista ottaa kaikkia tavaroitaan mukaan.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eri toimintaa eri maissa.

Etelän reissuilla "poket" heittää sisälle baariin ja saa vielä drinkin.

Ulkomaillahan on sisäänheittäjiä, ja Suomessa toisinpäin  ;)

Ok, tosiaan noita "Tambuurimiehiäkin" on moneen lähtöön, näissä ns. Nuorisojuottoloissahan he ovat tälläisiä päivät rautaa nostavia ja nappeja popsivia henkilöitä, joilla lihakset kenties kehittyneet paremmin kuin pääkoppa ja eivät omista minkäänlaisia ihmissuhde/käsittelytaitoja, no varmasti paljon johtuu myös asiakkaidensa käyttäytymisestä?

Mutta, ovilta löytyy myös paljon vanhan kansan herrasmiehiä, jotka auttavat takin päälle yms. työasunaan puku ja solmio, erotuksena asiakkaista ovat ne "Ylivääpelin" natsat kaulassa, paikkoja jossa heihin törmää on kyllä paljon myös aivan pk-seudullakin, riippuu paljon mielestäni missä käy ja miten itse käyttäyttyy?

Ja kannattaa muistaa se, että aina kannattaa käyttäytyä korrektisti ja antaa se reilu tippi, siinä ovella, niin se on melko varma "Vippi" juottolaan kuin juottolaan, parempi kuin joku "Sedulan" ostettu jäsenyys  ;)

Omia mielipiteitä vain nämäkin, mutta kokemusta on  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole itselläni juurikaan pahoja kokemuksia pokeista. Lähikuppilassakin portsari tulee henkilökohtaisesti hakemaan takkini keskeltä jonoa.  ;D

Mihis kuppilaan on oikeen jonoa ollu  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän asiaan liittyen, olen joskus miettinyt että voisiko pokelta vaatia kuitin "eteispalveluista".

Jos pokelle jotain pitää maksaa niin tietenkin voi pyytää. Suomessa kun pitää kuitti antaa asiakkaalle jos asiakas semmoisen haluaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään