Tuomas Pirttimäki

Ajanvietosta lentokentällä.

24 viestiä aiheessa

Eli tälläinen kysymys.

Kysymyshän perjaatteessa koskee vain suomen päälentokenttiä, joissa harjotetaan lentoliikennettä, joka on kaupallista.

Katseluhan siis tarkoittaa sitä, että lentokentällä on mukana ainoastaan oma itsensä, kuvauksessa kamera.  ;)

Itse vietän lentokentällä aikaa lähinnä kuvaillessa, mutta on sitä joskus vaan käyty pelkästään katsomassakin. Suosittelenkin kaikille konekuvaajille, että jättäkää välillä kamera kotiin ja menkää vain katsomaan koneita, sillä tunne on silloin ihan erilainen.

Kokeilkaa joskus, suosittelen!  :thmbup:

Kirjoitelkaahan myös vastauksianne kaikkien näkyville...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelenkin kaikille konekuvaajille, että jättäkää välillä kamera kotiin ja menkää vain katsomaan koneita, sillä tunne on silloin ihan erilainen.

Kokeilkaa joskus, suosittelen!  :thmbup:

Joo on varmasti erilainen fiilis, armoton vtutus päällä kun ajattelee että tuonkin olisin saanut kuvattua ja tuon ja tuon...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo on varmasti erilainen fiilis, armoton vtutus päällä kun ajattelee että tuonkin olisin saanut kuvattua ja tuon ja tuon...

Pääasia että osaa nauttia elämästä ;)

Minulla ei yleensä ole kameraa mukana, sillä en omista sellaista. Mutta tarkoitus olisi kyllä ostaa, ihan mielenkiintoista kuvattavaa täältä Jyväskylästäkin välillä löytyisi :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Minulla ei yleensä ole kameraa mukana, sillä en omista sellaista. Mutta tarkoitus olisi kyllä ostaa, ihan mielenkiintoista kuvattavaa täältä Jyväskylästäkin välillä löytyisi :thmbup:

Joo, vinka edestä, vinka takaa, vinka sivusta.. :D No okei, on täällä välillä muitakin vierailijoita ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse kyllä omistan kameran, muttei se todellakaan hääppöinen ole (digi-zoom pelkästään). Joten siis on parempi katsella. Usein ei myöskään kuvaamiseltaan ehdi nauttia koneiden komeudesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosta puuttuu vaihtoehdot "asun kentällä" (sopii esim. lennonopettajille) ja "harrastan ilmailua ja vietän usein kentällä muutenkin aikaa, ja kuvaan siinä ohessa jos jotain kiintoisaa eteen sattuu".

Ja totta, "katselu" on hyvä taito, liian usein sen kameran kanssa sohlatessa menee liikaa ohi..

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai tilanne nähdään vain etsimen läpi.

Ja tunnelma "pilalla."  :D

Tosta puuttuu vaihtoehdot "asun kentällä" (sopii esim. lennonopettajille) ja "harrastan ilmailua ja vietän usein kentällä muutenkin aikaa, ja kuvaan siinä ohessa jos jotain kiintoisaa eteen sattuu".

//T

Hyvä pointti, mutta toisaalta jos tarkemmin ajattelee, niin noita muita vaihtoehtoja alkaa tulemaan kymmeniä.  :-\

( ja voihan sen verran mukauttaa, että valitsee vaikka vaihtoehdon "Yleensä katselen, mutta välillä kuvaan.")

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käyn siellä töissä, joten lähimmin vaihtoehdoista sopii "katselen ainoastaan". :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kamera on aina mukana, mutta harvemmin kuvaan. Kuuntelen enemmänkin skannerista lennonjohtoa ja seuraan koneiden kulkua portilta ilmaan ja toisin päin. Joskus menee koko yökin terminaaleilla, jos charttereita puskee alas tasasin välein.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluaa nauttia hetkestä, katselee. Jos taas haluaa jakaa mielihyvän kotikoneelle asti, kuvaa. ;) Olen joskus laittanut kameran laukkuun ja istahtanut vain katselemaan. Suosittelen!

Onpa joskus sattunut niinkin, että vasta kotona huomaa jonkun tietyn koneen käyneen, jota ei muista edes kuvanneensa. :laugh: Sitä kun keskittyy vaan saamaan edes kohtalaista laatua ja tsekkailemaan rajauksia. Itse kone ja äänet voi jäädä sivuseikaksi... :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käyn siellä töissä, joten lähimmin vaihtoehdoista sopii "katselen ainoastaan". :)

Samoin töissä siellä, ja manaa usein kun ei tuota ja tuoktakaan päässyt kuvaamaan  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suurilla liikennekentillä käyn vain matkustaakseni, pienemmillä kentillä lennän tai jauhan shaigonia (ja saattaapa joskus valo tallentua kennollakin)... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tapanani on käydä EFHKn terminaalissakin mahd. spottailun lisäksi ihan vain katselemassa ja aistimassa sitä terminaalin tunnelmaa. Suihkuoottorien vihellystä ja kerosiinin tuoksu...ai että. Tulee kiva fiilis  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tapanani on käydä EFHKn terminaalissakin mahd. spottailun lisäksi ihan vain katselemassa ja aistimassa sitä terminaalin tunnelmaa. Suihkuoottorien vihellystä ja kerosiinin tuoksu...ai että. Tulee kiva fiilis  8)

Jeps, terminaalissa fiilistellään ja ulkona kuvataan  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puuttuu vaihtoehto, että "Olen töissä lentoasemalla,  joskus kuvaan"  :thmbup:

Samaa vastaisin myöskin. Tosin "Olen töissä lentoasemalla, harvoin kuvaan".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kas, samaa olin kommentoimassa, joskin vaihtoehtona lähinnä "Töissä lentokentällä ja 98% ajasta ei vois wtu vähempää kiinnostaa, 1% joko voisi kuvata tai jopa kuvaisi, 1% himottaisi oikeasti kuvata, mutta kamera on kotona"  ;D

No joo, lähinnä tämän kommentin kirvoitti aamusella akkunan takaa komeilla tiivistyksillä noussut Globe, mutta toisen kautta kun noita rakkineita toistakymmentä vuotta on työkseen pällistellyt, pahin hinku on jotenkin rapissut :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaksi vaihtoehtoa lisätty! Jos jompi kumpi tuntuu paremmalta, niin poista antamasi ääni ja laita se jompaan kumpaan.

Ja te jotka olette lentokentällä töissä ja KÄYTTE MUUTEN VAPAA-AJALLA lentokentällä, niin antakaahan ääni se vapaa-ajan vieton mukaan.

Näin minäkin teen, tosin kerosiini ei sinne paljon tuoksu...  :)  (ainakaan minä en ole haistanut)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...katselemassa ja aistimassa sitä terminaalin tunnelmaa. Suihkumoottorien vihellystä ja kerosiinin tuoksu...ai että. Tulee kiva fiilis  8)

...tosin kerosiini ei sinne paljon tuoksu...  :)  (ainakaan minä en ole haistanut)

Tarkennetaas -siinä vaiheessa kun kävelee parkkipaikalta terninaalin oville  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään