Kai Krause

Kaunotar saapui dublinista ==> lisää uusia vanhoja kuvia unelmista

21 viestiä aiheessa

Jep, kävin sunnuntaina ihan vaan ulkoilutarkoituksessa nauttimassa auringonpaisteesta ja haukkaamassa happea fillaroimalla pirkkalaan. Kamera oli mukana oikeastaan vaan varmuuden vuoksi, mutta kannatti olla, dreamlineri tuli "pyytämättä ja täytenä yllätyksenä" ;)  käymään. On se vaan kaunis, ei voi mitään. Laitampa pitkästä aikaa pari kuvaa siitä ilosta. Nää kuvat on kuten mikollakin läppärillä väsättyjä ja en tiedä miltä ne teidän monitoreissa näyttää, mutta toivon mukaan edes jotain näkyy.

 

 

Kaunotar ja kulkuri

[ attachment removed / expired ]

 

Ite kaunotar

[ attachment removed / expired ]

 

Koitin A.netistä kattoa montako näitä kaunokaisia onkaan olemassa ja ilmeisesti tää EI-DCL on maailman ainut 737 dreamlineri, Air Berlinillä oli sellainen myös, mutta ovat typeryyksiissään menneet maalaamaan sen yli tavallisella kaaviolla. Muistelin, että Southwestillä olisi myös ollut vastaava, mutta en löytänyt A.netistä ainakaan sitä. Kiinalaisilla on 744 dreamlineri ja yksi 777 on myös ainakin ollut olemassa. Joten onhan tää aikamoinen harvinaisuus, jos se on ainut 737 laatuaan. 8)

Niin, olisi kiva kuulla onko nää kuvat tummuus/kontrasti/sävyt edes vähän sinne päin. :P

 

Kai

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ylempi näyttäisi omalla monitorilla olevan ok. Alemmassa Dreamlinerin runko sulautuu jo osittain taustaan. Ja kun kattoo uudestaan ylempää, kuvaa...niin näyttääpä hassulta nuo kundin "laskutelineet" luukulla  ;D.

 

Mikä on muuten Dreanlinerin määritelmä...? Tai miten se eroaa normaalista "Shuttle" Linerista...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja nyt ahdistaa. On tullut viime aikoina ravattua Pirkkalassa juuri noiden logojettien takia, mutta nyt sunnuntaina en vain jaksanut. Arvasihan sen kuinka käy.

 

Hyvä juttu että joku sentään sai kuvattua. Kelikin oli nätti. Eipä mitään, pitää jatkaa yrittämistä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkälainen Shuttle liner on? Se oli mulle aivan uusi termi, en ole vielä törmännyt sellaiseen, mutta kyseessä on siis ilmeisesti myös jonkinlainen logojetti vai kuinka? :P

Oliko sun näytöllä sävyt loppu kirkkaasta päästä? Kyselen näitä vaan siksi, koska pöytäkone hajosi ja toistaiseksi täytyy selvitä läppärillä, jota en ole saanut mitenkään saanut kaliboitua lähellekkään oikeaa gamma/kontrasti-tasoja ja koitan mutulla vaan "säätää" niitä vähän oikeeseen suuntaan. Oliko tumma pää tukossa tai liian vaalee?  :-\:)

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän tuo kone virallisesti mikään 737 Dreamliner ole vaan siinä on ainoastaan Boeingin viimeisin tehdasmaalaus, jolla Boeing markkinoi 787 Dreamliner -konettaan. Maalausta on käytetty muutamissa eri lentoyhtiöiden erityyppisissä Boeing-koneissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Shuttleliner" oli nyt ihan oma heitto/termi  ;).

 

En löytänyt Wikistä Dreamlinerille muuta määritelmää, kuin tämän: http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_787 . Arvelin vaan, että onko Dreamliner joku luxusversio normaalivarusteisesta koneesta.... Alempi kuva on ehkä hieman vaalea tällä monitorilla & säädöillä, ei ainakaan tumma. Eikä näytä pienoismallilta 1680 x 1050 resolla  ;D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän tuo kone virallisesti mikään 737 Dreamliner ole vaan siinä on ainoastaan Boeingin viimeisin tehdasmaalaus, jolla Boeing markkinoi 787 Dreamliner -konettaan. Maalausta on käytetty muutamissa eri lentoyhtiöiden erityyppisissä Boeing-koneissa.

 

Joo, niin tietysti, kyse on vaan logosta, kone on aivan tavallinen 738, mutta sitä yleisesti kutsutaan dreamliner-logojetiksi ja sen tarkoitushan on siis ollut mainostaa 787-mallia. Ja onhan se jo käynyt monesti pirkkalassakin ja on itselläkin tullut jo kuvattuakin aikaisemmin, mutta tää oli eka kerta kun näin sen vingleteillä varustettuna, joten ihan kiva kun kävi. :thmbup:

Kuvittelin, että näitä logo-maalattuja koneita olisi enemmänkin, mutta ei niitä ilmeisesti olekaan kuin kourallinen. Jos joku tietää montako niitä alunperin on ollut niin olisi kiva tietää. A.netissä on kuvia Air Berlinin 737-700 "dreamlineristä", mutta myös uudempia kuvia samasta koneesta, joka on uudelleen maalattu yhtiön tavallisin värein. :-\

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotenkin vaan tuo Dreamliner väritys tekee tuosta vehkeestä entistäkin hienomman näköisein. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muista 737NG:stä en tiedä, mutta ainakin China Airlinesin jumbo on tuossa Dreamliner-värityksessä. http://www.airliners.net/open.file/1183697/L/

 

Tuo 744 on mielenkiintoinen variaatio, peräsin ja osa takarunkoa on maalattu tolla kukka-logolla. Sinänsä tuo dreamliner-maalaus toimii pitkässä isossa koneessa vielä paremmin kuin 737:ssa. Tää Air Berlinin http://www.airliners.net/open.file/0897259/L/  kone on aika pätykän näköinen logokoneena, mutta kaunis joka tapauksessa. 8)

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaivoin eilen 3-v. vanhan ulkoisen kovalevyn esille ja löysin sieltä vielä vanhaa kuvaa aiheesta, joten laitampa tähän vielä jatkoksi jokusen.

 

Tämä oli mun eka kerta, kun kuvasin pari vuotta sitten keskikesällä lontoon iltakoneena dreamlinerin, kone oli myöhässä, mutta odottelin ihanassa kesäyössä ja tulihan se juuri ajoissa, aivan viimeiset auringonsäteet valaisee sen. Jees 8) :thmbup:

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Sitten äkkiä kuvat siitä vielä lähdöstä, on jo lähes keskiyö, kello taisi olla jotain puoli 12.

[ attachment removed / expired ]

 

Tälläinenkin kävi reilu 3-v. sitten, oli kiva ylläri, kuva on vähän heittolaukaus. :P

[ attachment removed / expired ]

 

Lopuksi hieman korjatty yritys aikaisemmasta kuvasta, olisiko parempi? Nää on siis myös läppäriräpystyksiä, toivon mukaan kelpaa. ;) 8)

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbussin tehdaskuvioon nähden tuo Bojongin vastaava ansaitsee kyllä 10+ arvosanan.

 

Ja samoin valokuvatkin  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistäpäin kenttää nuo olet kuvannut?Kun yleensähän Ryani ei tuohon parkkeeraa vaan menee siihen terminaali 2 eteen...ainakin iltaisin :)

Hienoja kuvia erilaisesta koneesta :thmbup:

 

 

edit:Korjattu kakkonen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistäpäin kenttää nuo olet kuvannut?Kun yleensähän Ryani ei tuohon parkkeeraa vaan menee siihen terminaali 1 eteen...ainakin iltaisin :)

 

En ole kertaakaan nähnyt Ryanairin puttea terminaali 1:n lähellä... en edes iltaisin. Veikkaan, että kuvat on otettu ihan siitä T2:n vasemmalta puolelta (tai sitten cargon ja T2:n välistä).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä tuon 737:n suosion selittää? Eikös niitä ole käytössä melkoinen määrä ja kone on jo suunnittelultaan aika vanha(?). 

 

Ainakin joillakin halpisyhtiöillä eräs syy taitaa olla koneesta löytyvät omat portaat. Lyhyillä kääntöajoilla rappusten ajaminen koneen kylkeen voi viedä arvokkaita minuutteja. :) Tosin Riikassa ainakin taisivat ajaa rappuset kylkeen kiinni..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä siihen varmasti muitakin syitä on kuin omat portaat, mutta tuostahan on kehitelty se NG-malli, jossa on jos jonkinlaista teknologiaa, joten ei tuo mikään ihan ikivanha ole  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ole kertaakaan nähnyt Ryanairin puttea terminaali 1:n lähellä... en edes iltaisin. Veikkaan, että kuvat on otettu ihan siitä T2:n vasemmalta puolelta (tai sitten cargon ja T2:n välistä).

 

Jep, kyllä se on noissa kuvissa B4 ständillä eli vanhan terminaalin vasemmalla puolella. En minäkään ole ryania koskaan nähnyt 1 terminaalin luona parkissa.

 

En ole asiantuntija, mutta ymmärtääkseni 737 suosio perustuu sen optimaaliseen kokoon, keveyteen kapasiteettiin nähden, tehokas toimintasäde on juuri se mitä tarvitaan ja Ilkan mainitsemaan helppoon käsiteltävyyteen kentillä, eli omat portaat ja matala lastauskorkeus ei vaadi laitteistoa matkatavaroiden/rahdin lastaukseen/purkuun.

Muut saman kapasiteetin koneet eli A320 ja B752 on painavempia ja kalliinpia ja ei ilmeisesti niin taloudellisia suht lyhyillä reiteillä. Niiden lastaus ja purku on myös ilmeisesti hitaanpaa ja ainakin vaatii enemmän laitteistoa/henkilöstöä. Jos meni väärin niin saa korjata :-\

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos jumbokin, ööö, kuuskytluvulta(?) mutta silti hyvin jaksaa porskuttaa.

Kyllä jumbo on kuuskytluvulta, teki ensi lentonsa Helmikuun yhdeksäs päivä, vuonna 1969.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vuonna 2005 Ryanairilla tullessani Tampereelle sattui kohdalle samainen logojetti.. 8) En sitten tiedä onko kuvasi samalta päivämäärältä vai ei..

 

 

Mun kuva on jo vuoden 2004 keväältä. Olit aika onnekas, kun pääsit tuon harvinaisuuden kyytiin, vaikka maalausta lukuunottamatta se onkin aivan samallainen ryani kuin muutkin. :thmbup:;)

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla