Esa Lehtinen

Computer-to-computer yhteys crossover-kaapelilla

3 viestiä aiheessa

Asian tausta: minulla pöytäkone, jossa on Vista Home Premium käyttiksenä, ja F-Securen Vista-beeta-palomuuri, sekä laptop, jossa Windows XP SP1 (kone hankittu vuodenvaihteessa 05/06), palomuurina niinikään F-Secure (2006), läppärin palomuurissa hyvin vanha päivitys sattuneesta syystä. Sekä pöytäkoneella että läppärillä on emolle integroidut ethernet-liittimet, ja ne näkyvät nyt molemmilla koneilla samalla tavalla.

Pöytäkoneellani on FSX (ja myös FS9), mutta FSX kiinnostaa nyt ensisijaisesti. Haluaisin pistää FlightSim Commanderin (minulla on uusin päivitys maksettuna) läppärille siten, että se kommunikoisi pöytäkoneella olevan FSX:n kanssa, ja Commander tietenkin näkyisi läppärin näytöllä, ja myös FSX:ssä.  Tätä varten tarvitsisin keskusteluyhteyden näiden kahden koneen välille. Toissijaisena tavoitteena on päästä läppärillä internettiin satunnaisia tarpeita varten pöytäkoneen kautta.

Olen koittanut pari iltaa rakentaa keskusteluyhteyttä, mutta maallikkouttani  :-[ siinä kuitenkaan onnistumatta. Välikaapeli on sellainen kuin pitääkin, computer-to-computer crossover-kaapeli. Jonkin verran koneert ymmärtävät toisiaan, eli läppärissä näkyy pöytäkoneen yhteysnopeus 100 MBps, vaikka läppärin liittimessa palaakin vihreä 1 GBps valo. Eli käsittääkseni sähköinen yhteys on olemassa, mutta siitä puuttuu "ymmärrys". Pöytäkoneellani näkyy "unidentified network" varsinaisen internet-yhteyden lisäksi. Pöytäkoneeltani on verkkoyhteys USB-modeemin kautta.

Minulla on jotenkin semmoinen kutitus, että ratkaisu olisi aika yksinkertainen, ja se olisi nimenomaan Vistan puolella. En vaan keksi. Löytyisiköhän tältä foorumilta vastausta?? :)

Minulla on myös FSUIPC:n ja WideFS:n FSX-lisenssit maksettuna, mutta ne kai eivät tässä vaiheessa vielä ole tärkeitä.

Olen hienoisen aikaeron takana, eli Thaimaassa. Seuraavan kerran voin palata asiaan huomenna illalla, ja sen jälkeen sunnuntaina Hua Hinin viikonloppumatkan takia.

Rohkeasti kuitenkin kiitän etukäteen avusta! Ja jotenkin odotan, että lisätietoa tarvitaan! Mutta jostain on aloitettava! Olen koittanut edetä Vistan helppien avulla, mutta en vaan itse osaa keksiä ratkaisua. >:(

Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensinnäkin kummallekin koneelle pitää laittaa verkko-osoitteet. Pöytäkoneelle vaikka 10.0.0.1 ja läppärille 10.0.0.2, Netmask kummallekin 255.255.255.0.

Sitä en osaa sanoa, että miten toi verkon jako tehdään Vistassa. Ei ole koskaan ollut tarvetta kun on erillinen ADSL-modeemipurkki. Ping komennolla voi sitten koittaa että fyysinen yhteys koneiden välillä on ok.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään